- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Sėkmę jaunam dizaineriui atnešė automobilio ir motociklo hibridas
-
Sėkmę jaunam dizaineriui atnešė automobilio ir motociklo hibridas
-
Sėkmę jaunam dizaineriui atnešė automobilio ir motociklo hibridas
-
Sėkmę jaunam dizaineriui atnešė automobilio ir motociklo hibridas
-
Sėkmę jaunam dizaineriui atnešė automobilio ir motociklo hibridas
-
Sėkmę jaunam dizaineriui atnešė automobilio ir motociklo hibridas
-
Sėkmę jaunam dizaineriui atnešė automobilio ir motociklo hibridas
Šiemet „Jaunojo dizainerio prizą“ produkto dizaino kategorijoje pelnęs Vilniaus dailės akademijos bakalauras Lukas Avėnas publikai pristatė koncepcinį triratį motociklą AKO, apjungiantį geriausias motociklų bei automobilių savybes.
Išskirtines savybes šiai transporto priemonei suteikia ne tik palinkstanti važiuoklė, bet ir transporto priemonės išorėje esantis variklis bei kiti inovatyvūs dizaino sprendimai. Apie tai, kokiomis pastangomis buvo išvystyta ši idėja ir kokios jos perspektyvos, kalbamės su pačiu autoriumi.
– Lukai, kaip kilo mintis sukurti transporto priemonę?
– Sukurti transporto priemonę man pasiūlė inžinierius Artūras Mikalauskas, pamatęs mano sukurtą katamaraną “Rei” – jis pateko į garsų dizaino portalą designboom.com bei įvairius lietuviškus portalus ir žurnalus. Artūras su savo kolega Luku Bučiausku kelis metus laisvalaikiu kūrė į vairavimo sistemą integruotą mechaninę kėbulo pavertimo sistemą. Su tokia važiuokle galima pasiekti visas geriausias motociklo valdymo savybes, tuo pačiu metu sėdint lyg automobilyje su naikintuvo elementais. Taigi idėjos autoriai yra būtent šie žmonės, o aš tiesiog turėjau puikią progą prisidėti prie jų komandos su savo dizaino žiniomis ir idėjomis. Tačiau visą laiką glaudžiai bendradarbiavome - kartais aš komentuodavau inžinerinę dalį, o kartais Artūras komentuodavo - dizainą.
– Su kokiais iššūkiais susidūrei projektuodamas AKO?
– Didžiausias iššūkis buvo tai, kad iki tol aš visiškai nesidomėjau nei automobiliais, nei motociklais, o ypač jų važiuoklės mechaninėmis charakteristikomis. Baigiamajam darbui turėjau maždaug tris mėnesius ir per tą laiką turėjau labai daug išmokti – taigi dirbau ne tiesiog daug, o praktiškai nesustodamas. Dar niekada neteko kurti objekto su tiek daug skirtingų detalių, kurios visos yra taip glaudžiai susijusios ir nuo kiekvienos iš jų padėties priklauso visas likęs modelis - svarbus kiekvienas milimetras. Labai džiaugiuosi, kad inžinieriai manimi visą tą laiką pasitikėjo ir dirbo kartu, o darbo vadovas (Šarūnas Šlektavičius), kuriam labiausiai ir norėčiau padėkoti, nuolat dalijosi patirtimi ir padėjo priimti įvairius sprendimus. Taip pat labai smagu, kad visa dizaino katedra yra labai suinteresuota skatinti studentų bendradarbiavimą su kitų profesijų atstovais. Taigi su puikių dėstytojų pagalba, bendromis jėgomis turime galimybes Lietuvoje sukurti labai įdomius ir konkurencingus produktus.
– Ko iš šios patirties išmokai?
