Troleibusams Vilniuje sukanka 60 metų: kuo įdomi jų istorija? Pereiti į pagrindinį turinį

Troleibusams Vilniuje sukanka 60 metų: kuo įdomi jų istorija?

Sekmadienį Vilniaus troleibusų parkas mini 60-ies metų jubiliejų – 1956-ųjų lapkričio 6-ąją atidaryta pirmoji troleibusų linija „Antakalnis–Stotis“. Ką žinome apie šių transporto priemonių istoriją Lietuvoje?

Troleibusams Vilniuje sukanka 60 metų: kuo įdomi jų istorija?
Troleibusams Vilniuje sukanka 60 metų: kuo įdomi jų istorija? / L. Morozovo/Garso ir vaizdo arch. fondų nuotr.

Vilniaus troleibusų protėvis – arklinis tramvajus, miestiečių vadintas konke, veikė Vilniuje 1893–1925 metais. Elektrinio tramvajaus sostinėje niekada nebuvo. Tiesa, pirmieji Vilniaus troleibusai buvo perdaryti tramvajai.

Pirmieji troleibusų maršrutai – „Antakalnis–Stotis“ ir „Stotis–Žvėrynas“. Jie pasirinki neatsitiktinai – tai buvo pelningiausi to meto maršrutai. Tarpukariu piko valandomis būdavo pervežama net po 500 keleivių.

Gidė Danuta Bernatovič pasakoja, kad pirmųjų troleibusų bilietai atrodė gerokai kitaip nei dabartiniai.

„Buvo tokia ritė, atvyniojamas bilietėlis, nuplėšiamas, atiduodama grąža. Tik vėliau atsirado tokie lyg ir kasos aparatai. <...> Ten reikėdavo įmesti keturias kapeikas, apsukti rankenėlę ir pačiam nuplėšti bilietuką“, – pasakoja gidė.

Daugiau įdomių faktų apie troleibusų istoriją – reportaže.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų