Profsąjungos vadovas: vairuotojų streikas gali tęstis dieną, gali tęstis ir pusmetį

„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) vairuotojų streikas tęsis, kol nebus sutarta dėl naujos kolektyvinės sutarties, sako bendrovės profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius.

„Streikas yra neterminuotas ir streikas vyks tol, kol šalys neras sutarimo dėl naujos kolektyvinės sutarties. Streikas gali tęsti dieną, jis gali tęstis savaitę, jis gali tęstis mėnesį, gali tęstis ir pusmetį, viskas priklauso nuo Vilniaus miesto savivaldybės ir bendrovės pozicijos dėl derybų“, – BNS pirmadienį sakė A. Markevičius.

Vilniaus autobusų ir troleibusų vairuotojai pirmadienį pradėjo neterminuotą streiką VVT administracijai ir profesinei sąjungai nesutariant dėl darbo apmokėjimo sistemos. Į sostinės gatves neišvažiavo daugiau nei pusė autobusų.

„Profesinė sąjunga jau daugiau nei dvejus metus siekia pasirašyti kolektyvinę sutartį su darbo apmokėjimo sistema ir tvariais darbo ir socialiniais standartais, ir tai yra pagrindiniai reikalavimai, kuriuos įvykdžius būtų nutrauktas streikas“, – apie reikalavimus sakė profesinės sąjungos vadovas.

Anot jo, bendrovės profesinė sąjunga kol kas nesulaukė vadovybės ir savivaldybės kvietimo derėtis, preliminariai derybines pozicijas planuojama aptarti pirmadienį 13 valandą.

„Per savaitgalį su mumis niekas nesusisiekė, ir šiai minutei mes neturime jokio kvietimo derėtis, šalys preliminariai susitarė susitikti šiandien 13 val., bet ne derėtis, o apsitarti pozicijas“,  – teigė A. Markevičius.

I. Gelūno / BNS nuotr.

VVT direktorius pasitiktas šūksniais „gėda“

Į profesinės sąjungos patalpas pirmadienio rytą susirinko keli šimtai vairuotojų. Įmonės darbuotojai salėje kalbas palydi šūksniais „streikas“ ir švilpimu.

„Šalys derybose jau turi suderėtus protokolinius punktus ir vadovas čia sakydamas, norėdamas derėtis vėl paima tuos punktus, kurie suderėti, vėl nori dėl jų derėtis. Tos derybos yra imitavimas“, – salėje susirinkusiems vairuotojams sakė A. Markevičius.

Streikas gali tęsti dieną, jis gali tęstis savaitę, jis gali tęstis mėnesį, gali tęstis ir pusmetį, viskas priklauso nuo Vilniaus miesto savivaldybės ir bendrovės pozicijos dėl derybų.

Į susitikimą atvykusio „Vilniaus viešojo transporto“ generalinio direktoriaus Dariaus Aleknavičiaus pasisakymas buvo sutiktas skanduote „gėda“.

„Taip, yra dar nesuderėtų tam tikrų punktų iki galo, nerastos pozicijos, būtent, dėl derinimo tvarkos. Ir kaip visi teisės aktai įmonėje, kurie yra išleidžiami, turi būti suderinami ar konsultuojamasi su profesine sąjunga. Šito sutarimo mes kol kas neradom, pagrindiniai dalykai, dėl ko mes nesutarėme. Sakome taip, kad socialinės garantijos, papildomos naudos, premijos, išmokos, išeitinės – jos išlieka tokios pačios kokios ir buvo“, – teigė D. Aleknavičius.

„Pateikėme profesinei sąjungai savo matymą, visą dokumentą. Profesinė sąjunga nedavė mums atgalinio ryšio, pasakė, kad mums niekas netinka, nenorime mes skaityti šito dokumento“, – sakė jis.

Jis pažymėjo, jog su profsąjunga yra derimasi nuo rugsėjo 30 dienos.

„Mes išlaikome, sutinkame su dauguma visų suderėtų punktų. Tas kas buvo pasiekta 2021–2022 metais, taip pat sutinkame, kad darbo apmokėjimo sistema būtų kolektyvinėje sutartyje, tik reikia numatyti aiškią jos derinimo keitimo tvarką ir sutinkame, kad būtų derinami pakeitimai jeigu dėl to būtų keičiamos darbuotojui neblankios darbo sąlygos“, – pažymėjo VVT direktorius.

