- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kėbulo spalva – ne tik estetinis faktorius, bet ir vienas svarbiausių argumentų perkant ar parduodant automobilį. Neretai šie aspektai gali pranokti net techninius privalumus. Kokių spalvų automobiliai yra paklausiausi Lietuvoje ir kokią įtaką spalva turi kainai?
Lyderis – netikėtas
Dauguma mūsų šalies vairuotojų į automobilio spalvos pasirinkimą žvelgia pro pirštus. Esą ne taip svarbu, ar šviesi, ar tamsi spalva, svarbiausia, kad tiktų modelis ir techninės charakteristikos. Pats svarbiausias momentas daugeliui – kaina.
Konservatyvūs lietuviai įpratę vengti ryškių spalvų ir dėmesio, todėl dažniau renkasi monochrominių spalvų automobilius – juodus, pilkus ar baltus. Šie automobiliai paprastai ir kiek pigesni nei madingų spalvų.
Automobilių istorijos patikros platformos „carVertical“ ekspertai atliko tyrimą ir nustatė, kad parduoti Lietuvoje lengviausia ne minėtų monochrominių spalvų automobilius. Anot jų, įprastų spalvų transporto priemonės paprastai parduodamos per maždaug vienodą laiką, tačiau vienos spalvos ratuočiai išsiskiria itin didele paklausa.
Tyrimo metu nustatyta, kad žalios spalvos automobiliai parduodami gerokai greičiau už kitus – vidutiniškai per septynias dienas. Antroje vietoje rikiuojasi sidabrinė (10,4 dienos), trečioje – juoda spalva (10,8 dienos).
Patinka: Lietuva išsiskiria dėl išskirtinai greitai parduodamų žalių automobilių, ypač BMW markės. Scanpix nuotr.
Žino, ko nori
Šią statistiką iliustruoja naudotų 5-osios serijos BMW pardavimas Lietuvoje – žalios spalvos modeliai parduodami greičiau nei kitų spalvų.
„Vertinant pardavimo greitį, Lietuva išsiskiria dėl išskirtinai greitai parduodamų žalių automobilių. Tokie modeliai naują savininką suranda maždaug per savaitę – bent keliomis dienomis greičiau nei kitų spalvų automobiliai. Paprastai juos renkasi jau tvirtai apsisprendę pirkėjai“, – tvirtino platformos „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Kita vertus, greito pardavimo priežastis gali būti ir mažesnė paklausa – žalios spalvos automobiliai nepopuliarūs. Pardavėjai neretai siūlo žalius modelius žemesne nei rinkos kaina, o tai pritraukia pigių variantų laukiančius pirkėjus.
Geltoni atbaido
Geltona laikoma pačia saugiausia automobilio spalva. Tačiau paradoksas – retas pirkėjas nori, kad jo visureigis ar verslo klasės sedanas atrodytų lyg taksi. Parduoti geltoną automobilį vidutiniškai užtrunka net 17,3 dienos – apie 2,5 karto ilgiau nei žalios spalvos transporto priemonę.
Geltona spalva dažnai naudojama sportiniams modeliams, bet net ir čia populiarumu ji nusileidžia raudonai. Jei juoda ar mėlyna spalva tinka daugumai automobilių, tai geltona – tikrai ne kiekvienam.
„Duomenys rodo, kad parduoti geltoną transporto priemonę trunka net kelis kartus ilgiau nei žalią. Geltona iš viso yra viena rečiausių spalvų – ja paprastai dažomi retesni, sportiniai ir išskirtiniai automobiliai, o tokius perkančių yra gerokai mažiau. Tai daro didelę įtaką pardavimo greičiui“, – analizavo M. Buzelis.
Iš minėtų Lietuvoje populiarių 5-osios serijos BMW ilgiausiai pardavinėjami balti modeliai (14,2 dienos) – perpus ilgiau nei žalios spalvos automobiliai. Padengti kėbulą balta spalva yra palyginti pigu. Tokių modelių komplektacija neretai būna skurdoka, todėl pirkėjai linkę rinktis aukštesnio komforto spalvas.
Populiariausia automobilių spalva Lietuvoje – juoda. Net 30 proc. automobilių Lidtuvoje nudažyta šia spalva.
Nuomonės sutampa
Transporto priemonių istorijos ataskaitų, sugeneruotų platformoje „carVertical“, duomenys rodo, kad populiariausia automobilių spalva Lietuvoje – juoda. Net 30 proc. automobilių Lietuvoje nudažyta šia spalva. Šis faktas patvirtina nusistovėjusią nuomonę apie lietuvių vairuotojų nuosaikumą.
Antroje vietoje tvirtai laikosi sidabrinė (26 proc.), trečioje – mėlyna (14 proc.).
Šios spalvos dominuoja ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos šalyse. Sidabrinės, juodos ir mėlynos populiarumą išduoda ne tik Europos miestų gatvėmis riedančių automobilių skaičius, bet ir laikas, per kurį šie automobiliai suranda pirkėją. Sidabrinės spalvos transporto priemonę užtrunka parduoti vidutiniškai 10,4 dienos, juodos – 10,8 dienos, mėlynos – 11,9 dienos.
Nors automobilių gamintojai į savo modelių gamas kasmet įdiegia naujų spalvų, tačiau jų populiarumas paprastai šokteli tik trumpam. Vairuotojai skirtingose šalyse ir toliau lieka ištikimi juodai, baltai, sidabrinei ar mėlynai.
