- Ignas Jačauskas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministerija nepritaria Seime svarstomai idėjai leisti dalį motociklų vairuoti su lengvojo automobilio vairuotojo pažymėjimu, baimindamasi dėl eismo saugumo.
Ministerija parengė neigiamą išvadą projektui, kuriuo siūloma suteikti teisę B ir kitų įstatyme nurodytų kategorijų vairuotojo pažymėjimą vairuoti A1 klasės motociklą.
Tokią galimybę Mišriai Seimo narių grupei priklausančio parlamentaro Petro Čimbaro pataisose siūloma nustatyti vairuotojams, sulaukusiems 24-erių, jei jie turi mažiausiai dviejų metų vairavimo patirtį.
Ministerija nurodo, kad minimos transporto priemonės yra sudėtingesnės ir pavojingesnės už mopedus, reikalauja specifinių žinių bei praktinio vairavimo įgūdžių, o patys motociklai yra laikomi viena iš pavojingiausių transporto rūšių, t. y. tikimybė žūti yra bemaž 20 kartų didesnė, nei vairuojant lengvąjį automobilį.
„Todėl bet koks teisės vairuoti motociklus įgijimo palengvinimas dar labiau didins reikalingų įgūdžių neturinčių motociklų vairuotojų skaičių, dėl to gali kilti grėsmė eismo saugumui“, – pažymima išvadoje.
Ministerijos nuomone, jei Seimas pritartų projektui, tai padidintų A1 kategorijos motociklų populiarumą, ypač tarp jaunų žmonių, ir galėtų turėti neigiamą poveikį eismo saugumui šioje vairuotojų amžiaus grupėje.
Toks teisės vairuoti motociklus įgijimo palengvinimas dar labiau didins reikalingų įgūdžių neturinčių motociklų vairuotojų skaičių, dėl to gali kilti grėsmė eismo saugumui
Taip pat pabrėžiama, kad A1 motociklų vairuotojams būtina turėti žinių, kaip tinkamai naudoti apsauginius drabužius ir apavą, šalmus, žinoti apie rizikos veiksnius, pavyzdžiui, slidžius kanalizacijos dangčius, horizontalaus kelio ženklinimo kliūtis, o šių žinių neįgyjama siekiant vairuoti lengvąjį automobilį. Tad, ministerijos ekspertų manymu, argumentai, kad projektas sumažintų biurokratijos ir išlaidų vairuotojams, nėra tinkami.
„Eismo dalyvių sveikatos ir gyvybės užtikrinimas svarbiau negu ūkinės veiklos ekonominiai rezultatai“, – tvirtina išvados rengėjai.
Pažymima, kad tokia pozicija suderinta ir su kitomis ministerijomis, policija, Lietuvos transporto saugos administracija ir vairavimo mokyklų atstovais.
A1 klasei priklauso motociklai, kurių variklio darbinis tūris siekia 50–125 kubinius centimetrus, o galia neviršija 11 kilovatų. Šiai kategorijai taip pat priklauso ne didesnės nei 15 kilovatų galios triračiai. Šios kategorijos motociklus išlaikius egzaminą galima vairuoti nuo 16 metų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...