- Marius Morkevičius, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vairuotojai vis dažniau skundžiasi keliuose atsivėrusiomis duobėmis, tuo tarpu gatves prižiūrinčios įmonės telkia papildomas pajėgas jų tvarkymui. Visgi specialistai perspėja, kad kol kas teks apsišarvuoti kantrybe ir pasitelkti budrumą, mat pagrindinių tvarkymo darbų teks luktelėti iki pavasario.
„Pastaruoju metu vairuoti Vilniuje tapo išties pavojinga, praktiškai bet kur gali papulti ant duobės ar asfalto plyšio. Per 15 metų dar nesu matęs tokios situacijos. Pavyzdžiui, Juodajame kelyje ar Molėtų plento pradžioje – duobės ant duobės, vairavimas kaip amerikietiškuose kalneliuose, jei užšoksi, važiuoklės remontams išleisti šimtus ar tūkstančius eurų“, – sakė Pavilnio rajone gyvenantis vairuotojas Dainius Labutis.
Fotografu dirbantis vilnietis pripažįsta, kad duobės yra pažymimos ir tvarkomos, bet dangos įtrūkimai tokie dažni, jog tvarkytojai nespėja reaguoti. „Šalia Pavilnio, tuoj už posūkio, žiojėjo bent kelios didelės duobės, jas užpylė tik po trijų dienų, pats mačiau, jog per tą laiką toje vietoje nukentėjo ne vienas automobilis“, – teigė vyras.
Trupa ir gatvės, ir šaligatviai
Sostinės gatves prižiūrinčios įmonės „Grinda“ atstovas Egidijus Steponavičius paaiškino, kad tokia situacija susidarė dėl neįprastai didelių ir dažnų oro temperatūrų skirtumų.
Kai tirpsmo vanduo kaupiasi dangų mikroplyšiuose ir staigiai užšąla, asfaltas „išsproginėja“ – kasnakt atsiranda daug naujų duobių.
„Kitaip nei pernai, šią žiemą kone kiekvieną parą temperatūra svyruoja tarp teigiamos ir neigiamos. Kai tirpsmo vanduo kaupiasi dangų mikroplyšiuose ir staigiai užšąla, asfaltas „išsproginėja“ – kasnakt atsiranda daug naujų duobių. Nors dauguma jų nėra didelės, išties kelia nepatogumų eismo dalyviams“, – sakė jis.
E. Steponavičiaus teigimu, daugiausia naujai atsiveriančių duobių fiksuojama tose gatvėse, kuriose asfalto danga buvo atnaujinta seniausiai ir kur stebimi intensyvūs sunkiasvorio transporto priemonių eismo srautai. „Kita vertus, atidesni vaikščiotojai jau pastebėjo, kad tokia žiema nepalanki ne tik asfalto, bet ir betono dangoms: besikartojantys atšilimo-užšalimo ciklai panašiai sutrupina šaligatvio plyteles ir gatvių trinkeles“, – pastebėjo „Grinda“ atstovas.
M. Morkevičiaus / ELTOS nuotr.
Proveržis – tik pavasarį
Kelininkai avarinių – keliančių pavojų eismo saugumui – duobių remontą pradėjo dar gruodžio viduryje. Žiemą, nedirbant asfalto gamykloms, duobės tvarkomos šalto asfalto mišiniais. Tam papildomai naudojamas regeneruotas karštas asfaltas, specialistais sako, kad tokiu atveju galima užtikrinti geresnę darbų kokybę.
„Reikia atkreipti dėmesį, kad nepakanka duobes „paslėpti“ keliomis saujomis frezuoto asfalto: siekiant tinkamai sutvarkyti avarines duobes, būtinas tiesus kraštų pjūvis, nuodugnus duobės išvalymas, tinkamas kraštų apdorojimas specialiosiomis medžiagomis. Tik tokiu atveju galima tikėtis kokybiško rezultato. Būtent dėl šios priežasties pagrindiniai gatvių remonto darbai prasidės pavasarį – nusistovėjus teigiamai temperatūrai, išėjus įšalui ir pradėjus dirbti asfalto gamykloms“, – sakė E. Steponavičius.
Pasak „Grindos“ atstovo, pastaruoju metu duobes tvarkančių ekipažų skaičius yra padidintas, suformuotos papildomos brigados, organizuojamas darbas pamainomis. Pirmiausia tvarkomos duobės intensyviausio eismo srautų A, B ir C kategorijų gatvėse, taip pat gatvėse, kuriomis vyksta viešojo transporto eismas. Nuo sezono pradžios Senamiestyje, Naujamiestyje, Žirmūnuose, Antakalnyje buvo sutvarkyta apie 600 kv. m duobių.
Ne tik pažymėti, bet ir įvertinti
Apie prastą Vilniaus gatvių būklę vairuotojai signalizuoja ir socialiniuose tinkluose bei navigacijos programėlėse. Vienoje populiariausių jų „Waze“ duobes žyminčių ikonėlių yra kone kiekvienoje sostinės gatvėje, pranešimų apie kliūtis kelyje gausu ir programėlėje „Tvarkau miestą“.
Pasak E. Steponavičiaus, šiuo metu gatvių remonto specialistai išbando naują informacijos fiksavimo ir pasidalijimo priemonę, kuri leidžia ne tik pažymėti avarinės duobės vietą, bet ir vizualiai įvertinti pažeidimų mastą.
Vilniaus mieste gatvių ir šaligatvių dangą tvarko trys bendrovės – „Grinda“, „Kerista“ ir „YIT Lietuva“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...