Klimato įtaka
Pastebėta, kad ryškiaspalviai automobiliai gerokai dažnesni šilto klimato šalyse nei šiaurinėje pasaulio dalyje.
Vairuojant spalvingą ratuotį Norvegijoje, Švedijoje, ar Kanadoje galima susilaukti kreivų žvilgsnių, tačiau, pavyzdžiui, Kalifornijos ar Italijos gyventojams tai atrodo visiškai įprastas pasirinkimas. Spalvos populiarumas priklauso ir nuo klimato.
Balti automobiliai yra populiaresni šalyse, kuriose vyrauja aukšta oro temperatūra, nes balta spalva atspindi saulės šviesą ir neleidžia salonui taip stipriai įkaisti.
Pernai atlikto kito tyrimo metu nustatyta, kad balta spalva yra populiariausia Australijoje (39 proc. visų automobilių) ir Europoje (27 proc.). Australai taip pat mėgsta sidabrinius (16 proc.) ir pilkus automobilius (14 proc.). Europiečiai pilką spalvą mėgsta dar labiau (26 proc.), nuo jos nedaug atsilieka ir juoda (24 proc.). Panašus procentas juodų automobilių ir JAV (25 proc.). Tačiau amerikiečiai taip pat mėgsta baltus (21 proc.) ir sidabrinius (17 proc.) automobilius.
Pardavimo trukmė
Geltona spalva – parduodama vidutiniškai per 17,3 dienos.
Balta – per 14,6 dienos.
Pilka – per 13,9 dienos.
Raudona – per 12 dienų.
Mėlyna – per 11,9 dienos.
Ruda – per 11,7 dienos.
Juoda – per 10,8 dienos.
Sidabro – per 10,4 dienos.
Žalia – per 7 dienas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paradoksas: greičio matuoklių daugėja, bet ir žuvusiųjų eisme – net trečdaliu daugiau12
Kurį laiką mažėję žuvusiųjų skaičiai šalies keliuose vėl šoko į viršų. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį. Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, o jį viršija ir išgėrę ir blaiv...
-
„Regitros“ tvarka piktina būsimus vairuotojus: diskriminuoja neišlaikančius egzamino iš pirmo karto?33
Jei „Regitroje“ iš pirmo karto nepasisekė išlaikyti praktinio egzamino, gali tekti jį laikyti pakartotinai ne tada, kai patogu, o tuomet, kai pasiūlo sistema. Būsimi vairuotojai piktinasi, kad, antrą kartą registruojantis laikyt...
-
Laukiniai gyvūnai sėja nuostolius keliuose11
Susidūrus su laukiniais gyvūnais kelyje, padariniai būna skaudūs – stipriai apgadinamos transporto priemonės, žūsta gyvūnai ar net žmonės. Antroje rugsėjo pusėje prasideda laukinių žvėrių poravimosi metas, todėl gyvūnai turi mažiau bai...
-
Tautos mėgstamiausi: visureigiai už 10 tūkst. eurų4
Vieša paslaptis, kad vadinamieji parketiniai visureigiai užkariauja vis didesnę mūsų rinkos dalį. Vieni vairuotojai juos renkasi vietoj vienatūrių, kiti – vietoj universalų. Kokį SUV modelį rinktis, jei planuojate transporto priemonei i&...
-
Specialistai perspėja: jaunas vairuotojas – tiksinti bomba24
Neseniai Lietuvoje nuskambėjo neeilinis eismo įvykis, kai nepatyręs „Volkswagen“ vairuotojas atsitrenkė į namą ir sužalojo jame miegojusius žmones, nes, jo žodžiais, vairuodamas krapštėsi nosį. Ši nelaimė, galėjusi virst...
-
Į kovą su paspirtukininkais pažeidėjais stoja ir pats jų nuomotojas: kas gresia?7
Per du mėnesius įspėjimus dėl netinkamo važinėjimo paspirtukais jau gavo maždaug trys tūkst. šios transporto priemonės mėgėjų ir apie 250 buvo užblokuoti. Nuo šiol visi „Bolt“ naudotojai bus vertinami pagal re...
-
Paradoksas: kodėl šiuolaikiniai žibintai patvarumu neprilygsta senoviniams?10
Rudenį vis trumpėjant dienoms ir ilgėjant naktims, eismo dalyviams itin svarbūs tampa automobilio žibintai. Tamsiuoju paros metu tai vienintelė transporto priemonės dalis, padedanti pamatyti kliūtis ir iškylantį pavojų kelyje. Ką daryti, kad ...
-
Pirkti automobilį turguje pigiau, bet salone – patikimiau2
Anksčiau klientų gausa nesiskundę automobilių prekeiviai turguose šiandien sulaukia vis daugiau konkurencijos. Jiems iššūkį meta naujų automobilių prekybos atstovai, vienas po kito atidarantys naudotų modelių salonus ir plečiant...
-
Ralio trasoje dominavo patyręs Dakaro lenktynininkas2
Elektrėnuose vykusiame penktajame, priešpaskutiniame, Lietuvos ralio čempionato etape „Alburnus Rally Elektrėnai 2023“ netrūko nei incidentų, nei įspūdingo meistriškumo epizodų. ...
-
Vairuotojams teks saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų4
Vairuotojams šalies keliuose netrukus reikės saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų, praneša LNK. ...