- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Prioritetas pėstiesiems sostinės sankryžose – kasdien sutaupomos 125 valandos laiko
-
Prioritetas pėstiesiems sostinės sankryžose – kasdien sutaupomos 125 valandos laiko
-
Prioritetas pėstiesiems sostinės sankryžose – kasdien sutaupomos 125 valandos laiko
-
Prioritetas pėstiesiems sostinės sankryžose – kasdien sutaupomos 125 valandos laiko
Vilnius realiais veiksmais siekia tapti vis patogesniu ir saugesniu miestu judantiems pėsčiomis. Vien per pirmuosius šių metų mėnesius penkiolikoje šviesoforinių sankryžų jų reguliavimas pakeistas didinant prioritetą pėstiesiems.
Buvusi vidutinė pėsčiųjų laukimo trukmė jose sumažėjo nuo 46,8 iki 31,6 sekundžių. Tai reiškia, kad jau dabar sutaupoma maždaug 125 valandos pėsčiųjų laiko kasdien.
Be to, sumažinus laukimo trukmę didės pėsčiųjų saugumas. Šiuo metu laukdami žalios jie sankryžas neretai kerta ir degant raudonai, ypač – ne piko metu, kai automobilių atrodo mažiau.
„Nauji takai pėstiesiems, nauji takai dviratininkams, A juostos ir naujas viešasis transportas – visa tai yra siekis sklandžiau ir greičiau judėti mieste. Pirmenybė pėstiesiems reguliuojant eismą – dar viena iš priemonių, skatinančių dažniau rinktis kojas, o ne automobilį“, – sako Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
Pirmenybė pėstiesiems reguliuojant eismą – dar viena iš priemonių, skatinančių dažniau rinktis kojas, o ne automobilį.
Prioritetas pėstiesiems jau taikomas T. Kosciuškos, Vydūno, didžiojoje dalyje Pylimo g. sankryžų ir Kalvarijų g. pėsčiųjų perėjose. Pasitikus pavasarį ir palaipsniui švelnėjant karantino ribojimams, prioriteto suteikimas pėstiesiems šiuo metu programuojamas paskutinėse Pylimo g. sankryžose, taip pat greitu metu bus atliekamas M. Daukšos, Šventaragio ir kitose Senamiesčio prieigų sankryžose. Visų sankryžų sąrašą ir atliktų veiksmų progresą patogu sekti nuolat atnaujinamoje nuorodoje.
Kaip ir Vakarų Europos, Skandinavijos miestai Vilnius siekia daugiau erdvės suteikti judantiems darniai – taip miestas tampa gyvesnis ir pritaikytas būtent žmonių, o ne automobilių patogumui. Tose sankryžose, kuriose pėsčiųjų daugiausia, laukti reikės trumpiau, o taip judėjimas taps sklandesnis ir važiuojantiems dviračiais, paspirtukais.
„Savo dydžiu ir kompaktiškumu esame vaikštomas miestas, todėl judėti pėsčiomis turi būti patogu, greita ir saugu. Prioritetas pėstiesiems šviesoforais reguliuojamuose sankryžose yra pasiekiamas mažinant pėsčiųjų laukimo laiką, tai jau darome dalyje Vilniaus sankryžų. Gerosios kitų šalių patirtys rodo, kad toks eismo pritaikymas padeda efektyviau sureguliuoti srautus, be to, skatina dažniau judėti darniai, o keliones pėsčiomis galima sklandžiau derinti su judėjimu viešuoju transportu, dviračiais. Planuojame, kad šių prioritetinių pėstiesiems sankryžų arba perėjų Vilniuje palaipsniui vis daugės, o per keletą artimiausių metų bus apie 150“, – sako savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
Ką reiškia prioriteto suteikimas pėstiesiems?
Prioriteto suteikimas pėstiesiems atliekamas atitinkamai programuojant šviesoforų reguliavimą ir taip palaipsniui mažinant pėsčiųjų laukimo trukmę. Tokie pokyčiai iki 2023 m. pabaigos numatyti didžioje dalyje šviesoforais reguliuojamų sankryžų ir visose reguliuojamose perėjose. Vidutinė pėsčiųjų laukimo trukmė jose sumažės nuo 50 iki 35 sekundžių.
Sankryžos atrinktos atsižvelgiant į Vilniaus darnaus judumo plane apibrėžtą centrinę miesto teritoriją, įvertinus gatvių kategorijas ir funkcinę jų paskirtį, traukos centrus, pavyzdžiui, švietimo ir sveikatos įstaigas. Taip pat – netoliese esančias viešojo transporto stoteles, kad keliones pėsčiomis būtų dar patogiau derinti su judėjimu autobusais ar troleibusais.
