Sulaukęs jubiliejaus, "Volkswagen New Beatle" pasiekė naują rekordą, o senasis "vabalas" pamažu važiuoja paskutinius ratus.
Paskutinė vieta pasaulyje kur dar gaminamas kultinis "Volkswagen" "vabalas" - Pueblos fabrikas Meksikoje. Tačiau net ir čia dirbantiems žmonėms tenka ilgai klausinėti, kol randa tą 25-o cecho kampelį, kuriame lig šiol surenkami garsiojo "vabalo" varikliai.
Naujų laikų rūpesčiai
Pueblos gamykla išties didžiulė: 94 cechuose, 300 ha plote vokiečių automobilių koncernas gamina "Bora", "Jetta", "Golf Variant" ir "New Beatle" modelius. Legendinio "vabalo" čia beveik niekas neprimena. Dabar visi 16 tūkst. darbuotojų siekia rekordo, nes šįmet nori pralenkti iki šiol sėkmingiausių 2000 metų rezultatą, kai buvo pagaminta 425 tūkst. modelių.
Ypatinga proga prie Meksikos automobilių pramonės lopšio suvedė "Volkswagen" šefą Martiną Winterkorną ir Meksikos prezidentą Felipe Calderóną. Švenčiamas milijoninis "New Beatle" - šis modelis jau dešimt metų konvejeriu važiuoja iš Pueblos gamyklos, įsikūrusios maždaug 120 km į rytus nuo Meksikos sostinės.
"Vabalų" pamaina
Vis dėlto unikaliojo pirmtako skaičiaus jis turbūt nepasieks. "Vabalų" buvo pagaminta daugiau kaip 21 mln., paskutiniai - 2003-iaisiais Puebloje. Vokietijoje šio modelio atomobiliai nebegaminami nuo 1978 m., tačiau Meksikos keliuose jų vis dar daug. Vietiniai modelį meiliai vadina "vochito" (vabaliukas).
"Vocho" tebėra klasikinis ir laiko nesunaikinamas taksi automobilis daugelyje miestų: Meksike jis baltai žalias, Akapulke - baltai mėlynas. Deja, "vabalo" dienos suskaičiuotos. Į rinką veržiasi pigūs automobiliai iš Kinijos ir Indijos, tačiau dėl to mažai kas džiaugiasi.
Vieni didžiausių permainų priešininkų - Taksko miesto taksi vairuotojai. Jie prašė koncerno nenutraukti bent variklių gamybos. Aukštai virš jūros lygio esančioje kasyklų vietovėje gatvės nutiestos ant stačių šlaitų. Joks kitas automobilis nėra toks tinkamas sunkiomis sąlygomis kaip "vabalas". O kur dar visi prisiekę mėgėjai, kuriems tokie ratai yra tikrų tikriausia brangenybė.
Specialiai jiems fabrikas vis dar tebegamina atsargines dalis. Iš buvusių tūkstančių darbininkų, klestėjimo laikotarpiu (9-ajame ir 10-ajame dešimtmetyje) pagamindavusių 100 tūkst. "vabalų" per metus, teliko aštuoni. Kelių šimtų kvadratinių metrų plote jie kasdien surenka 40 variklių. 52 metų Faustino Cosatlas čia dirba net 35 metus. Suprantama, kad pirmasis automobilis, kurį jis nusipirko ir kuriuo padarė įspūdį merginai, buvo "vocho".
Globalizacijos koziriai
Užtat Pueblos fabriko vadovai nejaučia jokios nostalgijos "vabalams". "New Beatle" paveldėjo tik "vabalo" dizaino akcentus", - sako fabriko komunikacijos direktorius Thomas Karigas. - Toks gali būti tik "Volkswagen", tačiau žiūrint iš techninės pusės "Beatle" neturi nieko bendra su "vabalu". Su "New Beatle", kuris labai sėkmingai parduodamas JAV, Puebloje prasidėjo naujas laiko skaičiavimas." Tai buvo pirmasis Meksikos automobilių pramonės produktas, gamintas išskirtinai pasaulinei rinkai.
Naujausi komentarai