- Monika Grigutytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vairavimo mokyklų vadovai sako, kad, Vyriausybei uždraudus vykdyti praktinius vairavimo užsiėmimus ir palikus galimybę mokytis tik teorijos, norinčiųjų mokytis vairuoti skaičius žymiai sumažėjo – kai kur iki 70 proc., lyginant su sausiu pernai. Nors dalis teigia, kad verslą išsaugoti padeda praėjusį sezoną uždirbtos pajamos, kiti sako, kad, jei karantino ribojimai bus taikomi ir pavasarį, gali tekti mažinti veiklos apimtis.
„Žinoma, kad šiuo metu pradėti mokytis vairuoti nori mažiau žmonių nei įprastai. Sumažėjimą įvertinčiau maždaug apie 70 proc. Kadangi žmonės žino, kad šiuo metu negalima vairuoti ir vyksta tik teoriniai užsiėmimai nuotoliniu būdu, natūraliai nenori leisti pinigų (...) ir nesiregistruoja į kursus, laukia, kol karantinas pasibaigs ir tą paslaugą gaus iki galo, tiek teoriją, tiek praktiką vienu metu“, – teigė vairavimo mokyklos „Rigveda“ direktorius Rimvydas Krocas.
Jis pažymėjo, kad atnaujinti praktinius vairavimo užsiėmimus būtų galima tam tikros kategorijos transporto priemonėmis.
„Visų kategorijų transporto praktinių pamokų atnaujinti gal ir negalima, (...) tačiau galime užtikrinti pakankamai saugų atstumą mokant vairuoti A, C ir D kategorijos transportą. Juolab kad jame jau nuo pirmojo karantino yra įrengti permatomi atitvarai, užtikrinantys didesnį saugumą“, – tikino jis.
Vertindamas valstybės paramą nuo COVID-19 nukentėjusiam verslui, R. Krocas teigė, kad ji nėra pakankama, o buvusios Vyriausybės taikytos priemonės buvo taiklesnės. Vairavimo mokyklos vadovas pridūrė, kad iš valdžios pasigenda aiškaus planavimo, kada ketinama atlaisvinti vieną ar kitą sritį.
„Antrojo karantino metu kol kas gauname išmokas tik už prastovas, negauname už nekilnojamojo turto nuomą. (...) Turime 27 mokyklas, 12 aikštelių, tad pagalvokite, kiek mokame už nuomas“, – teigė jis, pridurdamas, kad dabartinės Vyriausybės siūlomos subsidijos bus tik „lašas jūroje“.
R. Krocas pabrėžė, kad toliau tęsiantis tokiam griežtam karantinui įmonei gali tekti siaurinti veiklos apimtis.
Naujam sezonui sausį-vasarį mokytis vairuoti užsirašiusiųjų mažoka, vienas kitas.
Tuo metu „Sostinės vairavimo mokyklos“ direktorius Kazimiras Rynkevičius pažymėjo, kad šiuo metu sumažėjusiam mokinių skaičiui įtaką daro sezoniškumas.
„Naujam sezonui sausį-vasarį mokytis vairuoti užsirašiusiųjų mažoka, vienas kitas. Bet tai jau ne pirmi metai, kai sausio ir vasario mėnesiais norinčiųjų labai mažai“, – teigė jis, pridurdamas, kad norinčiųjų mokytis vairuoti srautas dažniausiai padidėja kovo-balandžio mėnesiais.
Nors K. Rynkevičius teigė, kad kol kas vairavimo mokykla teorijos nuotoliniu būdu nemoko, ketina tai pradėti daryti nuo vasario vidurio.
„Visgi galvojame, kad (...) taisykles aiškinti gyvai, vietoje gal ir geriau“, – pridūrė jis.
K. Rynkevičius sakė teigiamai vertinantis Vyriausybės nustatytus karantino apribojimus vairavimo mokykloms. „Jeigu negalima su lengvąja mašina praktikuotis, ir su didele – negalima“, – teigė jis, paklaustas, ar nemano, jog mokant C ir D kategorijos transporto priemonių vairuotojus būtų galima užtikrinti saugius atstumus.
„Vis tiek šalia sėdi instruktorius ir aiškina. O atskirti su plėvele – taip neišeina. Jei žmogus ateina mokytis „nuo nulio“, tai ir už vairo reikia pagriebti, ir stabdyti, ir aiškinti daug. Palauksime“, – Eltai sakė jis.
