- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
40 proc. Vilniuje esančių liftų – seni, statyti 1960–1970 m. Tokie liftai dažniau genda, sustoja. Vieno Vilniaus daugiabučio gyventojai skundžiasi, kad, sustojus liftus ir skambinant į dispečerinę, niekas neatsako, praneša LNK.
„Baltijos liftų“ vadovas Mantas Romaška sakė, skambutis būna užfiksuojamas ir dispečerinėje matomas gedimas, todėl iškart išsiunčiami mechanikai.
– Keturi signalai ir tyla. Taip turi būti?
– Svarbiausia, kad mūsų dispečerinę pasiekė signalas. Noriu pabrėžti, kad dispečerinė mato lifto stovį – ar jis veikia, ar ne, ar nenutrūkusi saugos grandinė. Kai gauna signalą, iškart užregistruoja pranešimą technikui, o jis vyksta į vietą.
– Ar dispečerinėje turite žmogų, kuris nuramintų?
– Skambučių tikrai nemažai – per metus Vilniuje užstringa apie 1,5 tūkst. keleivių. Kad liftas užstringa, vadinasi, suveikia apsaugos mazgas, jei jis suveikė – gerai, nes liftu saugu važiuoti. Jis tik jautresnis įvairioms situacijoms.
„Baltijos liftai“ vadovas sakė, kad liftininkai turi vieną taisyklę – negali visi kilti vienu liftu, nes jei įstrigtų, turi būti kas išlaisvintų. Anot M. Romaškos, greičio ribotuvai yra lifto saugumo garantai.
– Greičio ribotuvas – tai įrenginys, kuris atsakingas už vieną svarbiausių saugos mazgų. Kai kažkas kyla liftu, sukasi greičio ribotuvas. Tai tas saugos mazgas, kuris užstrigtina lifto kabiną.
Pagal teisės aktus reglamentuota, kad keleivį išlaisvinti privaloma per vieną valandą.
– Tai saugumo garantas?
– Taip.
– Kai užstringa šis aparatas ir kartu užstrigtina liftą, kas toliau? Per kiek laiko atvažiuoja mechanikai?
– Pagal teisės aktus reglamentuota, kad keleivį išlaisvinti privaloma per vieną valandą. Švyturėlių neturime, turime tik oranžinius signalus, kurie nesuteikia pirmumo teisės.
– Kiek Vilniuje dar yra tokių senovinių liftų?
– Vilniuje senų liftų – apie 40 proc. Liftai statyti 1960–1970 m. Didžioji dalis perkopę 40 metų ribą, kai lifto gamintojas, kuris sumontavo, jam suteikė 25 metų tarnavimo laiką. Turime vieną rekordininką – liftą Žirmūnuose, kuris veikia jau 66-erius metus. Juos reikia remontuoti, modernizuoti.
– Jis vis dar veikia? Žmonės juo keliasi?
– Veikia, nes prižiūrimas.
– Kokia situacija Karoliniškėse, kur prieš gerą savaitę užstrigo keli žmonės – buvo ir vaikas, kūdikis. Ar jums žinoma ši situacija?
– Taip. Užstrigo keturi žmonės. Kvietė pagalbą. Mūsų dispečerinė signalą gavo. Įvyko ar techninis gedimas, ar kažkas panašaus, kad negirdėjo vieni kitų.
– Nepavyko susikalbėti?
– Taip. Greičiausiai buvo lifto perkrova, nors kilogramų skaičius ir mažesnis, nei nurodyta lifto pase. Bet liftas jau tikrai senas, nusidėvėjęs, todėl į svorį reaguoja jautriau. Visada rekomenduojame užstrigus lifte nepanikuoti, nes jei jis užstrigo, jis tikrai saugioje padėtyje ir nieko daugiau nebus. Dažnai pirmiausia skambina į bendrąjį pagalbos telefoną 112, o ne į mūsų liftų avarinę tarnybą. Dažnai ugniagesiai gelbėtojai privalo vykti į tokius iškvietimus, bet jie baigiasi tuo, kad sulaužomos durys – padaroma žala liftui.
Vieno daugiabučio namo gyventojas, seniau dirbęs liftininku, sakė, kad lifte negalima šokinėti, strykčioti ar kitaip aktyviai judėti.
– Ko nereikėtų daryti lifte?
– Važiuojant žemyn – jokiu būdų nešokinėti. Užtenka pasisūpuoti ir gaudytuvai gaudo – nes susidaro pagreitis žemyn. Taip suveikia greičio ribotuvas.
– Jūs kaip ir namo prižiūrėtojas, seniau buvęs liftininku?
