Prabangūs automobiliai: jie – gerokai daugiau nei vien kelionės iš taško A į B

  • Teksto dydis:

Elementaru: automobiliai turi keturis ratus ir važiuoja. Vis dėlto kai kurie jų gerokai išsiskiria – tiek galimybėmis, tiek suteikiamomis emocijomis, tiek kaina. Kuo ypatingas vadinamasis "Premium" segmentas?

Solidūs pranašumai

"Jaguar Land Rover" rinkodaros vadovės Baltijos šalyse Justės Šataitės teigimu, prabangūs automobiliai išsiskiria daugybe aspektų, tačiau pagrindiniai – technologijos, saugumas ir kokybė.

"Prabangūs automobiliai paprastai turi naujausias ir geriausiai ištobulintas elektronines saugumo ar komforto sistemas. Akivaizdus ir tokių gamintojų požiūris į kokybę: "Jaguar" ar "Land Rover" automobiliuose naudojamas tikras aliuminis ar kitos medžiagos, o ne jų imitacija. Sėdynių audinys yra kokybiškesnis, į jų pačių kūrimą sudėta daug darbo valandų siekiant maksimalaus patogumo įvairiems žmonėms. Prabangūs automobiliai nėra skirti tik kelionėms iš taško A į B – jie savito dizaino ir sukuria daug didesnę emociją, suteikia daugiau komforto kiekvienam keleiviui", – sakė J.Šataitė ir pridūrė, kad vos atsisėdus į saloną tampa akivaizdu, kur – "Premium", o kur – vidutinės klasės automobilis.

„Premium“ rinkoje staigūs ir radikalūs pokyčiai nepageidautini, nes pirkėjai vertina istoriją, kilmę, šaknis.

Priverčia atsigręžti

"Premium" segmento transporto priemonę pirmiausia atpažinsime pagal jos važiavimo kokybę, apdailą ir apgalvotas detales", – teigė žurnalistas Egidijus Babelis.

Anot Lietuvos metų automobilio rinkimų komisijos nario, šie modeliai turi važiuoti tyliai, komfortiškai ir būti lengvai valdomi.

"Prašmatniuose jų salonuose pigaus plastiko nė su žiburiu nerasi. Ergonomika, įskaitant įvairialypę įrangą, o tai šiais laikais labai svarbu, gerai apgalvota. Pirkėjas pirmiausia pamato laiko patikrintą dizainą, nes "Premium" gamintojai retai ieško naujų standartų – jie turi atrodyti patikimai ir būti ištobulinti, tada išvysta ištaigingą interjerą. Tokiame automobilyje privalo gerai skambėti muzika, čia tikiesi rasti paprastai valdomą multimediją ir moderniausias pagalbines vairavimo sistemas, keliaudamas turi jausti važiavimo kokybę", – akcentavo E.Babelis.

Kokybė: „Premium“ segmento automobilių salonuose pigaus plastiko nė su žiburiu nerasi. / landrover.com nuotr.

Žurnalistas pastebėjo, kad automobilizmo madų diktuotojai privalo būti nuolat pasitempę: tai, ką pristato pažangiausieji, po kelerių metų jau komplektuoja ir masiniai gamintojai. Pavyzdžiui, "Jaguar" ir "Land Rover" automobiliuose jau šiandien naudojama unikali oro filtravimo ir jonizavimo sistema, neleidžianti nemaloniems automobilio išorėje esantiems kvapams prasiskverbti į saloną. Po penkerių metų panašios sistemos, neabejojama, bus ir ne viename vidutinės klasės modelyje.

Pašnekovo teigimu, daug svarbiau, kad diegiamos technologijos būtų ištobulintos, o visos smulkmenos – skrupulingai apgalvotos, nes klientai nepripažįsta kompromisų – viskas turi būti nepriekaištinga.

landrover.com nuotr.

"Be to, svarbus ir automobilio geidžiamumas, – sakė "CarVertical" komunikacijos vadovas Matas Buzelis. – Jis ir privalo atrodyti "Premium" – kad atsigręžtų gatve švytruojantys žmonės."

Specialisto nuomone, jeigu sakoma, kad automobilis prašmatnus, bet kaina ekonominė, galima įtarti, kad kažkas bus negerai.

"Ekonominė klasė orientuota į mases, o "Premium" segmentas skirtas tiems, kurių pajamos – kito lygio: jie automobilį renkasi ne pagal degalų sąnaudas ar aptarnavimo išlaidas, o pagal tai, kaip jis važiuoja, kokią emociją teikia", – svarstė M.Buzelis.

