- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus oro uostas intensyviai ruošiasi vienam svarbiausių kitų metų projektų – orlaivių kilimo ir tūpimo tako (KTT) rekonstrukcijai, kuri vyks 2017 m. liepos 14 d. – rugpjūčio 18 dienomis. 35 dienas Vilniaus oro uoste nevyks jokie skrydžiai – dauguma jų bus nukreipti į Kauno oro uostą.
„Apie orlaivių kilimo ir tūpimo rekonstrukciją pradėjome komunikuoti jau prieš pusantrų metų – skelbiame visą informaciją internetiniame tinklalapyje, apie tai plačiai rašo žiniasklaidos priemonės. Vis dėlto, dažnai tenka išgirsti įvairių mitų, kurie vis dar sklando, kalbant apie šį mūsų projektą“, - teigė Lietuvos oro uostų komunikacijos ir rinkodaros vadovė Indrė Baltrušaitienė.
I. Baltrušaitienė išskyrė 5 pagrindinius mitus, su kuriais dažniausiai susiduriama, kalbant apie Vilniaus oro uosto orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukciją.
1. KTT rekonstrukcija – nebūtina
Tai – vienas populiariausių mitų, kurį, įvertinę dabartinę KTT būklę, lengvai paneigtų tiek aviacijos saugumo ekspertai, tiek paprasti inžinieriai.
„Nors skrydžiai į ir iš Vilniaus oro uosto sėkmingai vyksta, tačiau KTT būklė jau artėja prie kritinės ribos. KTT niekados nebuvo tvarkytas iš esmės, todėl rekonstrukcija būtina, jei norime, kad takas veiktų ir po kelerių metų“, – aiškino I. Baltrušaitienė.
2. Taką galima rekonstruoti naktimis, kai nevykdomi skrydžiai
Daugelis žmonių mano, kad rekonstrukciją būtų galima vykdyti naktimis, kai oro uostas neaptarnauja keleivių, tačiau Vilniaus oro uostas veikia labai intensyviai, lėktuvai netūpia ir nekyla tik kelias valandas per parą, todėl nesutrikdant skrydžių tvarkaraščio atlikti reikalingų darbų neįmanoma.
I. Baltrušaitienė pažymi, kad jeigu takas būtų tvarkomas naktimis, tai užimtų kur kas daugiau laiko – darbai galėtų užsitęsti net iki dvejų metų. Pavyzdžiui, rekonstrukcijos darbai apims ne tik dangos pakeitimą, bet naujos žiburių sistemos įrengimą. Demontavus senąją žiburių sistemą, skrydžių vykdyti neįmanoma. „Dažnai skraidantiems keleiviams tokia padėtis sukeltų dar daugiau nepatogumų, pavyzdžiui, sumažėtų jungiamųjų skrydžių galimybės ar padidėtų rizika į juos pavėluoti. Vilniaus oro uosto aviacinė veikla laikinai stabdoma, nes nėra kitos išeities. Tai yra technologinė būtinybė, o rekonstrukcijos metu stengsimės, kad skrendantys per Kauną patirtų kuo mažiau nepatogumų“, - sakė ji.
3. Taką buvo galima rekonstruoti šaltuoju sezonu, kai mažiau skrydžių
Vilniaus oro uosto KTT nuspręsta rekonstruoti vasarą dėl tinkamiausių oro sąlygų bei techninių sprendimų. Remtasi trejų metų analize, kuri rodo, kad minėtu laikotarpiu statistiškai mažiausia lietingų dienų.
I. Baltrušaitienė mini ir dar vieną priežastį: „Prieš pradedant rekonstrukciją būtina atlikti daug paruošiamųjų darbų, kurie gali užtrukti 3-4 mėnesius. Nestabdant įprastos oro uosto veiklos, juos palankiausia vykdyti pavasarį, asfaltą kloti pradedant ne anksčiau kaip vasaros viduryje. Tik klojant asfaltą geromis oro sąlygomis galėsime užtikrinti darbų kokybę ir dangos ilgaamžiškumą.“
4. Oro linijos vasarą nebevykdys skrydžių į Lietuvą
Vilniaus oro uosto KTT rekonstrukcijos metu dauguma oro bendrovių skrydžius nukreips į Kauno oro uostą, o iš sostinės numatytų skrydžių visiškai nevykdys tik kelios oro linijos. Nors rekonstrukcijos metu skrydžių grafikas šiek tiek keisis, susisiekimas su didžiausiais Europos miestais išliks puikus, o skrydžių kai kuriomis kryptimis gali netgi padaugėti. Pavyzdžiui, „Ryanair“ pradės skrydžius į Neapolį.
