- Ignas Dobrovolskas, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prezidentas Gitanas Nausėda tikina, kad „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) šiemet išgyvena padidintų iššūkių laikotarpį ir matyti pastangos suvaldyti šį procesą tiek iš Vyriausybės, tiek iš LTG pusės. Tačiau, anot jo, pereinamuoju laikotarpiu labai svarbu rasti būdus, kaip kompensuoti netektis, kurias geležinkeliai patiria dėl dalies pajamų iš tranzito netekimo.
„Labai svarbu efektyvinti veiklą ir siekti, kad kuo mažiau žmonių patirtų darbo vietos praradimą dėl šių iššūkių“, – lankydamasis Kauno intermodalinio terminalo karinės technikos krovos aikštelėje žurnalistams teigė G. Nausėda.
Šalies vadovas aiškina, kad kitos valstybės, skirtingai negu Lietuva, didžiąją pajamų dalį uždirba iš keleivių, o ne krovinių gabenimo transporto.
„Pajamų struktūra, kurią šiuo metu turi „Lietuvos geležinkeliai“ yra šiek tiek apversta aukštyn kojomis. Kitų valstybių patirtis rodo, kad didžioji pajamų dalis yra uždirbama iš keleivių gabenimo transporto, tuo tarpu prekių transportas, krovininis gabenimo būdas taip pat yra pajamų šaltinis, tačiau jis generuoja mažesnes pajamas“, – sakė G. Nausėda.
„Lietuvoje yra atvirkščiai, štai kodėl dabar mes matome tam tikrus iššūkius, susijusius būtent su dalies krovinių netekimu“, – pridūrė jis.
Prezidentas taip pat išskyrė „Rail Baltica“ projekto svarbą, tikėdamasis, kad ateityje projekto sudėtyje atsiras ne tik vėžė, jungianti Kauną ir Vilnių, bet ir Kauną, ir Klaipėdą.
„Galvoju, kad tokios vėžės aktualumas, ypač dabar, kai kalbame apie galimą maisto produktų, grūdų, krovinio perėmimą ir gabenimą per Baltijos valstybių uostus, yra gerokai padidėjęs“, – tvirtino šalies vadovas.
„Turime išnaudoti šią aplinkybę tam, kad įgyvendintume ne tik tą Šiaurės–Pietų jungtį, bet ir Rytų–Vakarų jungtį, nes tai gerokai pagerintų geležinkelio transporto infrastruktūrą“, – pridėjo jis.
ELTA primena, kad prezidentas G. Nausėda penktadienį vyko traukiniu į Palemoną, kur šalia Kauno intermodalinio terminalo esančioje krovos aikštelėje stebėjo JAV 1-66 rotacinio bataliono karinės technikos atvykimą į Lietuvą bei nukrovimą.
Šalies vadovas Palemone su Lietuvos kariuomenės vadu generolu leitenantu Valdemaru Rupšiu aptarė Lietuvos geležinkelių infrastruktūros vaidmenį užtikrinant karinį mobilumą ir pasiruošimą šalies gynybai, taip pat oro, jūrų, kelių ir geležinkelio infrastruktūros elementus, reikalingus NATO pajėgų atvykimui ir perdislokavimui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pirko ledus, gavo tik vakuumuotą orą: atidarė pakuotę, o ten – tuščia (vaizdo įrašas)12
Kaunietė Neringa pasidalijo vaido įrašu, kuriame matyti, kad per klaidą į pirkinių krepšelį įkrito tuščia ledų porcija. Nors ji ir buvo uždaryta, tačiau ledų joje nebuvo nei kvapo. ...
-
Visuomenei teikiamas „Rail Baltica“ Kauno geležinkelių mazgo plėtros planas
Susisiekimo ministerija ir bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ pradeda viešinti europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ Kauno mazgo plėtros koncepciją ir pasekmių aplinkai vertinimo (PAV) ataskaitą. ...
-
„Snaigės“ profsąjungos vadovas: stiprus investuotojas būtų išsigelbėjimas
Beveik 10 mln. eurų skolų turinti ir restruktūrizuotis siekianti Rusijos grupės „Polair“ netiesiogiai valdoma vienintelė Baltijos šalyse šaldytuvų gamybos bendrovė „Snaigė“ galėtų išsigelbėti, jei į įmo...
-
Galutinis teismo sprendimas: Ispanijos bendrovė neatitinka šalies saugumo interesų
Iš daugiau nei 60 mln. eurų vertės europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica” geležinkelio tilto per Nerį rangovo konkurso pašalintai Ispanijos tiltų ir kelių infrastruktūros statybos bendrovei „Puentes y Calzadas I...
-
Kėdainių „Lifosoje“ lankysis grupė Seimo narių
Seimo Biudžeto ir finansų bei Ekonomikos komitetų vadovai bei keli parlamentarai lankysis dėl Europos Sąjungos sankcijų Rusijai suvaržytoje Kėdainių trąšų gamykloje „Lifosa“. ...
-
Alytaus meras: „Snaigė“ bando ieškoti išeičių4
Finansinių sunkumų turinti ir restruktūrizuotis siekianti Rusijos grupės „Polair“ netiesiogiai valdoma vienintelė Baltijos šalyse šaldytuvų gamybos bendrovė „Snaigė“ bando ieškoti išeičių, kad neban...
-
Apie keliones senesniais traukiniais: jausmas – kaip pirtyje3
Nuo karščio svaigstanti galva, silpnumas, jausmas kaip pirtyje. Ir ne keliolika minučių, o kelias valandas. Langai praverti, bet gelbsti mažai. Traukinio vagone termometras rodo net 32 laipsnius, pasakojama LNK reportaže. ...
-
„Orlen Lietuva“ po remonto atnaujino gamybą, veikia visu pajėgumu
Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ valdoma vienintelė Baltijos šalyse naftos perdirbimo ir importo gamykla „Orlen Lietuva“ po beveik du mėnesius trukusio kapitalinio remonto atnaujino gamybą ir veikia maksimaliu pajėgumu. ...
-
„Citus“ ekspertai: aktyvumas nekilnojamojo turto rinkoje primena 2018-uosius2
Pirmasis vasaros mėnuo pasitiko nekilnojamojo turto rinką ramybe – sostinėje buvo parduota 130, Kaune – 71 naujų butų ir kotedžų. Pasiūla pildosi labai nenoriai, žaliavų rinkų nepalieka neapibrėžtumas, kuris vėsina paklausą ir verči...
-
„Klaipėdos nafta“ vertins galimybes išplėsti SGD terminalo pajėgumus7
Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) ir naftos terminalų operatorė „Klaipėdos nafta“ nori įvertinti galimybes išplėsti SGD terminalo išdujinimo pajėgumus nuo 3,75 mlrd. iki 5 mlrd. arba 6,25 mlrd. kubinių metrų. ...