- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rugsėjo 4-ąją Kaune LGBT bendruomenė organizuoja eitynes „Kaunas Pride“. Dėl šio renginio verda aršios diskusijos ne tik tarp Kauno valdžios ir organizatorių – savo nuomonę aktyviai reiškia ir viską iš šono stebintys kauniečiai.
Kauno vadovai aiškina, kad planuojamas LGBT renginys gali išprovokuoti riaušes, esą pavojaus signalus siunčia ir policija. Eitynių organizatoriai atkerta, kad geriau Kauno valdžia sakytų tiesiai šviesiai, ką mano ir nežaistų teisinių žaidimų. Įvykių ir kalbų sūkuryje skaitytojas Karolis dalijasi savo įžvalgomis, kodėl šios eitynės svarbios ne tik LGBT bendruomenei, bet ir tradicinės orientacijos žmonėms.
„Kodėl aš – tradicinės orientacijos vyras – eisiu į „Kaunas Pride“ – taip savo laišką portalui kauno.diena.lt pavadino kaunietis.
„Neseniai internete skaičiau vienos mokytojos tekstą apie buvusį savo mokinį. Buvo talentingas jaunuolis, užaugo ir tapo geru gydytoju, rodos, chirurgu. Buvo homoseksualus ir suprasdamas, kad Lietuvoje niekada negalės būti ir savimi, ir plačiosios visuomenės nariu, emigravo ten, kur tokią galimybę jis turės. Kaina, kurią reikės sumokėti, aukšta – savo namų ir savo šalies palikimas. Nesakau savo šalies „atsisakymas“, nes atsisakė šiuo atveju ne jis, o jo. Tarp tų, kurie mus gydo, slaugo, mokykloje mūsų vaikus moko, maistą į namus atveža, bare aptarnauja, universitetuose studijuoja, teisinę pagalbą suteikia, užsiliepsnojusį butą gesina, esama gėjų. Jie tą daro tyliai. Nesidemonstruodami, bet nuolat girdėdami iš jų darbo gyvenančios visuomenės narių patyčias. Skirtas ne jiems konkrečiai, žinoma, o „tiems pedikams“, tiems, kurie demonstruojasi“, – rašė kairiojo judėjimo „Momentum Kaunas“ narys Karolis.
Į „Kaunas Pride“ aš eisiu, nes nenoriu, kad visi šie žmonės neapsikentę patyčių išvyktų kitur. Man reikia šių žmonių.
Skaitytojas taip pat atvirai įvardijo priežastis, kodėl planuoja dalyvauti LGBT eitynėse. „Tad į „Kaunas Pride“ aš eisiu, nes nenoriu, kad visi šie žmonės neapsikentę patyčių išvyktų kitur. Man reikia šių žmonių. Nenoriu, kad jie išvyktų. Ir noriu tokį savo norą pademonstruoti rugsėjo 4 d. eidamas greta jų. Antra priežastis, dėl kurios šiemet dalyvausiu „Kaunas Pride“, yra renginio organizatoriai. „Gegužės 1-osios profesinė sąjunga“ gynė maisto kurjerių, kultūros darbuotojų teises, Kauno vietos bendruomenių interesus, Lietuvos pašto, prekybos centrų darbuotojų interesus. Taip pat aktyviai kovojusi prieš Lietuvoje dirbusių užsieniečių išnaudojimą (garsiausias pavyzdys – Kauno stadioną stačiusių turkų statybininkų atstovavimas). Tačiau kartais žmones išnaudoja ir engia ne tik darbdavys, turėdamas tikslą pasisavinti kito žmogaus darbo vaisius. Žmogų galima engti ir dėl to, kad jo kita odos spalva, seksualinė orientacija, lytis. Dar daugiau – retas kuris kapitalistas išnaudos savo darbuotoją atvirai klausdamas: „O kodėl aš turiu dalytis su šluotos laikytoju? (...) Kas yra vairuotojas? (...) Jis vairuoja mašiną nuo taško A iki taško B. Ir viskas. O ką jis sukuria?““ – žmones citavo Karolis.
Skaitytojas Karolis. Asmeninio archyvo nuotr.
„Dažniau bus rasta kokia nors „įtikinama“ priežastis, kuria darbdavys bandys pateisinti savo viršenybę darbuotojo atžvilgiu. Mokėti galima mažiau, nes dirba „gera moterėlė“ arba „gėjus, kuris turi būti dėkingas už suteiktą darbą, nes kas jį tokį daugiau kur įdarbins“, o juodaodžiai „šiaip yra tinginiai ir tingi dirbt.“ Kitaip tariant, išnaudotojas niekuomet netars: „Dabar aš tave išnaudosiu ir taškas“, jis visuomet sugalvos kokią priežastį, kuri dažnai yra visuomenėje paplitęs neigiamas įsitikinimas kokių nors kitaip atrodančių ar besielgiančių žmonių atžvilgiu. O jei įsitikinimas plačiai paplitęs, tai gal žiūrėk ir išnaudotojas yra kažkiek teisus? Kuo mažiau tokių įsitikinimų visuomenėje, tuo sunkiau visokiems šūdžiams bus jų pagalba pateisinti savo niekšingą elgesį. Renginį organizuojanti profsąjunga supranta, kad darbuotojų teisės – ne tik adekvati alga, bet ir kova su tokiais neigiamais įsitikinimais. Todėl kovo 4 d. aš būsiu „Kaunas Pride“, – tvirtą nuomonę grindė skaitytojas.
Renginys yra skirtas ne „švęsti meilę“, o kalbėti apie socialines LGBTQ+ žmonių problemas, iš kurių nemaža yra bendros mums visiems.
„Trečia priežastis, kodėl dalyvausiu „Kaunas Pride“, yra ta, kad šiųmetinių LGBTQ+ eitynių akcentas yra ne tiek žmogaus teisės, kiek socialinės teisės. Ko siekiama šitomis eitynėmis? Štai keli siekiai iš „Kaunas Pride“ manifesto: „Žmogaus orumą užtikrinanti sveikatos apsauga turi būti prieinama visiems“, „Mes esame visur ir reikalaujame socialinių garantijų visiems nediskriminuojant pagal šeiminį statusą“, „Reikalaujame saugios mokymosi, darbo, viešos ir privačios aplinkos be patyčių ir persekiojimo visiems.“ Šių dalykų reikalaujama visiems, ne tik LGBTQ+ bendruomenės nariams“, – vardijo vyras.
Pasak Karolio, daug svarbiau, kad reikalaujama ne tik teisių, bet ir sąlygų, kurios leistų tomis teisėmis naudotis. Todėl neatsitiktinai kalbama apie viešąsias paslaugas, kurios būtų prieinamos visiems lygiai.
„Neatsitiktinai rugsėjo 4 dieną „Kaunas Pride“ šįkart rengia kairieji, sudėdami akcentus kiek kitur, nei jie buvo dedami ankstesnėse eitynėse. Todėl ir renginys yra skirtas ne „švęsti meilę“, o kalbėti apie socialines LGBTQ+ žmonių problemas, iš kurių nemaža yra bendros mums visiems (pavyzdžiui – patyčios). Toks, beje, ir yra demonstravimosi tikslas – atkreipti dėmesį į problemas ir reikalauti jų sprendimo. Kairieji supranta, jog vien tik popieriuje užrašytos ir suteiktos teisės yra mažai ko vertos, jei nebus kaip jomis naudotis. Pavyzdžiui, valstybė gali garantuoti nemokamą mokslą, bet kas iš to, jei tam biudžete nenumatyta pakankamai lėšų. Panašiai yra ir su homoseksualių žmonių teisėmis. Liberalai yra už jas. Tačiau „būti už“, „neprieštarauti“ – tai dar nėra laisvė naudotis laisvėmis. Tai, mano galva, yra esminė kairiosios ir liberaliosios pro-LGBTQ+ pozicijų skirtis“, – rašė skaitytojas.
„Būti už“, „neprieštarauti“ – tai dar nėra laisvė naudotis laisvėmis.
Karolio nuomone, teisės yra svarbu, tačiau vien tik jų suteikimas nėra tai, kuo turėtume apsiriboti. „Medicininės paslaugos trans žmonėms, švietimo specialistų ir psichologų paruošimas, socialinės švietimo kampanijos – visa tai, ką implikuoja šių metų eitynių manifestas, reikalauja resursų, kurie neatsiras automatiškai, vos tik liberalūs politikai pasirūpins, kad šalies įstatymų knygose atsirastų įrašas apie LGBTQ+ žmonių teisių užtikrinimą. Neatsiras tol, kol „meilės ir įvairovės“ šventės sūkuryje dainuosime tik apie žmogaus teises. Todėl rugsėjo 4 d. aš eisiu į „Kaunas Pride“. Kad niekam nereikėtų bėgti iš savo šalies dėl to, jog yra kitoks, kad niekas iš šioje šalyje gyvenančiųjų nebūtų engiamas, kad žmonės turėtų ne tik teisę, bet ir galimybes būti tuo, kuo yra“, – laišką baigė kaunietis.
Kaip portale rašyta anksčiau, kol kas dėl LGBT eitynių surengimo Kaune klausimų daugiau nei atsakymų. Renginio organizatoriai sako, kad Kauno miesto savivaldybei buvo pateikę net tris galimus maršrutus, kur eitynės galėtų saugiai įvykti, tačiau miesto vadovams neįtiko nei vienas scenarijus. Kauno miesto savivaldybės administracija sako, kad per tokio tipo renginį neįmanoma užtikrinti jo dalyvių saugumo, esą tokią išvadą pateikė ir policija.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Birželio 25–26 dienomis laivas „Žalgiris“ neplauks numatytu maršrutu
Kauno miesto savivaldybė informuoja, kad birželio 25–26 dienomis dėl techninių kliūčių laivas „Žalgiris“ neplauks numatytu maršrutu ...
-
Patvinęs Nemunas užliejo prieplaukas10
Kauno rajone į lankas išsiliejęs Nemunas sutrikdė laivininkystę. „Esame bejėgiai, belieka laukti, kol vanduo grįš į vagą“, – sakė kelto „Nevėžis“ kapitonas mechanikas Bronius Bukšnys. ...
-
Kauno marių paplūdimio poilsiautojus stebina drąsi gulbė5
Kauniečiai, atvykę pasideginti, pasimaudyti į Kauno marių paplūdimį, lieka nustebinti. Prie poilsiaujančių žmonių drąsiai vaikštinėja gulbė. ...
-
Kaunietė: Santakos parke atidarė nudistų pliažą?58
Ketvirtadienio vakarą būriai kauniečių rinkosi švęsti Joninių atsinaujinusiame Santakos parke, o penktadienio rytą šią vis populiarėjančią erdvę užgulė saulės pasiilgę poilsiautojai. Tačiau jų sprendimas degintis nuogiems patiko...
-
Po Joninių teks atsodinti medžius Santakos parke?47
Joninių šventę Santakos parke apkartino miestiečių elgesys. Pritrūkę žalumos vainikams jie ėmė draskyti parko medžius. ...
-
Kaunas švenčia Jonines: Santakoje – labiau tradiciškai, parako sandėlyje – jaunimo stiliumi7
Ketvirtadienio vakarą būriai kauniečių rinkosi švęsti Joninių atsinaujinusiame Santakos parke. Jaunimas degė laužą ir linksminosi alternatyvioje vietoje – Kauno tvirtovės objekte Šančiuose „PARAKAS“. ...
-
Miesto vadovai atostogų dar nedėlioja16
Vasaros atostogomis Kauno miesto savivaldybėje dar nekvepia. Miesto vadovai kol kas neturi konkretesnių planų nei kada atostogaus, nei ką per laisvas dienas veiks. ...
-
Ant Pelėdų kalno iškelta Šaulių sąjungos vėliava5
Ketvirtadienio vakarą Šaulio dienos proga Kaune, ant Pelėdų kalno, iškelta Šaulių sąjungos vėliava. ...
-
„Šierinkim“ lietuvišką žodį: kai kurie moksleiviai galvoja ir net sapnuoja angliškai30
Anuomet žmonės lietuvišką žodį nešė kaip švyturį, šiandien jaunimas jį keičia angliškais terminais ir nevartotinomis svetimybėmis. Einame link gimtosios kalbos sunaikinimo? ...
-
Ginčai dėl donorystės modelio: kas kelia įtarimų?19
Lietuvoje jau diskutuojama, kad, paimant mirusio asmens organus, būtų vertinamas ne jo deklaruotas sutikimas, o prieštaravimas. Tai jau sukėlė nemažai diskusijų. Tam nepritaria ir Bažnyčia. ...