- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Du trečdaliai vairuotojų naują tvarką, kuomet prieš registraciją automobilis turi pereiti privalomąją techninę apžiūrą, vertina neigiamai. Esą tai pailgins ir pabrangins registracijos procedūrą. Tokias Lietuvos vairuotojų nuotaikas parodė lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt atlikta apklausa.
“Už techninę apžiūrą ir automobilio remontą bet kokiu atveju sumoka pirkėjas, nes pardavėjas šias išlaidas įtraukia į automobilio kainą. Vairuotojai, nusipirkę automobilį net ir su galiojančiu techninės apžiūros pasu, naują transporto priemonę paprastai tuoj pat remontuoja, kad vėliau neiškiltų nemalonių netikėtumų. Pirkėjams būtų finansiškai naudingiau automobilį įsigyti šiek tiek pigiau ir susiremontuoti patiems. Tuomet jie tiksliai žinotų, ką, kada ir kas remontavo”, – pastebi Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas.
Pasak V. Daukšo tokią pirkėjų nuomonę patvirtina ir apklausos duomenys. Didžioji dauguma – per 60 proc. apklaustųjų – rinktųsi už automobilio remontą ir techninę apžiūrą mokėti patys, o ne įsigyti automobilį jau su technine apžiūra ir sumokėti daugiau.
Naujoji tvarka Lietuvoje įvesta siekiant sumažinti techniškai netvarkingų automobilių Lietuvoje skaičių. Tačiau didžioji dauguma vairuotojų nemano, jog naujos taisyklės duos norimų rezultatų.
Valentino Naujanio, Kauno automobilių turgaus direktoriaus, nuomone, nauja tvarka neduoda jokio rezultato, tik sukelia žmonėms papildomų problemų ir neaiškumų, kurie kainuoja tiek laiko, tiek pinigų.
“Sakykime, atlikęs techninę apžiūrą, grįžtu automobilio užregistruoti. Tačiau man jo neregistruoja, nes dokumentai rodo, jog naudotas automobilis kažkada buvo pakliuvęs į eismo įvykį. Nors techninė apžiūra atlikta, nors pagal ją automobilis jau galėtų važinėti keliuose, aš privalau atlikti dar vieną papildomą patikrą. Nematau tame logikos. Juk viskas būtų kitaip, jei pirma būčiau atvykęs automobilio užregistruoti, o tik tada atlikęs ekspertizę”, – sako V. Naujanis.
Apklausa parodė, jog vairuotojai netiki, jog tai sėkmingai sutrukdys įregistruoti techniškai netvarkingą automobilį. 74 proc. apklaustųjų yra įsitikinę, jog pardavėjai vis tiek suras būdų, kaip naujuosius reikalavimus apeiti.
V. Daukšas teigia, kad įsigaliojus naujai automobilių įregistravimo tvarkai, pardavėjai rado būdų, kaip reikalavimus apeiti.
“Dabar dalis jų automobilius pirmiausia registruoja kaimyninėje Latvijoje, o paskui perregistruoja Lietuvoje. Pardavėjai taip gali sutaupyti beveik šimtą litų už vieną automobilį bei sugaišti mažiau laiko, nes procedūra ten – trumpesnė”, – sako V. Daukšas.
Beveik pusė apklaustųjų (47 proc.) paprašyti nurodyti didžiausią naujos tvarkos minusą, įvardijo, jog pasikeitus taisyklėms įregistravimo procedūra užtrunka gerokai ilgiau nei anksčiau. Tai pardavėjams trukdo greitai parduoti naujai į šalį įvežtą automobilį.
Daugiau nei trečdalis vairuotojų tikina, kad dabar sunku suprasti, kas atsakingas už automobilio įregistravimą – pirkėjas ar pardavėjas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žada atsisakyti dalies greičio matuoklių: tokios paskirties turi nelikti17
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis tikina nematantis poreikio tolesnei greičio matuoklių tinklo plėtrai ir žada inicijuoti jo peržiūrą. Pasak ministro, šiuo metu turimas tinklas yra per didelis ir neatitinka saugumo priemonėms keliamų krit...
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą3
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...