Viešieji pirkimai: automobilius dažnai renkamasi iš vienintelio pasiūlymo

  • Teksto dydis:

Per pastaruosius penkerius metus automobilių viešuosiuose pirkimuose dauguma automobilių buvo renkamasi iš vienintelio pasiūlymo, nes pirkimo sąlygos dažnai būna parašytos konkrečiam prabangiam ir komfortiškam lengvajam automobiliui, tvirtina Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT).

"2010-2015 m. daugiau nei pusė - 52 proc. - automobilių viešųjų pirkimų įvyko renkantis iš vieno tiekėjo pasiūlymo, ir beveik visi jie - 96 proc. - vertinti remiantis mažiausios kainos kriterijumi. Tačiau kai renkiesi vieną iš vieno, vargu ar gali garantuoti, jog gautas pasiūlymas iš tiesų atspindi atitinkamos klasės automobilio mažiausią kainą rinkoje", - pranešime spaudai sakė VPT direktorė Diana Vilytė.

Anot jos, lengvųjų automobilių viešieji pirkimai iliustruoja žmogiškąją silpnybę geriems ir komfortiškiems automobiliams.

"Kai kurių pirkimų techninėse specifikacijose randame reikalavimus medinei salono apdailai, trijų zonų klimato kontrolei, galinio vaizdo kamerai, navigacijai ir panašiai. Tai suprantama, kai automobilis perkamas iš asmeninių lėšų asmeniniam naudojimui, bet perkant iš mokesčių mokėtojų pinigų reikėtų kritiškiau įvertinti, kokią įrangą jame galima sau leisti turėti", - kalba VPT vadovė.

Pasak D.Vilytės, taip pat pirkimo sąlygos dažnai surašomos konkrečiam automobiliui ir perkama arba nuomojama, nepaisant elementarios ekonominės logikos bei realių aplinkybių, kam bus naudojamas automobilis.

Siekdama didinti tokių pirkimų skaidrumą bei užtikrinti juose konkurenciją, VPT parengė automobilių pirkimo rekomendacijas.

VPT ataskaitų bei Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (CVPIS) duomenimis, 2010-2015 metais Lietuvoje įvykdyta daugiau nei 1,5 tūkst. motorinių transporto priemonių viešųjų pirkimų už beveik 300 mln. eurų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių