Panaudoti filtrai aplinkos neterš

Panaudoti filtrai aplinkos neterš

2012-12-19 23:59

Kaune pradėjo veikti moderni automobilio degalų, tepalo ir oro filtrų perdirbimo linija.

Vokiečių gamintojų "MeWa" pagamintas įrenginys per valandą geriausiomis aplinkai sąlygomis perdirbs iki 1,5 tonos tepalo, degalų ir oro filtrų. Šio projekto, kurį įgyvendino bendrovė "Lietmetas", vertė – daugiau nei 3 mln. litų.

"Tai moderni, naši ir ergonomiška įranga. Įrenginyje sumontuotos kompiuterinės sistemos, kurios leidžia fiksuoti darbo valandas, elektros sąnaudas ir gedimus. Labai svarbu tai, kad įrenginys turi tiesioginį ryšį su jį gaminusios bendrovės kompiuterinėmis sistemomis – tai užtikrins operatyvų gedimų šalinimą ir atsarginių dalių pristatymą", – sakė "Lietmeto" plėtros direktorius Mantas Marcinkevičius.

Šis įrenginys suteikia galimybę filtrus perdirbti efektyviai. Iki šiol Lietuvoje labai nedidelė tepalo, degalų ir oro filtrų dalis buvo perdirbama rankomis, o didžioji dalis išvežama perdirbti į užsienį. Pagal galiojančius aplinkos apsaugos reikalavimus degalų, tepalo ir oro filtrų importuotojai prisiima atsakomybę organizuoti jų atliekų perdirbimą ir perdirbti 80 proc. nuo savo į Lietuvos rinką išleisto kiekio. Bendradarbiaujant su kita tai pačiai įmonių grupei priklausančia bendrove "Žalvaris", kuri turi išplėtotą atliekų surinkimo sistemą, ši užduotis bus įvykdoma nesunkiai.

Pasak M.Marcinkevičiaus, vokiečių "MeWa" įrenginys – geriausias įmonės pasirinkimas. Jam aptarnauti reikalingi vos keli asmenys, taip pat labai didelis dėmesys skirtas jų darbų saugai: sumontuoti judesio davikliai, galintys bet kuriuo metu stabdyti perdirbimą, apgalvotos visos detalės, kad dirbti būtų saugu. Sumontuoti įrenginį užtruko mažiau nei mėnesį – jam vadovavo 4 "MeWa" atstovai.

Filtrų rūšiavimo procesas apima kelis pagrindinius veiksmus – išrūšiuoti filtrai yra smulkinami, tuomet patenka į centrifugą, kur jie sausinami ir išskiriama panaudota alyva. Sausos filtrų medžiagos konvejeriu keliauja prie magnetinio atskirtuvo, kuris sutraukia metalo atliekas. Likusios susmulkintos filtrų dalys – plastikas, guma ir popierius – supilami į specialias talpyklas.

Perdirbant automobilių filtrus gautos antrinės žaliavos panaudojamos 100 proc.: surinktas panaudas tepalas regeneruojamas į bazinę alyvą, metalas perlydomas, plastiko, gumos ir popieriaus mišinys naudojamas energijai gaminti.

Su Aplinkos ministerija pasirašius subsidijų teikimo sutartį šiam įrenginiui finansuoti per LAAIF skirta 700 tūkst. litų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų