- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Per tris mėnesius sostinėje priverstinai nuvežtos 755 ne pagal Kelių eismo taisykles (KET) paliktos transporto priemonės – 480 iš neįgaliesiems skirtų vietų. Kasdien vidutiniškai nutempiama po aštuonis automobilius, dažniausiai pažeidimai fiksuojami Senamiestyje ir Naujamiestyje.
Taip pat tarp nutemptos 145 transporto priemonės, kurios paliktos nesilaikant 5 m atstumo prieš pėsčiųjų perėjas. Dar 71 automobilio vairuotojas paliko nepakankamą (mažesnį nei 3 m) atstumą tarp sustojusios transporto priemonės ir ištisinės horizontaliojo ženklinimo linijos.
„Nutempiant automobilius, pasitaiko ir kurioziškų situacijų. Kartą automobilio savininkas su taksi vijosi tempiamą automobilį, nes kartu su juo į aikštelę nukeliavo ir kelionei į oro uostą sukrauti lagaminai. Tačiau liūdi – ne visi. Pavyzdžiui, viena moteris džiaugėsi, kad spėjo pamatyti nugabenamą automobilį, nes kitu atveju ryte būtų labai išsigandusi“, – prisimena Vilniaus savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Andžej Dinikis.
Fiksuojant pažeidimus mieste, anot A. Dinikio, dažniausiai prasikalsta Vilniaus miesto ir rajono gyventojai, tiesa, nutempta ir automobilių, priklausiusių Ukrainos, Baltarusijos ir kt. šalių gyventojams. Nors vykdant priverstinį nuvežimą neretai pasitaiko ir automobilių su Ukrainos valstybiniais numeriais, dalis šių automobilių savininkų yra Lietuvos Respublikos piliečiai, tikėtina, tokiu būdu vengiantys mokėti rinkliavą už automobilio stovėjimą.
Įdomu ir tai, kad kiek mažiau nei 20 proc. nuvežtų transporto priemonių sudaro įmonėms, dažniausiai dalijimosi platformoms, priklausantys automobiliai.
Pasitaikė keli atvejai, kai automobiliai iš neįgaliųjų transporto priemonėms stovėti skirtų vietų buvo nuvežti todėl, kad juos vairavę asmenys nebuvo tinkamai pažymėję savo transporto priemonių skiriamaisiais ženklais „Neįgalusis“ arba nebuvo paliktos Neįgalių asmenų automobilių statymo kortelės. Kartais vairuotojai, nepastebėję atitinkamų kelio ženklų, sumoka vietinę rinkliavą už automobilio statymą, nekreipdami dėmesio į toje vietovėje įrengtus draudžiančius stovėti kelio ženklus.
Vilniaus miesto savivaldybės informacija.
Dalis transporto priemonių vairuotojų prisistato į vietą jau pradėjus vykdyti nuvežimo procedūras. Tačiau transportavimo sunkvežimiui pakėlus pažeidėjo automobilį, sprendimas jau nebegali būti keičiamas. Pageidaujant vairuotojui automobilis būna pervežtas ne į saugojimo aikštelę, bet į artimiausią vietą, kurioje leidžiama stovėti transporto priemonėms. Tiesa, tokiems vairuotojams vis tiek tenka mokėti ne tik už KET pažeidimą, bet ir 48,40 Eur už vilkiko darbą. Jei automobilis nugabenamas į saugojimo aikštelę, vairuotojui ar automobilio savininkui už vilkiko darbą tenka mokėti 36,30 Eur, o už kiekvieną parą saugojimo aikštelėje – po 8,47 Eur. Priverstinai nuvežus transporto priemones, jų valdytojams suteikiama galimybė sumokėjus už priverstinį nuvežimą automobilius iš saugojimo aikštelės pasiimti nesudarant papildomų kliūčių.
Iki šios dienos žinomas tik vienas atvejis, kai priverstinai nuvežta transporto priemonė dar nėra pasiimta iš automobilių saugojimo aikštelės.
Grįžęs ir neradęs automobilio, pažeidėjas turėtų kreiptis telefonu 112. Bendrojo pagalbos centro operatorius suteiks informaciją, kas nutempė automobilį ir kur kreiptis dėl jo atsiėmimo. Jei tą pačią dieną po automobilio nutempimo vairuotojas nepasigenda transporto priemonės, per vieną darbo dieną automobilio savininkui turimais kontaktais siunčiama informacija apie automobilio nutempimą ir ką daryti, norint jį susigrąžinti.
