Studiją atlikę ekspertai skaičiuoja, kad viešojo logistikos centro (VLC) pirmojo etapo statyboms Palemone valstybė turėtų skirti apie 12 mln. litų. Toks objektas Karmėlavoje atsieitų apie 46 mln. litų.
Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" Krovinių vežimo direkcijos Logistikos centro ir viešųjų logistikos centrų sektoriaus viršininkas Mindaugas Butnorius ekspertų "Earnst&Young" ir jų partnerių iš Vokietijos "Wagener&Herbst", "IPG Infrastructur" pristatytą studiją vadina solidžia.
"Viskas pagrįsta, apskaičiuota, pateiktas kiekvienos iš trijų nagrinėtų alternatyvų išlaidų ir naudos santykis bei ekspertinio vertinimo rezultatai, – pasakojo M.Butnorius. – Pagal pagrindinį vertinimo kriterijų – terminalo ekonominį ir finansinį naudingumą – prioritetas skiriamas Palemonui."
"Lietuvos geležinkeliai įgyvendina vieną VLC projekto dalių, t.y. intermodalinio terminalo įrengimą. Esą terminalas aptarnautų regione esančias ir naujai besikursiančias logistikos ir sandėlių paslaugas teikiančias bendrovės – privačius investuotojus.
Bendrovės "Earnst&Young" ekspertas Saulius Adomaitis "Kauno dienai" sakė, kad studija dar nėra visiškai baigta, tačiau pagrindinis darbas jau atliktas.
"Vertinome tris alternatyvas, tačiau apie rezultatus pasakoti negaliu, nes saisto konfidencialumo sutartis su "Lietuvos geležinkeliais". Jiems informacija pateikta", – teigė S.Adomaitis.
M.Butnorius studijoje pateiktais duomenimis dalijasi noriai ir neabejoja, kad dar iki intermodalinio terminalo statybų pradžios visuomenėje bus nemažai diskusijų.
Esą dabar mums svarbu įsisavinti ES lėšas, kurios numatytos terminalui įrengti, o tai padaryti galima iki 2015 m. Studijoje akcentuojama, kad šis terminas įmanomas tik pasirinkus Palemono variantą. ES finansuotų 85 proc. projekto vertės, likusi dalis būtų dengiama pareiškėjo, t.y. "Lietuvos geležinkelių" lėšomis.
"Pagal galimybių studijoje pateiktus rezultatus matyti, kad rengiant VLC Palemone nuosavų lėšų reikėtų apie 12 mln. litų, Karmėlavoje – 46 mln. litų, Mauručiuose – 30 mln. litų", – lygino M.Butnorius.
Esą pagrindinis teritorijos Palemone privalumas yra ten esantis valstybinis žemės sklypas, šiuo metu valdomas "Lietuvos geležinkelių". Kitose teritorijoje žemes reikėtų išpirkti. Ekspertų vertinimu, visuomenės reikmėms paimti sklypai nebūtų brangūs, bet pati procedūra gali trukti ilgai.
Vieni iš studijos rengėjų bendrovė "IPG Infrastructur" Berlyne įkūrė ir valdo trečią pagal dydį VLC, kuris yra išsidėstęs 180 ha teritorijoje.
Naujausi komentarai