- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Gyventojai gali išvengti mokesčių už pakelėse ar pamiškėse besivoliojančių išardytų automobilių atliekų tvarkymą, jei savivaldybės teritorijoje veikiantys senų automobilių ardytojai prisijungs prie efektyvios senų automobilių tvarkymo sistemos, kuri finansuoja nevertingų atliekų sutvarkymą.
Tokia informacija perduota visoms Lietuvos savivaldybėms. Jos raginamos informuoti savivaldybės teritorijoje esančius automobilių ardytojus apie tai, kad neigiamą rinkos vertę turinčių atliekų perdirbimą finansuoja Gamintojų ir Importuotojų Asociacija (GIA). Apie tai savivaldybes informavo GIA ir Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPT Asociacija).
Kaip žinia, Lietuvoje kasmet išardoma 50-60 tūkst. tonų senų automobilių, iš kurių apie 30 proc. (t.y. 15-20 tūkst. tonų) susidaro nevertingos plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos ir kitokių automobilinių dalių atliekos. Senus automobilius supirkinėja ne tik legalūs, bet ir nelegalūs ardytojai., kurie vertingas dalis priduoda į antrinę rinką, metalą parduoda, o gumos, stiklo, plastiko atliekas šalina į pamiškes, buitinių atliekų konteinerius ir pan.. Pagal įstatymus, pamiškėse, palaukėse, prie kelių išmestų (bešeimininkių) atliekų tvarkymą organizuoja savivaldybės, kurios privalo finansuoti tokių atliekų surinkimą, išvežimą ir sutvarkymą. Tie mokesčiai galų gale gula ant gyventojų pečių. Jie, mokėdami šiukšlių išvežimo mokesčius, sumoka ir už buitinių atliekų tvarkymą.
„Siūlome savivaldybėms taupyti lėšas ir vietoje lėšų skyrimo pakelėse randamų padangų ar automobilio plastikų tvarkymui, siūlome juos išleisti kitiems svarbiems klausimams. Savivaldybės nėra tokios turtingos, kad galėtų mokėti už tai, ką pakelėse palieka neatsakingi žmonės“, - sako GIA vadovas Alfredas Skinulis.
Skirtingais atvejais per metus savivaldybės už tokių atliekų tvarkymą mokėdavo po kelis šimtus tūkstančių litų. Per visą Lietuvą už bešeimininkių atliekų tvarkymą susidarydavo nuo kelių iki keliolikos milijonų litų.
GIA ir partneriai jau kurį laiką kuria efektyvią senų automobilių tvarkymo sistemą, kuri sudaro galimybę pasinaudoti neigiamą rinkos vertę turinčių automobilių atliekų sutvarkymo finansavimu. Dėl galimybės dalyvauti minėtoje sistemoje galima kreiptis į Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociaciją tel. 8 663 663 41 arba el. paštu info@autotvarkymas.lt, daugiau informacijos rasite internetinėje svetainėje www.autotvarkymas.lt. Savivaldybės darbuotojai, prižiūrintys viešąją tvarką ar atliekantys kitas funkcijas, raginami pastebėjus ar gavus duomenų apie nelegalius senų automobilių ardytojus pranešti kompetentingoms institucijoms arba internete.
Lietuvoje pernai buvo registruotos 338 įmonės, galinčios tvarkyti senus automobilius (Alytaus apskrityje - 4, Telšių apskrityje - 10, Marijampolės apskrityje - 23, Utenos apskrityje - 24, Tauragės apskrityje - 27, Panevėžio apskrityje - 36, Šiaulių apskrityje - 38, Klaipėdos apskrityje - 43, Kauno apskrityje - 58, Vilniaus apskrityje - 75).
GIA yra pelno nesiekianti licencijuota organizacija, organizuoja eksploatuoti netinkamų transporto priemonių atliekų tvarkymą ir finansuoja transporto priemonių ardymo metu susidarančių neigiamą rinkos vertę turinčių atliekų (bamperių, automobilių salono apdailų, plastikų, gumų, stiklų ir kt.) tinkamą sutvarkymą. ENTPT Asociacija vienija įmones vykdančias eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymą.
Kaip žinoma, naudojimui netinkamas, nevažiuojantis automobilis yra laikomas atlieka. Iš jo į dirvožemį gali ištekėti aplinkai žalą darantys skysčiai (kuro, alyvos likučiai, įvairios rūgštys), išdaužyti automobilio stiklai ne tik teršia aplinką, bet ir gali sužeisti greta žaidžiančius vaikus. Plastikas, guma ar kitos automobilyje esančios medžiagos, pakliuvusios į aplinką, ilgai nesuyra, o netinkamai deginamos dar ir užteršia orą. Gyventojai ir įmonės, dėl įvairių priežasčių kiemuose laikantys nebenaudojamus, nebevažiuojančius automobilius, nusižengia teisės aktų reikalavimams ir gali būti baudžiami už aplinkos taršą, todėl rekomenduojame visiems pasinaudoti galimybe ir atsikratyti nebevažiuojančio automobilio, taip prisidedant prie švarios aplinkos kūrimo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...