- Šarūnas Černiauskas, www.DELFI.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
1,76 mln. Lt, o gal ir daugiau. Tiek nuostolių jau prigeneravo maždaug pusantrų metų Vilniaus Gedimino prospektu kursuojantys savivaldybės mikroautobusai, važinėjantys 88 ir 89 maršrutais.
Portalui delfi.lt pavyko gauti šių maršrutų finansinę statistiką, kuri veikiausiai nedžiugina Vilniaus vadovų. Kas mėnesį kiekvienas senamiesčio maršrutas miestui kainuoja po daugiau kaip 50 tūkst. Lt.
Savivaldybės statistikoje 88 ir 89 maršrutų nuostolingumas apibrėžiamas lakoniška sąvoka „nuostolių kompensacijos poreikis“.
Ypač įspūdingas jis buvo praėjusių metų pabaigoje. Turimais duomenimis, pernai gruodį 88 maršruto „nuostolių kompensacijos poreikis“ sudarė beveik 101 tūkst. Lt, 89 maršruto – daugiau nei 105 tūkst. Lt.
Kitais mėnesiais skaičiai buvo ne tokie įspūdingi ir svyravo tarp maždaug 47 ir 86 tūkst. Lt. Vienintelis kiek geresnis rodiklis – šių metų kovo statistika 89 maršrute: 11,6 tūkst. Lt nuostolių.
Žurnalistui pavyko susipažinti su 15 mėnesių 88 ir 89 maršrutų statistika: duomenys pateikti nuo 2011 m. spalio iki šių metų kovo, tačiau be šių metų vasario bei 2012 m. spalio ir rugsėjo statistikos. Bendra „nuostolių kompensacijos poreikio“ suma per 15 mėnesių sudarė beveik 1,76 mln. Lt, taigi tikėtina, kad per visus 18 veiklos mėnesių 88 ir 89 maršrutai Vilniui kainavo apie 2 mln. litų.
G. Nakutis: yra ir blogesnių maršrutų
Tačiau Vilniaus savivaldybė situacijos nedramatizuoja.
„Mieste didžioji dalis maršrutų yra nuostolingi. Pavyzdžiui, gruodžio mėnesį maršrute Nr. 1 „Oro uostas – Stotis“ nuostoliai sudarė 55 tūkst. Lt, ten dirba vienas standartinis autobusas. Maršrute Nr. 67 „Kalno g. – Mickūnai“ nuostolis – 68 tūkst. Lt. Dirba vienas standartinis autobusas, važiuoja daug mokinių. Tuo tarpu Senamiesčio maršrutuose dirba po 2 mažos talpos autobusus“, - teigė savivaldybės bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.
Pasak jo, senamiesčio maršrutų rodikliai gerėja, mat daugėja jais važinėjančių keleivių.
„2011 metais vienu reisu vidutiniškai darbo dienomis važiavo 7-8 keleiviai ir 2-3 – poilsio dienomis. 2013 m. balandžio mėnesį vienu reisu vidutiniškai važiavo 20-22 keleiviai darbo dienomis ir 9-10 – poilsio dienomis. Darbo dieną vykdomi 34 reisai, poilsio dieną – 13 reisų, maršrute dirba 3 autobusai darbo dieną ir 1 autobusas poilsio dieną“, - vardijo G. Nakutis.
Nuostolis mažėja, kai nevažinėja
Paprašytas pakomentuoti gana optimistišką kovo mėnesio statistiką, t.y. tik kiek daugiau nei 11 tūkst. Lt nuostolių 89 maršrute, „Vilniaus viešojo transporto“ vadovas nurodė, kad to priežastis – ne staiga išsipūtęs keleivių skaičius.
„Nuo kovo 12 d. dėl Šventaragio g. uždarymo 89 maršrutas laikinai uždarytas, 88 maršrute vietoj 2 autobusų dirba 3 darbo dienomis ir 1 poilsio dienomis. Be to kovo mėnesį padidėjo pajamos už bilietus miesto maršrutuose“, - sakė G. Nakutis.
