Lietuvos naujų automobilių rinkos lyderiai prognozuoja, kad artimiausius dvejus metus paklausa bus minimali ir atsigauti pradės ne anksčiau kaip 2010-aisiais. Teoriškai krizė šiek tiek mažiau turėtų paliesti padangų pardavėjus – net automobilių gamintojams stabdant gamybą, beveik 1,5 mln. transporto priemonių (maždaug tiek draudikai kasmet apdraudžia privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu) kasdien zuja gatvėmis, todėl privalo keisti susidėvintį apavą.
Tačiau šiame sektoriuje dirbantys praktikai regi kur kas niūresnes vizijas. "Eismo priežiūros pareigūnai turi vienintelį sertifikuotą prietaisą (alkoholio matuoklį), kurio parodymais remdamiesi gali griežčiau kalbėti su vairuotojais. Padangų būklei ir nusidėvėjimo laipsniui pamatuoti jie neturi net primityviausių prietaisų, todėl tikėtina, kad dalis mažesnes pajamas gaunančių automobilininkų taupys būtent padangoms", – teigė bendrovės "Kelias" lengvųjų automobilių padangų prekybos vadovas Bronius Samuolis.
Jei lig šiol vasarinių padangų protektorių nudėvėjus iki 3 mm, jos būdavo atiduodamos utilizuoti, tai dabar toks daiktas laikomas "geru" ir vadinamuosiuose šrotuose pardavinėjamas maždaug po 50 litų.
Kitas prognozuojamas taupymo scenarijus – premium segmentui priskiriamų padangų pakeitimas ekonominės klasės padangomis. Atlikus tokią kokybinę rokiruotę galima sutaupyti maždaug 30–40 proc. lėšų.
Be to, ruošdamiesi rinkos nuosmukiui netgi kai kurie didieji padangų gamintojai žada pradėti prekiauti naujomis visų sezonų padangomis, kurios bus siūlomos Vidurio Europos šalių rinkose.
Ekspertai būgštauja, kad padangų rinka 2009-aisiais sumažės apie 30 proc.
Naujausi komentarai