Naujoji tvarka įsigaliojo šių metų sausio 1 d., priverstinis transporto priemonių nuvežimas buvo pradėtas vykdyti kovo 15 d.
Kol kas Vilniuje patruliuoja vienas vilkikas, kuris per dieną gali nutempti iki 10 KET pažeidžiančių automobilių. Prioritetas yra skiriamas reprezentacinėms miesto vietoms, skverų prieigoms, viešojo transporto stotelėms bei toms vietoms, kuriose lankosi daugiausiai gyventojų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė teisme siekia gauti tarp A. Tumėno ir Gynėjų gatvių einantį kelią
Vilniaus miesto savivaldybė teisme siekia gauti tarp A. Tumėno gatvės 4 ir Gynėjų gatvės 14 einantį pagalbinį kelią. ...
-
Svarstoma kitąmet Vilniuje pradėti Veiklių senjorų programą5
Vilniaus miesto savivaldybės taryba svarsto apie galimybę kitąmet sostinėje pradėti Veiklių senjorų programą, skirtą didinti vyresnio amžiaus gyventojų užimtumą, skatinti verslumą bei didinti įsitraukimą į kultūrinį bei kūrybinį gyvenimą....
-
Nuo vasario 1 d. keičiasi „Vilniaus vandenų“ kai kurių paslaugų kainų tarifai
Nuo 2025 m. vasario 1 d. Vilniaus miesto ir rajono, Šalčininkų ir Švenčionių rajonų butų gyventojams didės geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos, praneša Vilniaus vandenys. ...
-
Vilnius traukia investuotojus: kaip suderinti plėtrą ir mažinti biurokratiją?1
Vilnius – sparčiausiai augantis Baltijos regiono miestas, kuriame pernai buvo išduota daugiausia, net 12 proc., visų statybos leidimų, kai tuo tarpu Kaune – 7 proc., Klaipėdoje – 2 proc. Visuomenėje vyksta diskusijos, kad Vilniuje...
-
Vilniaus svečius pasitinka nauji riboženkliai su svarbia žinute1
Besidžiaugdamas prestižiniu Europos Komisijos titulu „Vilnius – Europos žalioji sostinė 2025“, miestas atnaujina savo riboženklius. Kaskart įvažiuodami į sostinę svečiai ir grįžusieji namo vietiniai išvys šalia miest...
-
Šventiškai pasipuošusiems verslams ir įstaigoms Vilnius padėkojo choro kalėdinėmis dainomis
Prieš šventes kitų metų Europos Kalėdų sostinės titulą iškovojęs Vilnius nepraleido progos padėkoti verslams ir įstaigoms, mieste kuriantiems ypatingą Kalėdų atmosferą. Išskirtinai pasipuošusias ar šventin...
-
Sostinė ruošiasi paleisti viešąjį vandens transportą: kas naujo?
Nuo 2025-ųjų metų vasaros Vilniuje planuojant pradėti visuomeninę laivybą Nerimi, sostinės taryba pritarė specialiojo upės prieplaukų plėtros plano parengimui. ...
-
Savivaldybės planai populiariame Vilniaus rajone sukėlė pyktį: kiek kainuos gyventojams2
Vilniaus savivaldybė siekia išsaugoti paveldu laikomą Šnipiškių medinę architektūrą. Ateityje čia, esą, turėtų kurtis verslai, kavinės, toliau kilti mediniai pastatai. Tačiau plėtotojai tokią miesto valdžios viziją peikia. ...
-
Prieššventinių dienų košmaras: pareigūnai įspėja – net nebandykite to daryti13
Paskutinių prieššventinių dienų chaosas. Sausakimšos parduotuvės. Įstaigose skubama greičiau sutvarkyti metinius popierius ir kuo anksčiau sprukti. Gatvėse – spūstys ir policijos reidai. Policija jau dabar dirba sustiprinę ...
-
Pokyčiai Vilniuje šventinę savaitę: Naujųjų metų naktį dalyje gatvių eismas bus uždarytas
Sostinės eismo valdymo ir organizavimo įmonė JUDU šventiniu laikotarpiu rekomenduoja keliones planuoti pėsčiomis ar viešuoju transportu. Taip pat primena, kad Naujųjų naktį Vilniuje bus taikomi automobilių eismo ribojimai, tačiau gyvent...