Anot K. Rynkevičiaus, palyginus abi pandemijos bangas, antroji įmonei yra pakeliama sunkiau, „nes ji yra ilgesnė“.
„Juolab kad dar negalima mokyti vasario mėnesį. Aišku, kad sunkoka. Bet pragyvensime. (...) Viskas vyksta normaliai. Aišku toms mokykloms, kurios nuomoja patalpas, yra daug sunkiau. O mes turime nuosavas patalpas ir todėl nesijaudiname“, – sakė jis.
„Respublikos vairavimo mokyklos“ direktorius Kęstutis Videikis antrino vairavimo mokyklų vadovams, teigdamas, kad norinčiųjų pradėti mokytis vairuoti šių metų pradžioje skaičius žymiai sumažėjęs.
„Faktas, kad naujų mokinių, norinčių pradėti mokytis dabar, yra beveik nulis. (...) Tačiau sausis ir vasaris visada yra mėnesiai, kai žmonės neina mokytis vairuoti dar ir dėl sudėtingų oro sąlygų“, – pažymėjo jis.
„Tačiau žmonės skambina, jų yra daug, ir visi klausia, nuo kada galės pradėti mokytis vairuoti“, – tikino jis.
K. Videikis pažymėjo, kad pasibaigus karantinui tikimasi naujų mokinių antplūdžio – toks, koks buvo ir po pirmojo karantino.
„Po pirmojo karantino mokytis atėjo labai didelis būrys žmonių. Mes nespėjome mokyti, buvo eilės žmonių. Ir nuo to laiko mes praktiškai pusmetį dirbome. Nė nespėjome važiuoti: priėmėme papildomus instruktorius, pirkome papildomas mašinas ir t. t.“, – Eltai sakė jis.
Anot K. Videikio, praėjusios vasaros noro mokytis vairuoti bumas tapo gera proga užsitikrinti finansinį ramstį antrojo karantino metu.
„Per tą laiką buvo galima užsidirbti, kad šį mėnesį būtų galima ramiai laukti (karantino pabaigos – ELTA). Kol kas tebus vienas mėnuo, kai reikės susimokėti už nuomą iš santaupų. Mes karantiną tiesiogiai pajutome praktiškai tik gruodžio pabaigoje“, – sakė jis.
To metu vairavimo mokyklos „Draiveris“ direktorius Voldemaras Aukščionis pažymėjo, kad norinčiųjų mokytis vairuoti šiuo metu, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai, sumažėjo apie 70 proc.
„Jei kalbėsime apie sausio mėnesį – taip, yra norinčiųjų mokytis teoriją nuotoliniu būdu. Tačiau jei lygintume su praėjusių metų sausiu, (...) tai kažkur apie 70 proc. mažiau norinčių mokytis naujų žmonių. Tai yra natūralu, nes jie nežino, kada galės mokytis praktinio vairavimo (...) ar laikyti praktinį egzaminą. O dalis laukia gyvų teorinių pamokų“, – teigė jis.
V. Aukščionis pridūrė, kad po pirmojo karantino, kai mokykla suteikė galimybę mokytis vairavimo teorijos nuotoliniu būdu, taip norėjo mokytis vos 20 proc. mokinių. Anot jo, atnaujinti vairavimo mokyklų veiklą būtų galima įvedus papildomas prevencijos ir testavimo priemones.
„Galbūt įvedus kokias papildomas apsaugos priemones, tarkime, periodišką testavimą greitaisiais testais, ir būtų galima (atnaujinti veiklą – ELTA) ar šiek tiek patrumpinti vairavimo pamokos laiką. Aišku, mes taikytumės, nes, manau, abiem pusėms šiuo atveju blogai: tiek valstybei, kuri surenka mažiau mokesčių (...), tiek verslams, kurie negauna pajamų“, – Eltai sakė jis.
Kalbėdamas apie įmonės patiriamus nuostolius, V. Aukščionis teigė, kad „jie yra milžiniški“.
„Visgi išlaidų ir nuostolių tiek pirmojo, tiek antrojo karantino metu turbūt patyrėme panašiai“, – Eltai sakė jis.
„Nors (apribojus veiklą – ELTA) kelis mėnesius dar įmanoma pragyventi, bet, kalbant apie keturis penkis mėnesius, vargu ar yra tokių įmonių, kurios galėtų tiek ilgai pragyventi“, – pridūrė V. Aukščionis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...