- Erika Alonderytė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniuje nuo antradienio pradedama matuoti reali automobilių tarša. Duomenys bus renkami visą vasarą, tikimasi, kad tai padės aptikti didžiausius teršėjus.
Aplinkos ministro Simono Gentvilo teigimu, miestų aplinkoje pagrindinis teršėjas yra transportas.
„Transporto klimatui žalingų dujų išmetimai išaugo 49 proc. nuo 2005 metų. Joks kitas sektorius Lietuvoje, nei pramonė, nei energetika, nei žemės ūkis tiek neišaugino savo emisijų kaip transportas“, – spaudos konferencijoje antradienį sakė ministras.
Ministerijos užsakymu bendrovė „Fima“ visą vasarą už 40 tūkst. eurų matuos realią automobilių taršą Vilniaus gatvėse – pasak bendrovės vadovo Jono Jablonskio, surinkti duomenys bus pateikti ministerijai ir bus analizuojami.
„Mūsų projekto užduotis – surinkti visus įmanomus duomenis ir patiekti ministerijai, kokia yra reali situacija su Lietuvos automobilių tarša“, – spaudos konferencijoje sakė jis.
Aplinkos ministerijos Taršos politikos grupės specialistas Paulius Žvirblis teigė, kad šis projektas yra pilotinio pobūdžio, tačiau neatmetama galimybė, kad ateityje matavimas bus plečiamas ir į kitus Lietuvos miestus
„Tai nėra mechanizmas gaudyti teršėjus, bet charakterizuoti automobilių parką, realias jų emisijas. Tai papildo techninių apžiūrų dūmingumą ir smalkių matavimą“, – teigė P. Žvirblis.
Tai nėra mechanizmas gaudyti teršėjus, bet charakterizuoti automobilių parką, realias jų emisijas. Tai papildo techninių apžiūrų dūmingumą ir smalkių matavimą.
„Vėliau būtų daroma duomenų analizė, palyginimai su užsienio šalimis, lyginama, kokios emisijos su nustatytais standartais, ar realiomis sąlygomis jos viršijamos, pažiūrėti pagal amžių, kokie automobiliai taršesni ir turėti realią situaciją, galbūt identifikuoti labiausiai teršiančius automobilius:, – pridūrė jis.
Pasak „Fimos“ transporto infrastruktūros grupės vadovo Simono Šidlausko, tarša bus matuojama su viena sistema, tačiau ji bus pastatoma skirtingose gatvėse. Tą planuojama daryti Ukmergės, Geležinio vilko gatvėse, Savanorių prospekte, Žaliųjų ežerų gatvėje bei kitose.
„Įrenginys siunčia per kelią žmogaus akiai nematomus infraraudonuosius ir ultravioletinius spindulius, nuo kitoje kelio pusėje esančio veidrodžio spindulys atsispindi ir grįžta atgal į pagrindinį įrenginį, kuriame yra detektorius. Kirsdami šviesos spinduliai kelią per išmetamuosius teršalus, jie dėl esančių dalelių pasikeičia ir analizuojant šiuos pokyčius ir yra nustatoma, kiek kokių teršalų rūšių yra transporto emisijoje“, – sistemos veikimą aiškino S. Šidlauskas.
Pasak jo, sistema rinks duomenis ne tik apie taršą, bet ir identifikuos didžiausius teršėjus, atpažins automobilių valstybinius numerius.
„Didžiausi teršėjai yra tokios transporto priemonės, kurių išmetamas užterštumas viršija nuo keliolikos iki keliasdešimt kartų. Užsienio praktikoje yra ne tiek ir daug tokių automobilių, tai pavieniai, sudarantys bendrame sraute apie 3-5 proc., bet jie yra iš esmės kalti dėl didžiosios dalies užterštumo, kuriam įtakos turi transporto priemonės“, – sakė S. Šidlauskas.
S. Gentvilo teigimu, ketvirtadienį numatyta pristatyti ir automobilių taršos mokesčio pakeitimus, o jų projektai bus teikiami rudenį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pašilaičiuose bus statomas lopšelis-darželis su baseinu
Tankiai gyvenamame Vilniaus Pašilaičių rajone bus statomas lopšelis-darželis, kurį galės lankyti 280 vaikų. Naujasis darželis atitiks šiuolaikinės ugdymo įstaigos standartus, bus universalaus dizaino, kompleksiškas ir...
-
Seimo kanceliarija skelbia konkursą: ruošiamasi tvarkyti Nepriklausomybės aikštę3
Seimo kanceliarija planuoja sutvarkyti parlamento prieigas – Nepriklausomybės aikštę, fontaną ir šalia esančią teritoriją. ...
-
Vilniaus gyventojų namus pasieks išmanieji vandens skaitikliai5
Vilniuje užbaigtas pirmasis išmanaus vandentiekio diegimo etapas ir dar šiemet išmanieji vandens skaitikliai pasieks sostinės gyventojų namus, skelbia „Vilniaus vandenys“. Galutinai įdiegus pirmąjį tokį regione iš...
-
Stokholmo arbitražas: „Rafako“ atsakinga už nebaigtas Vilniaus jėgainės statybas
Buvusi pagrindinė Vilniaus kogeneracinės jėgainės (VKJ) biokuro bloko statybų rangovė, restruktūrizuojama Lenkijos statybų bendrovė „Rafako“ yra kalta dėl nebaigtų biokuro įrenginių statybų. Tokią išvadą, išnagrinėj...
-
Vilniaus miesto medžių likimą lems ir nepriklausomi ekspertai: kviečia tapti komisijos nariais
Vilniaus savivaldybės Želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo komisija laukia pastiprinimo ir kviečia tapti nepriklausomais komisijos nariais. Pirmasis kvietimas nesulaukė didelio dėmesio, todėl bandoma dar kartą paraginti visuomenę ...
-
Mokyklų vadovai skundžiasi: remontams trūksta pinigų
Moksleiviams išėjus atostogų, mokyklose vasarą tradiciškai šeimininkauja statybininkai. Nors kai kurių statybos medžiagų tiekimas vėluoja, žadama, kad Rugsėjo 1-ajai darbai bus baigti. Mokyklų vadovai skundžiasi tik dėl vieno &...
-
Vilniuje baltarusių opozicija aptars situaciją šalyje ir savo veiksmus19
Pirmadienį Vilniuje prasideda baltarusių opozicijos rengiama konferencija „Naujoji Baltarusija“, skirta apžvelgti situaciją šalyje ir suderinti veiksmus. ...
-
Sostinę skalavo liūtis: kai kurios gatvės virto upėmis6
Šeštadienį popiet lietus skandino Vilnių, užtvindė kelias gatves. Dėl nespėjančio į kanalizaciją subėgti vandens ne vienoje atkarpoje susidarė didžiulės balos. ...
-
Atnaujinant skrydžių oro balionais tvarką, baiminamasi: Vilniuje gali žlugti oreivystė?1
Valstybės valdomai skrydžių valdymo bendrovei „Oro navigacija“ rengiantis atnaujinti skrydžių oro balionais Vilniuje tvarką, oreiviai kritikuoja pakeitimus ir baiminasi oreivystės sostinėje žlugimo. ...
-
Sostinės ugdymo įstaigose keisis vaikų maitinimo įkainiai: didės kaina3
Infliacija ir siekis užtikrinti sveiką mitybą ugdymo įstaigose lėmė vaikų maitinimo įkainių ugdymo įstaigose pasikeitimus. ...