Skaičiuojama, kad suteikiant prioritetą pėstiesiems, kitiems eismo dalyviams žalio signalo trukmė galėtų mažėti 5-15 proc. Tačiau pokyčiai įgyvendinami būtent ten, kur pėsčiųjų eismas aktyviausias. Pagrindinėse intensyvaus transporto judėjimo ašyse pėsčiųjų prioriteto pokyčiai bus įgyvendinami nuosekliai įvertinant įtaką visam eismui.
Pėsčiųjų mygtukai – mitai ir realybė
Prioriteto didinimas susijęs ir su pėsčiųjų mygtukų sankryžose bei perėjose veikimu. Pėsčiųjų mygtukai skirti tam, kad laukimo trukmė trumpėtų. Didžiojoje dalyje sankryžų ir visose perėjose Vilniuje būtent mygtuko paspaudimas yra būtina sąlyga, kad įsijungtų žalias šviesoforo signalas. Kitose – šio mygtuko nuspaudimas reiškia gerokai ankstesnį žalio signalo įsijungimą ir mažesnę laukimo trukmę nei ji būtų nespaudžiant mygtuko.
Atlikus prioriteto pėstiesiems programavimą sankryžoje, mygtuko paspaudimas reikš, kad laukimo trukmė joje sumažės 1,5 – du kartus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniuje svarstoma įrengti atminimo lentas V. Noreikai, Lietuvos narystės ES 20-mečiui
Vilniuje ketinama įrengti atminimo lentas garsiam operos solistui, buvusiam teatro vadovui Virgilijui Noreikai, taip pat Lietuvos narystės Europos Sąjungoje (ES) dvidešimtmečiui. ...
-
Prezidento rinkimuose sudalyvavę vilniečiai: rinkomės patikimą ir patriotišką kandidatą10
Sekmadienį vykstant prezidento rinkimams, savo balsą atiduoti atėję piliečiai teigia, kad pagrindinis jų pasirinkimo motyvas – kandidatų patriotiškumas bei gebėjimas užtikrinti stabilumą šalyje. ...
-
Sodinimo talkoje Žirmūnuose – gausus būrys sodintojų1
Šeštadienį vykusioje krūmų sodinimo talkoje, kurią organizavo Vilniaus miesto savivaldybė, dalyvavo daugiau nei 300 miestiečių. Palei Žirmūnų gatvę mažiau nei per valandą pasodinta apie 2100 krūmų. ...
-
Vilniuje surengtas protestas prieš Sakartvele svarstomą „užsienio agentų“ įstatymą10
Penktadienio vakarą Vilniuje surengtas protestas prieš Sakartvele svarstomą „užsienio agentų“ įstatymą. ...
-
Pradedami valyti Vilniaus sporto rūmų fasadai5
Tebelaukiant Vilniaus sporto rūmų rekonstrukcijos, netrukus turėtų prasidėti pastato fasado valymo darbai. Kaip rašo portalas „Made in Vilnius“, šių darbų kaina sieks apie 20 tūkst. eurų. ...
-
Atlikus vidinį Vilniaus atliekų sistemos administratoriaus auditą, STT pradėjo ikiteisminį tyrimą1
Kilus įtarimams dėl galimų pažeidimų Vilniaus atliekų sistemos administratoriaus (VASA) vykdomoje veikloje, bendrovė atliko vidaus auditą, po kurio kreipėsi į Specialiųjų tyrimų tarnybą (STT). STT patvirtina, kad atsižvelgus į pateiktą informa...
-
Vilniaus savivaldybės neeilinis tarybos posėdis dėl Nacionalinio stadiono – neįvyko: kodėl?4
Nors Vilniaus miesto savivaldybės tarybos opozicija surinko parašus, kad penktadienį būtų sušauktas neeilinis tarybos posėdis, tačiau pasirodžius tik 17 iš 51 sostinės politikų, posėdis neįvyko. Jo metu turėjo būti svarstomas ...
-
Vilniečius už balandį pasieks perpus mažesnės sąskaitos3
Nepaisant prognozių, kad per anksti sostinės savivaldybei baigus šildymą ir vėl jį atnaujinus vilniečiams teks už tai susimokėti daugiau, sąskaitos už balandį juos pasieks perpus mažesnės. ...
-
Vilniuje bus atidengta Užupio konstitucija karaimų kalba
Penktadienį Vilniuje bus iškilmingai atidengta Užupio respublikos Konstitucijos lenta karaimų kalba. ...
-
Vilniaus opozicija inicijavo neeilinį posėdį dėl stadiono: meras abejoja, ar jis įvyks7
Opozicinei „Laisvės ir teisingumo“ frakcijai Vilniaus miesto taryboje inicijavus neeilinį posėdį dėl Nacionalinio stadiono, sostinės meras Valdas Benkunskas abejoja, kad jis įvyks. ...