– Kai pasirinkau temą baigiamajam darbui, visi sakė, kad bus sunku, ir aš pats supratau, kad pasirinkau itin sudėtingą dalyką, bet man buvo labai įdomu, ar sugebėsiu.Turbūt pakankamai daug dirbant, sukurti galima praktiškai bet ką. Vieną dieną prisiminiau Winstono Churchillo citatą „Jei tenka eiti per pragarą, tiesiog eik“ („If you’re going through hell, keep going”). To, kaip man ėjosi, negalėčiau pavadinti pragaru - buvo tikrai smagu ir įdomu, bet taip pat ir labai sunku. Nesvarbu ką ir kaip darai, kad ir kaip sudėtinga viskas atrodytų, svarbiausia nesustoti.
– Ar tikiesi šį projektą komercializuoti?
– Jau nuo pat pirmo susitikimo buvo nuspręsta, kad mes “AKO” tikrai pagaminsim. Šiuo metu projektu domisi kelios lietuviškos įmonės, tačiau akivaizdu, kad tokio sudėtingo objekto išvystymui reikalingos didelės investicijos, todėl esame pateikę paraiškas Europos Sąjungos fondams. Taip pat, kai bus baigtas fizinis pakabos prototipas, tikimės pritraukti investicijų iš užsienio, galbūt pasitelksime ir "Kickstarter“ platformą. Taip pat šiuo metu renkame komandą su reikalingomis kompetencijomis, norinčią dirbti sinergijos ir sėkmės dalinimosi principu.
– Jei reiktų rinktis tarp automobilio ir motociklo – kurį pasirinktum?
– Abu turi akivaizdžių privalumų ir trūkumų. Nors aš mielai važinėčiau tik motociklu, mūsų klimato juostoje daugiau nei pusę metų tai neįmanoma. Ir motociklo aš šiuo metu neturiu.
– Gal galėtum išvardinti, kokius apdovanojimus už kokius savo darbus ir kuriais metais esi laimėjęs?
– Mano šviestuvas „Tano“ 2015 m., yra įvertintas Italijoje rengiamo tarptautinio konkurso „A' design award“ sidabru, lietuvišku „Gero dizaino“ prizu, taip pat prancūzo Marc Praquin inicijuotu „Design and design“ apdovanojimu. Pastarąjį taip pat yra pelnęs mano krėslas "14", laikrodis “Broken line”, laikrodis “Time tune” ir kavos staliukas “AMÉ” Taip pat nemažai dėmesio sulaukė mano suprojektuotas katamaranas „Rei”.
– Kurie tavo projektai yra sulaukę didžiausio susidomėjimo?
– Jeigu susidomėjimą vertinčiau finansiškai, tai laikrodis “Broken line”, kurį nupirko įmonė. Jeigu publikacijų skaičiumi, tai turbūt krėslas "14". Jeigu apdovanojimų skaičiumi, tai šviestuvas "Tano". Jeigu publikacijų svarba, tai katamaranas "Rei". Būtent jis buvo didžiausią postūmis mano veikloje – be jo sėkmės nebūtų įvykę daug kitų dalykų.
– Kokie tavo artimiausi planai?
– Tikrai tęsime "AKO" projektą, taip pat norėčiau siekti magistro laipsnio, bet dabar jau abejoju, ar spėsiu. Kol kas nenorėčiau įvardinti firmų ir asmenų, su kuriais turiu komercinių planų, tačiau, jei visas pavyks, manau, išgirsite apie mane. „AKO“ naujienas galiam sekti : facebook.com/akotrike/, o daugiau apie mane - lukasavenas.com.
– Jei ne paslaptis, kaip panaudosite 1000 EUR prizą?
– Gali būti, kad tuo metu, kai gausiu pinigus, būsiu pamiršęs iš kur jie. Bet kokiu atveju, aš labai nenoriu priklausyti nuo tėvų, todėl tiesiog naudočiau juos gyvenimui. Gali būti, kad teks pirkti naują kompiuterį, nes kažin ar dabartinis buvo sukurtas tokiam intensyviam darbui – galima tik stebėtis, kad tiek visko renderinant kiekvieną dieną, dar nesudegė motininė plokštė.