„Grafikai neatitinka realybės, siauros gatvės“

„Mes esam nepatenkinti užmokesčiu ir darbo sąlygomis. Norėtume, kad atlyginimas kiltų į rankas iki 800. Valdžia sako, kad pagerino darbo sąlygas, bet aš bent nejaučiu, grafikai neatitinka realybės, siauros gatvės“, – BNS sakė streike dalyvaujantis vairuotojas Vilmantas Strakšys.

Mes esam nepatenkinti užmokesčiu ir darbo sąlygomis. Norėtume, kad atlyginimas kiltų į rankas iki 800.

Pirmadienį prasidėjusi kraštutinė protesto akcija planuota prieš metus, iš pradžių streikas atidėtas dėl teisme vykusių ginčų, vėliau – dėl laikinai pasiekto susitarimo rugsėjo pabaigoje. Jį VVT galiausiai nutraukė nepavykus deryboms su profesine sąjunga.

Darbuotojų atstovai reikalauja atlyginimų sistemą įtraukti į kolektyvinę sutartį, joje įtvirtinti 10 proc. algų augimą ir iš esmės nebloginti 2018-ųju kolektyvine sutartimi pasiektų susitarimų.

Tačiau nesutariant dėl detalių, VVT administracija naują algų apmokėjimą patvirtino vienašališkai, pažadėdama darbuotojų algas pakelti 10–20 procentų. VVT kolektyvinėje sutartyje taip pat siekė mažesnio sprendimų derinimo su profesine sąjunga. Pastaroji su sąlygomis nesutinka.

Daugiausiai nesutarimų kyla dėl pakoreguotos darbo kokybės priedų tvarkos. Iki šiol įmonėje taikyta vadinamoji išskaitų sistema, kai minėtas priedas buvo mažinamas už nepunktualumą, keleivių skundus ir kitus darbo drausmės pažeidimus.

Nuo gruodžio galiojanti sistema numato motyvacinį priedų mokėjimą, paremtą „taškų sistema“, pridedant jį prie fiksuoto atlyginimo. Anot VVT, pavyzdingiems darbuotojams šis priedas gali siekti daugiau nei 250 eurų per mėnesį.

Profesinė sąjunga sako, kad apie 80–100 eurų šio priedo gali būti mokama simpatijų ir antipatijų principu, nes į kriterijus įtraukti subjektyvūs kriterijai, kaip „komandiškumas, įtrauktumas“.

Profsąjunga taip pat reikalauja atsisakyti priedo už kilnojamąjį darbą, įtraukiant jį į normalų valandinį atlyginimą.

VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Keleivių vežimo paslaugas vykdo dar du vežėjai – „Transrevis“, ir „Kautra“, jos keleivius veš įprastu grafiku.

Iš viso VVT dirba 1830 darbuotojų, per 1100 iš jų – vairuotojai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Keiciasi

Keiciasi portretas
....tas prakeiktas lietuviškas nuolankumas.....pasakė žymus rašytojas,gal kas pasikeis,su laiku.

:)

:) portretas
Tik VVT darbuotojai čia kažkuo nepatenkinti. Vis nori daugiau ir daugiau pinigų, nors gauna nemažą algą. Šaunuoliai „Transrevis“, ir „Kautra“ vežėjai, kurie dar atlieka savo pareigas dėl žmonių ir padėda.

Nuomonė

Nuomonė portretas
Citata: ,,Daugiausiai nesutarimų kyla dėl pakoreguotos darbo kokybės priedų tvarkos. Iki šiol įmonėje taikyta vadinamoji išskaitų sistema, kai minėtas priedas buvo mažinamas už nepunktualumą, keleivių skundus ir kitus darbo drausmės pažeidimus." Priedai turi būti nupilnyti. Vairuotojai privalo elgtis mandagiai su keleiviais ir tas priedas turi būti mažinamas, jeigu vairuotojas pažeidžia taisykles ir padorumo ribas. Teko matyti daug kartų, kai vairuotojas neatsargiai sustabdo autobusą ir dauguma keleivių vos nekrenta į šoną. Tai labiausiai nutinka su greitaisiais autobusais. Mano manymu, priedų sistema yra tinkama, nes tinkrai ne visi vairuotojai nusipelno priedų.
VISI KOMENTARAI 17

Galerijos

Daugiau straipsnių