Anot E.Babelio, ne vienas ekonominės klasės automobilių gamintojas stengiasi vytis aukštesnį segmentą, todėl į rinką išleidžia rafinuotumu ir kokybe stebinančių modelių, važiuojančių maloniai, tyliai, su gerai įrengtais salonais. Tačiau persėdęs iš tokio automobilio į prabangesnį vairuotojas dažniausiai supranta, už ką moka papildomai.

"Kad ir kaip masinių automobilių gamintojai stengtųsi gaminti geras mašinas, "Premium" visada yra priekyje. Tiek važiavimo savybėmis, tiek technologiškai. Moderniausios technologijos visada pasirodo prabangiausiuose automobiliuose", – pabrėžė žinovas.

Komforto atributas – galia

Prašmatnūs automobiliai visada bus galingesni, nes galia tiesiogiai koreliuoja su komfortu.

Anot M.Buzelio, komfortiški automobiliai sunkesni, todėl tam svoriui komfortiškai vežti reikia galios. Jam pritariantis E.Babelis teigė, kad "Premium" segmento automobilyje vien elementaraus variklio nepakaks.

"Premium" transporto priemonės variklis negali dūsauti, blerbti ar pokšėti, bandydamas pasiekti magistralės greitį. Tai jis turi padaryti ramiai, rafinuotai, be didesnių pastangų – visada turėti galios rezervą. Todėl ištaigingiems automobiliams reikia didelio darbo tūrio variklių. Tai vienas iš prabangos pojūčių, kai, norint ką nors aplenkti, užtenka smarkėliau spustelėti akceleratoriaus pedalą ir variklis nuo pat žemų apsukų, rodos, be jokio vargo ir garso trukteli, švelniai prispausdamas prie sėdynės", – pasakojo E.Babelis.

Tai toli gražu nereiškia didelių degalų sąnaudų – "Premium" gamintojų lyderystė akivaizdi ir ekologijos srityje. "Jaguar F-Pace" yra montuojama didelė variklių gama, kurios viršūnėje – įkraunama hibridinė (PHEV) sistema, kuri pasiekia 400 AG pajėgumą. Erdvus visureigis iki 100 km/val. su tokia sistema įsibėgėja vos per 5,3 sek., o 100 km vidutiniškai vartoja 2,4 l benzino. Be to, vien elektra jis gali įveikti iki 59 km.

Tradicijų reikšmė

Anot E.Babelio, vietą "Premium" rinkoje reikia užsitarnauti ir tuomet ilgai laikytis savo vagos. Staigūs ir radikalūs pokyčiai nepageidautini, nes "Premium" pirkėjai vertina istoriją, kilmę, šaknis.

Pastaraisiais dešimtmečiais ne vienas japonų ar korėjiečių gamintojas bandė įeiti į prabangių automobilių rinką, tačiau, norint pasiekti "Jaguar" ar "Porsche" lygį, sukurti vieną kokybišką automobilį neužtenka – tai daryti reikia daug dešimtmečių iš eilės.

M.Buzelis pažymėjo, kad automobilių pramonė dabar supanašėjusi, todėl gilias tradicijas turintys "Premium" gamintojai stengiasi jas žūtbūt išlaikyti ir perkelti iš modelio į modelį.

"Pavyzdžiui, "Jaguar" markė turi stiprų vizualinį identitetą ir stengiasi jį per visus modelius maksimaliai iškomunikuoti. Toks gamintojas daugiau investuoja į tai, kad jo automobiliai būtų plika akimi atskiriami nuo kitų "Premium" segmento modelių. Be to, "Jaguar" visada turėjo specifinį atributą – variklio garsą", – sakė M.Buzelis.

Pašnekovo teigimu, akys pripratusios prie automobilių gatvėse, nes jų yra daugybė. Todėl žmogui iš karto užkliūva išskirtinumas.

"Būtent prisirišimu prie savo tradicijų ir istorijos britų markė skiriasi nuo, pavyzdžiui, vokiškų "Premium" klasės atstovų. Jaučiasi, kad kurdami automobilius "Jaguar" inžinieriai viena akimi žiūri į praeitį – į savo modelius, kurie istorijos puslapiuose užima respektabilias pozicijas", – reziumavo M.Buzelis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių