- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Du trečdaliai vairuotojų naują tvarką, kuomet prieš registraciją automobilis turi pereiti privalomąją techninę apžiūrą, vertina neigiamai. Esą tai pailgins ir pabrangins registracijos procedūrą. Tokias Lietuvos vairuotojų nuotaikas parodė lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt atlikta apklausa.
“Už techninę apžiūrą ir automobilio remontą bet kokiu atveju sumoka pirkėjas, nes pardavėjas šias išlaidas įtraukia į automobilio kainą. Vairuotojai, nusipirkę automobilį net ir su galiojančiu techninės apžiūros pasu, naują transporto priemonę paprastai tuoj pat remontuoja, kad vėliau neiškiltų nemalonių netikėtumų. Pirkėjams būtų finansiškai naudingiau automobilį įsigyti šiek tiek pigiau ir susiremontuoti patiems. Tuomet jie tiksliai žinotų, ką, kada ir kas remontavo”, – pastebi Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas.
Pasak V. Daukšo tokią pirkėjų nuomonę patvirtina ir apklausos duomenys. Didžioji dauguma – per 60 proc. apklaustųjų – rinktųsi už automobilio remontą ir techninę apžiūrą mokėti patys, o ne įsigyti automobilį jau su technine apžiūra ir sumokėti daugiau.
Naujoji tvarka Lietuvoje įvesta siekiant sumažinti techniškai netvarkingų automobilių Lietuvoje skaičių. Tačiau didžioji dauguma vairuotojų nemano, jog naujos taisyklės duos norimų rezultatų.
Valentino Naujanio, Kauno automobilių turgaus direktoriaus, nuomone, nauja tvarka neduoda jokio rezultato, tik sukelia žmonėms papildomų problemų ir neaiškumų, kurie kainuoja tiek laiko, tiek pinigų.
“Sakykime, atlikęs techninę apžiūrą, grįžtu automobilio užregistruoti. Tačiau man jo neregistruoja, nes dokumentai rodo, jog naudotas automobilis kažkada buvo pakliuvęs į eismo įvykį. Nors techninė apžiūra atlikta, nors pagal ją automobilis jau galėtų važinėti keliuose, aš privalau atlikti dar vieną papildomą patikrą. Nematau tame logikos. Juk viskas būtų kitaip, jei pirma būčiau atvykęs automobilio užregistruoti, o tik tada atlikęs ekspertizę”, – sako V. Naujanis.
Apklausa parodė, jog vairuotojai netiki, jog tai sėkmingai sutrukdys įregistruoti techniškai netvarkingą automobilį. 74 proc. apklaustųjų yra įsitikinę, jog pardavėjai vis tiek suras būdų, kaip naujuosius reikalavimus apeiti.
V. Daukšas teigia, kad įsigaliojus naujai automobilių įregistravimo tvarkai, pardavėjai rado būdų, kaip reikalavimus apeiti.
“Dabar dalis jų automobilius pirmiausia registruoja kaimyninėje Latvijoje, o paskui perregistruoja Lietuvoje. Pardavėjai taip gali sutaupyti beveik šimtą litų už vieną automobilį bei sugaišti mažiau laiko, nes procedūra ten – trumpesnė”, – sako V. Daukšas.
Beveik pusė apklaustųjų (47 proc.) paprašyti nurodyti didžiausią naujos tvarkos minusą, įvardijo, jog pasikeitus taisyklėms įregistravimo procedūra užtrunka gerokai ilgiau nei anksčiau. Tai pardavėjams trukdo greitai parduoti naujai į šalį įvežtą automobilį.
Daugiau nei trečdalis vairuotojų tikina, kad dabar sunku suprasti, kas atsakingas už automobilio įregistravimą – pirkėjas ar pardavėjas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kas pavergė Lietuvos automobilių pirkėjų širdis?1
Kodėl vienus automobilius pirkėjai išgraibsto vos pasirodžius skelbimui pardavimų portaluose ar atvažiavus į aikštelę, o kitiems laukti pirkėjo gali tekti ilgas savaites ar net mėnesius. Pažvelgus į Lietuvos gatvėmis riedančius ratuo...
-
Sukurtas inovatyvus įrenginys padės išvengti transporto susidūrimų su laukiniais gyvūnais
Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Žemės ūkio akademijos (ŽŪA) absolventai Darius Pratašius ir dr. Kristina Pratašienė su kolegomis sukūrė inovatyvų autonominį išmaniųjų technologijų įrenginį, padedantį išvengti tr...
-
Penkios žvaigždutės – ne už blizgučius4
Nepriklausoma saugumo įvertinimo programa („New Car Assessment Programme“ – NCAP) išbandė naujausią 2022-ųjų „Mercedes-Benz” T-klasę ir už visų kategorijų testus skyrė penkias žvaigždutes. ...
-
Padangų atliekoms tvarkyti – šimtai tūkstančių eurų
Savivaldybių administracijos, Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Valstybinių miškų urėdija jau gali teikti paraiškas finansavimui gauti naudotų padangų atliekoms tvarkyti. ...
-
Aštuoni būdai, kaip sutaupyti degalų6
Suomijoje atliktas tyrimas parodė, kad pakeitus vairavimo įpročius vairuotojai gali ne tik būti naudingi gamtai, bet ir savo piniginei. Tyrimo autoriai aiškina, kad pirmiausia vairuotojai važiuoja sau įprastu stiliumi, o kitą kartą – vadov...
-
Vienoje duomenų bazėje – visos elektromobilių įkrovimo stotelės1
Jau veikia valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) sukurta viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų operatorių ir jų valdomų prieigų registravimo sistema. Joje elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūrų valdy...
-
Tobulėjant automobilių apsaugos sistemoms, vagys irgi nesnaudžia: stebina jų išradingumas
Kone visi nauji automobiliai turi beraktę atrakinimo sistemą. Vadinasi, turėdamas automobilio raktelį kišenėje, prieini prie savo automobilio, pridedi ranką prie rankenos arba paspaudi ant rankenos esantį mygtuką – ir viskas – automo...
-
Paprastėja tvarka parduodantiems automobilius užsienio gyventojams
Nuo rugpjūčio 1-osios paprastėja tvarka parduodantiems automobilį užsienio gyventojui ar įmonei šalies teritorijoje. Kreiptis į „Regitrą“ ir deklaruoti automobilio nuosavybės pasikeitimą pakaks tik Lietuvos gyventojui. ...
-
Nesutinka, kad Lietuvoje per daug kelio ženklų: gero vairuotojo niekas neturėtų blaškyti14
Seimo narys Kęstutis Masiulis kreipėsi į Susisiekimo ministeriją su prašymu peržiūrėti kelio ženklų skaičių Lietuvoje, nes jis mano, kad mūsų šalyje jų yra per daug. Taip pat siūlo peržiūrėti kelio ženklų įrengimo taisykles. ...
-
Vairuotojų siaubas: kur netrukus pradės veikti dar 100 greičio matuoklių?32
Netrukus šalies keliuose pradės veikti dar 100 naujų įrenginių, kurie vairuotojų pažeidimus fiksuos 50-yje ruožų. Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovai teigė įsitikinę, kad tokią plėtrą vykdyti tikslinga. ...