– Ačiū už pokalbį.
Pagrindiniu prizu įvertintą L.Avėno bei 14 kitų konkurso nominantų darbus galima pamatyti „Jaunojo dizainerio prizo 2016“ parodoje, kuri iki liepos 23 d. veikia Vilniaus dailės akademijos ekspozicijų salėje TITANIKAS (Maironio g. 3). Konkursą „Jaunojo dizainerio prizas“ nuo 2011 m. kasmet organizuoja VDA Dizaino inovacijų centras.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gera žinia vietos bendruomenei: „YIT Lietuva“ pradeda ilgai lauktą Kazbėjų tilto remontą
Į Kultūros paveldą įrašytas Vilniaus pakraštyje esantis Kazbėjų tiltas, kurio rekonstrukcijos ilgai laukė vietos bendruomenė bei sostinės vairuotojai, pagaliau bus sutvarkytas. Jo kapitalinio remonto darbų imasi tvarios miestų ir infra...
-
Ruošimasis ekstremalioms situacijoms: kalta ne tik pasenusi įranga
Kovo pabaigoje dalis vilniečių turėjo gauti įspėjamuosius pranešimus apie Panerių gatvėje kilusį didžiulį gaisrą automobilių laužyne. Tačiau socialiniuose tinkluose kilo sostinės gyventojų pasipiktinimas: dalis negirdėjo sirenų ir nesu...
-
Pokyčių gatvėje Fabijoniškėse – žalioji bendruomenės diena
Balandžio 25 dieną, nuo 17 val. Vilniaus miesto savivaldybė kviečia Salomėjos Nėries ir aplinkinių gatvių gyventojus ir kitus vilniečius į bendruomenės šventę. ...
-
Vilniuje atsisveikinama su buvusiu Lietuvos premjeru G. Kirkilu11
Antradienį nuo vidurdienio sostinėje galima atsisveikinti su savaitgalį mirusiu buvusiu premjeru Gediminu Kirkilu. ...
-
Sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 medžius: teks atlyginti per 11 tūkst. eurų žalą7
Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) informuoja, kad sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 saugotinus medžius. ...
-
Protesto akcijoje susirinkusieji solidarizavosi su M. Simanynu: „Trupink žiedus, o ne žandikaulius“7
Pirmadienį Nepriklausomybės aikštėje kelios dešimtys žmonių susirinko į protesto akciją, skirtą solidarizuotis su už prekyba kanapių produktais nuteistu Martynu Simanynu. ...
-
Vilniaus savivaldybės atstovas: šildymu turėtų pasirūpinti ir gyventojai2
Pirmadienį Vilniaus miestui pasekus kitų savivaldybių pavyzdžiu ir atnaujinus šildymo sezoną, sostinės savivaldybės atstovas sako, kad patys gyventojai turėtų spręsti, kada pradėti ar nutraukti šilumos tiekimą. ...
-
A. Avulis: nežinau, kaip pastatyti Nacionalinį stadioną už mažesnę kainą17
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako ir po Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) pastabų vis dar tikintis, kad dėl projekto galima rasti susitarimą. Tačiau jis tikino jau pa...
-
Autistiško vaiko mama: nesulaukęs pagalbos sūnus mokykloje išspardė sieną, sulaužė akinius87
Kova su švietimo sistema – taip savo istoriją pristato sūnų, turintį autizmo spektro sutrikimą, auginanti moteris. Anot jos, nesulaukęs tinkamos pagalbos vaikas mokykloje išspardė sieną, sulaužė akinius, galiausiai teko keisti mok...
-
Reiškiant palaikymą Ukrainai Tuskulėnų parke pasėtos saulėgrąžos
Sekmadienį Vilniuje surengta Ukrainos palaikymo akcija, kurios metu pasėtos neoficialiu šalies simboliu tapusios saulėgrąžos. ...