- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Vilnius prisijungė prie Europos pažangiausių – patvirtino darnaus judumo planą
-
Vilnius prisijungė prie Europos pažangiausių – patvirtino darnaus judumo planą
-
Vilnius prisijungė prie Europos pažangiausių – patvirtino darnaus judumo planą
-
Vilnius prisijungė prie Europos pažangiausių – patvirtino darnaus judumo planą
-
Vilnius prisijungė prie Europos pažangiausių – patvirtino darnaus judumo planą
Šiandien Vilnius prisijungė prie Europos miestų, gyvenančių pagal darnaus judumo principus. Šį trečiadienį sostinės taryba patvirtino Vilniaus darnaus judumo planą, kuris padės pasiekti balansą tarp skirtingų keliavimo būdų, judėti greičiau ir patogiau.
„Džiaugiuosi, kad ilgai ir kruopščiai rengtas svarbus strateginis dokumentas Vilniui šiandien buvo patvirtintas taryboje. Darnaus judumo planas iki 2030 metų numato priemones, kurių įgyvendinimas leis miestiečiams judėti Vilniaus mieste saugiau, patogiau ir maloniau, nepriklausomai nuo pasirinkto judėjimo būdo. Šio dokumento dėka įsitraukiame į pažangių Europos miestų, kurie rūpinasi susisiekimo infrastruktūros tobulinimu, gretas“, – sako mero pavaduotojas Linas Kvedaravičius.
Darnaus judumo plano paskirtis – miestą ir judėjimą planuoti žmonėms, o ne transporto priemonėms, patenkinti šiandienos ir rytojaus miestiečių mobilumo reikmes, keliones padaryti kokybiškesnes, trumpesnes ir malonesnes. Siekiama ir didesnio saugumo gatvėse, mažinti nelaimingų eismo įvykių skaičių, pagerinti oro kokybę, sumažinti triukšmą, kad vilniečiai gyventų sveikiau.
Per pastaruosius dvejus metus šis planas buvo daug kartų viešai pristatytas, apie jį diskutuota su gyventojais, atsižvelgta į jų pastabas ir pasiūlymus. Dokumente numatytos priemonės prisidės prie aplinkos humanizavimo, pritaikymo visiems, nepaisant jų statuso ar judėjimo galimybių, saugos ir ėjimo pėsčiomis skatinimo, judėjimo dviračiu ar kitomis bevariklėmis transporto priemonėmis plėtros, viešojo transporto kokybės tolesnio augimo, automobilių ekologizavimo. Visos šios sritys bus sistemiškai tobulinamos iki 2030 metų ir vilniečių įpročiai keisis palaipsniui.
Kuriamos patogios ir patrauklios alternatyvos
Suplanuota toliau gerinti viešojo transporto kokybę: padidinti jo greitį mieste (ypač centrinėje dalyje), taip pat užtikrinti transporto dažnesnį kursavimą maršrutais, didinti jo patikimumą ir patogumą. Be to, toliau bus tęsiami darbai formuojant patrauklią ir saugią kasdienėms kelionėms ekologiško susisiekimo sistemą. Bus tiesiami ir tvarkomi dviračių takai, šaligatviai trumpiausiu atstumu jungs gyvenamąsias vietas su traukos objektais.
Atskiras dėmesys skiriamas ir transporto ekologizavimo ir srautų paskirstymui, krovinių logistikos valdymui, ypač Senamiesčio zonoje. Svarbiausias siekis – mažinti automobilių sukuriamas neigiamas pasekmes: triukšmo ir taršos rodiklius, didinti saugą miesto erdvėse. Bus siekiama keisti tiek gatvių aplinką ir kokybę, tiek pačius automobilius – palaipsniui mažinti įprastu kuru varomų automobilių skaičių Vilniuje. Daug dėmesio bus skiriama automobiliais perkrautoms miesto erdvėms: siekiama atlaisvinti tokias erdves ir pritaikyti jas kokybiškam laisvalaikiui.
Sprendimai bus kompleksiniai ir paremti skaičiais: rengiant darnaus judumo planą, buvo išanalizuota kitų miestų patirtis, triukšmo, taršos, sveikatos rodiklių duomenys, atliktos miesto gyventojų apklausos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo verslo atstovai protestuos prie Vyriausybės1
Penktadienį šalia Vyriausybės pastato Vilniuje vyks maitinimo verslo atstovų protesto akcija, kurioje politikų bus reikalaujama grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...