Tuo tarpu itin didelis maršrutų nuostolingumas gruodžio mėnesį, anot jo, yra profsąjungų spaudimo rezultatas.
„Vilniaus viešojo transporto profsąjungos praėjusiais metais iškėlė kolektyvinį ginčą ir ruošėsi streikuoti. Kolektyvinis ginčas buvo sureguliuotas ir streiko išvengta, susitarus, kad darbuotojams bus sumokėta metinė priemoka už 2011 metus. Metinė priemoka buvo išmokėta gruodžio mėnesį. Tai pagrindinė priežastis“, - reziumavo G. Nakutis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus rajone ketinama įrengti geriamojo vandens stoteles: darbai kainuos apie 55 tūkst. eurų
Vilniaus rajono savivaldybės taryba pritarė siūlymui viešosiose savivaldybės erdvėse įrengti geriamojo vandens stoteles. ...
-
Žiniasklaida: Vilniaus savivaldybė ketina kelti viešojo transporto bilietų kainas
Vilniaus miesto savivaldybė planuoja didinti viešojo transporto bilietų kainas, praneša portalo LRT.lt šaltinis. Teigiama, kad sprendimai dėl kainų turėtų paaiškėti per artimiausias savaites, o kai kurie bilietai gali brangti...
-
Neraminanti tendencija: dėl GPS trikdžių gali strigti ir kasdienės paslaugos1
Dėl GPS trikdžių Vilniuje nesugebėjo nusileisti kompanijos „Ryanair“ lėktuvas su keleiviais iš Londono. Apsukęs ratą, jis nuskrido į Varšuvą, o į Lietuvą grįžo ir sėkmingai nusileido tik po 5 valandų. Skrydžių dispe...
-
Apdovanotos aktyviausios sostinės mokyklos
Penktadienį 10 sostinės mokyklų buvo apdovanotos už aktyvų įsitraukimą ir nuoseklų dalyvavimą projekte „Vilnius yra mokykla“ bei už ambiciją imtis novatoriškų ugdymo formų, pranešė Vilniaus miesto savivaldybės įstaiga ...
-
„Oro navigacija“: vis dažniau lėktuvai nenusileidžia dėl GPS ryšio sutrikimų
Lėktuvų įgulų pranešimų apie GPS ryšio trikdžius kiekis tarp 2023 m. ir 2024 m. išaugo daugiau nei 6 kartus, teigia bendrovės „Oro navigacija“ Operacinės veiklos departamento vadovas Tomas Montvila. Pasak jo 2023 m. pas...
-
Šakalienė: dėl Vilniuje nenusileidusio lėktuvo – specialus tyrimas2
Krašto apsaugos ministrė Dovilė Šakalienė teigė, kad dėl Vilniuje negalėjusio nusileisti lėktuvo bus laukiama tyrimo išvadų, tuomet bus sprendžiama, kokių veiksmų reikėtų imtis. ...
-
Valdovų rūmuose apdovanoti Lietuvai tarptautinėse olimpiadose atstovavę mokiniai
Penktadienį Valdovų rūmuose apdovanoti Lietuvai tarptautinėse olimpiados ir konkursuose atstovavę mokiniai, jų mokytojai bei komandų vadovai. ...
-
Vilniuje vyks tradicinė užsienio ir saugumo politikos konferencija „Sniego susitikimas“2
Vilniuje, Valdovų rūmuose, penktadienį vyks kasmetinė užsienio ir saugumo politikos konferencija „Sniego susitikimas“. ...
-
Žiniasklaida: Vilniuje turėjęs nusileisti lėktuvas buvo nukreiptas į Varšuvą3
Ketvirtadienio vakarą Vilniuje nenusileido iš Londono skridęs „Ryanair“ lėktuvas. Kaip praneša naujienų portalas Delfi.lt, orlaivis buvo nukreiptas į Varšuvą. ...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai1
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...