5. Kauno oro uostas yra per mažas
Kauno oro uosto kilimo ir tūpimo takas už Vilniaus ilgesnis maždaug 700 m. Be to, bus įrengti du papildomi laikini terminalai (vienas – atvykstantiems keleiviams, kitas – išvykstantiems, kuriame bus registracijos stalai, aviacijos saugumo patikros postai, Valstybės sienos apsaugos tarnybos ir muitinės zonos, įlaipinimo vartai). Dar daugiau, įrengtos papildomos tiek ilgalaikio, tiek trumpalaikio stovėjimo aikštelės užtikrins, kad automobiliams vietos netrūktų. Moderniuose laikinuose terminaluose bus teikiamos aukščiausios kokybės maitinimo, prekybos, automobilių nuomos, turizmo paslaugos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pas dalį Vilniaus rajono poliklinikos gydytojų gyventojai pateks be eilių1
Norintieji užsiregistruoti pas Vilniaus rajono poliklinikoje dirbančius gydytojus specialistus tą galės be ilgo laukimo eilėse. ...
-
Regos negalią turinčiai moteriai – akibrokštas sostinės įmonėje: liepė prašyti kitų pagalbos1
Regos negalią turinti moteris, lydima šuns vedlio, apsilankiusi Asmens su negalia teisių apsaugos agentūroje ne tik negalėjo savarankiškai užsiregistruoti vizitui, bet ir susidūrė su nemandagiu įstaigos darbuotojos elgesiu. ...
-
Vilniaus gatvės virto čiuožyklomis
Vilniaus miesto savivaldybėje įspėja, kad antradienį mieste lijundra, ant šaligatvių krentanti dulksna ir smulkus lietus staigiai virsta ledu. ...
-
Nausėda dėl arkikatedros vertybių skandalo: kai kam reikėtų pasimokyti1
Prezidentas Gitanas Nausėda apgailestauja, jog išimant kultūros vertybes iš slėptuvės Vilniaus arkikatedroje buvo pažeistos procedūros, ir tikisi, kad ateityje tai nebepasikartos. ...
-
Nausėda: laisvę iškovojome amžiams18
Lietuvai minint 34-ąsias sausio 13-osios metines, šalies prezidentas Gitanas Nausėda pirmadienio rytą lankėsi Vilniaus Sausio 13-osios progimnazijoje, kur dalyvavo pilietinėje iniciatyvoje „Pergalės šviesa“. ...
-
Prie Vilniaus televizijos bokšto uždegtas laužas: per šimtą žmonių pagerbė Sausio 13-osios aukas
Laisvės gynėjų dienos išvakarėse prie Vilniaus televizijos bokšto suliepsnojo laužas, per šimtą žmonių susirinko pagerbti Sausio 13-osios aukų. ...
-
Išbandytas naujasis išvykimo terminalas: papasakojo, su kokiais trukdžiais susidūrė2
Prieš atidarant naująjį Vilniaus oro uosto terminalą, jis pirmą kartą testuojamas, pasitelkus tūkstantį savanorių. Jie nuo ankstyvo ryto pirmieji išbandė naujausias oro uosto technologijas, kokių iki šiol Lietuvoje dar nebuvo. No...
-
Savaitgalį sostinėje vyks Laisvės gynėjų dienos minėjimo renginiai2
Savaitgalį Vilniuje vyks 34-osioms Sausio 13-iosios metinėms skirti renginiai. Tragiškų sausio įvykių paminėjimas šeštadienį bus pradėtas tradiciniu tarptautiniu bėgimu „Gyvybės ir mirties keliu“, skirtu pagerbti saus...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur3
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Sausio 13-osios aukoms atminti – daugiau nei 8 tūkst. žmonių dalyvavo pagarbos bėgime
Sausio 11 d. Vilniuje 33-iąjį kartą įvyko tarptautinis pagarbos bėgimas „Gyvybės ir mirties keliu“, skirtas atminti žuvusius 1991-ųjų sausio 13-osios naktį ir mirusius nuo sužalojimų, patirtų sovietų kariams šturmuojant Vi...