Vokiečių inžinieriai sukūrė pagalbinę posūkių atlikimo, arba Informavimo apie sumažėjusį atstumą, (angl. - Proximity Alert System) sistemą. Ji sunkvežimių vairuotojus įspėja apie posūkiuose pavojingos zonos link judančius pėsčiuosius ar dviratininkus. Tai leidžia išvengti rimtų eismo įvykių, kai didelės mašinos manevruoja esant intensyviam eismui.
Regėjimo lauko ypatumai
Sunkvežimių posūkiai į dešinę, kai važiuojama mieste, neretai kelia grėsmę pėstiesiems ir dviratininkams, jei šie neteisingai įvertina mašinos judėjimo trajektoriją ir vilkiko vairuotojo regėjimo lauką. Sustoję sankryžoje prie pat sunkvežimio jo dešinio posūkio zonoje pėstieji ir dviratininkai vargiai matomi, net jei vairuotojas nuolat stebi visus išorinius veidrodėlius. Dėl šios priežasties kartais sukuriamos avarinės situacijos, nukenčia žmonės.
"MAN Nutzfahrzeuge" technikos specialistai ilgai ieškojo būdų, kaip sumažinti tokio tipo incidentų riziką. Dar 2004-ųjų pabaigoje ši bendrovė pradėjo gaminti naujos konstrukcijos galinio vaizdo veidrodėlius, kurie iš esmės naikina regėjimo lauko juodąsias dėmes. Naujuose veidrodėliuose su pakeistais išlinkimo spinduliais vairuotojas gali daug geriau matyti vaizdą, esantį sunkvežimio kairėje ir dešinėje pusėse.
2006-ųjų sausį MAN pristatė ir naują priekinį veidrodėlį, skirtą sunkvežimiams. Per jį galima matyti tiesiai prieš transporto priemonę esantį vaizdą. Vairuotojas mato žmones ir objektus, kurių anksčiau negalėjo pastebėti apskritai arba kuriuos pamatyti buvo itin sudėtinga. Šis veidrodėlis nuo 2007-ųjų pradžios privalomas visose ES šalyse.
Papildomos akys
Naujausias MAN sprendimas - Informavimo apie sumažėjusį atstumą sistema - leidžia sumažinti avarijų riziką sukant sankryžose net esant prastam matomumui. Kad greta yra objektų vairuotoją įspėja specialūs signalai, kuriuos sistema siunčia išanalizavusi aplink kabiną esančių ultragarso jutiklių fiksuojamus duomenis.
Dešinėje kabinos pusėje įmontuoti jutikliai sunkvežimiui sustojus sankryžoje ar prie šviesoforų tiria erdvę aplink kabiną maždaug dviejų metrų spinduliu. Duomenys apie atstumą iki visų šioje zonoje esančių objektų saugomi kompiuteryje.
Prie mašinos priartėjus pėsčiajam ar dviratininkui jutikliai fiksuoja pokyčius, o sunkvežimio vairuotoją, prieš pajudant, įspėja vaizdinis signalas. Jei vilkiko vairuotojas važiuoja nepaisydamas to, kad objektas ar žmogus yra arčiau, nei nustatytas saugus atstumas, siunčiamas garsinis signalas, kuris įspėja, jog rizikuojama susidurti.
Specialistų komplimentai
Informavimo apie sumažėjusį atstumą sistema buvo kurta ir tobulinta keletą metų. Atliekant bandymus realiomis eismo sąlygomis dalyvavę vairuotojai sistemą pavadino puikia pagalbine priemone esant kritinei situacijai. Itin teigiamų specialistų atsiliepimų bendrovė MAN sulaukė, kai ši sistema buvo pristatyta tarptautinėje komercinės paskirties transporto priemonių parodoje Hanoveryje.
Abejones, ar pradėti serijinę šios sistemos gamybą, galutinai išsklaidė Vokietijos automobilių klubo ADAC Bavarijos padalinys bendrovę MAN apdovanojęs už mobilumą. Įmonės vadovai paskelbė, kad jau kitais metais Informavimo apie sumažėjusį atstumą sistema bus montuojama į visus sunkvežimius MAN.
Naujausi komentarai