– Kažkada keisdavome reduktorių tepalus vos ne kiekvienais metais. Dabar niekas jų nekeičia.
– Kiek metų senajam liftui?
– Nuo pat namo pastatymo pradžios. Renovuotam namui tik valdymą pakeitė, o gervė ir visa kita – sena. Esu liftų mechanikas, seniau aptarnavęs šį liftą. Visi šiame rajone namai – mano. Visa technika genda.
– Ar tekę girdėti istorijų apie klaustrofobiją, kai bijo kilti liftu?
– Kai įstringa – baisiai bijo.
– Buvo kažkada įstrigę?
– Buvo.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Liftų situaciją pakomentavo ir liftus prižiūrintis mechanikas.
– Ar daug skirtumų tarp naujo ir seno liftų?
– Remonto atžvilgiu labai didelis skirtumas, prie naujo labai mažai tenka dirbti, dažniausiai prie senų – seni laidai, kontaktai.
– Ką daryti ir ko nedaryti užstrigus?
– Geriausia nelaužyti durų.
– Kaip jas laužo?
– Išstumia, išspiria. Ir pavojinga, ir gadinamas liftas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimo kanceliarija skelbia konkursą: ruošiamasi tvarkyti Nepriklausomybės aikštę2
Seimo kanceliarija planuoja sutvarkyti parlamento prieigas – Nepriklausomybės aikštę, fontaną ir šalia esančią teritoriją. ...
-
Vilniaus gyventojų namus pasieks išmanieji vandens skaitikliai5
Vilniuje užbaigtas pirmasis išmanaus vandentiekio diegimo etapas ir dar šiemet išmanieji vandens skaitikliai pasieks sostinės gyventojų namus, skelbia „Vilniaus vandenys“. Galutinai įdiegus pirmąjį tokį regione iš...
-
Stokholmo arbitražas: „Rafako“ atsakinga už nebaigtas Vilniaus jėgainės statybas
Buvusi pagrindinė Vilniaus kogeneracinės jėgainės (VKJ) biokuro bloko statybų rangovė, restruktūrizuojama Lenkijos statybų bendrovė „Rafako“ yra kalta dėl nebaigtų biokuro įrenginių statybų. Tokią išvadą, išnagrinėj...
-
Vilniaus miesto medžių likimą lems ir nepriklausomi ekspertai: kviečia tapti komisijos nariais
Vilniaus savivaldybės Želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo komisija laukia pastiprinimo ir kviečia tapti nepriklausomais komisijos nariais. Pirmasis kvietimas nesulaukė didelio dėmesio, todėl bandoma dar kartą paraginti visuomenę ...
-
Mokyklų vadovai skundžiasi: remontams trūksta pinigų
Moksleiviams išėjus atostogų, mokyklose vasarą tradiciškai šeimininkauja statybininkai. Nors kai kurių statybos medžiagų tiekimas vėluoja, žadama, kad Rugsėjo 1-ajai darbai bus baigti. Mokyklų vadovai skundžiasi tik dėl vieno &...
-
Vilniuje baltarusių opozicija aptars situaciją šalyje ir savo veiksmus19
Pirmadienį Vilniuje prasideda baltarusių opozicijos rengiama konferencija „Naujoji Baltarusija“, skirta apžvelgti situaciją šalyje ir suderinti veiksmus. ...
-
Sostinę skalavo liūtis: kai kurios gatvės virto upėmis6
Šeštadienį popiet lietus skandino Vilnių, užtvindė kelias gatves. Dėl nespėjančio į kanalizaciją subėgti vandens ne vienoje atkarpoje susidarė didžiulės balos. ...
-
Atnaujinant skrydžių oro balionais tvarką, baiminamasi: Vilniuje gali žlugti oreivystė?1
Valstybės valdomai skrydžių valdymo bendrovei „Oro navigacija“ rengiantis atnaujinti skrydžių oro balionais Vilniuje tvarką, oreiviai kritikuoja pakeitimus ir baiminasi oreivystės sostinėje žlugimo. ...
-
Sostinės ugdymo įstaigose keisis vaikų maitinimo įkainiai: didės kaina3
Infliacija ir siekis užtikrinti sveiką mitybą ugdymo įstaigose lėmė vaikų maitinimo įkainių ugdymo įstaigose pasikeitimus. ...
-
„Lietuvos geležinkeliai“ iš Vilniaus stoties rajono į Vaidotus ketina iškelti remonto depą2
„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) penktadienį pranešė iš Vilniaus stoties rajono į Vaidotus ketinantys iškelti lokomotyvų remonto depą. ...