- Edvardas Kubilius, LRT RADIJO laida „10–12“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dalyvaujant eisme Lietuvoje trūksta kultūros, tačiau motociklininkai tampa draugiškesni, LRT RADIJUI sako vairavimo mokyklos „Draiveris“ instruktorius Kęstutis Jurevičius ir Kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys. Anot jų, reikia skatinti ne tik atsakingą dalyvavimą eisme, bet ir suvokimą, kad gerbdami vienas kitą apsaugosime ir save.
V. Grašys nepritaria nuomonei, kad atšilus orams ir motociklininkams išvažiavus į gatves, padaugėja avarijų, tačiau įsitikinęs, kad vairuotojai vasarą turėtų būti atidesni: „Žiemą motociklininkai eisme nedalyvauja, jų plieniniai žirgai stovi garažuose. Kadangi važinėjimas motociklu yra sezoninis, automobilių vairuotojai apie juos pamiršta ir nesiima atsargumo priemonių – nepažiūri į galinio vaizdo veidrodėlį ar nepraleidžia iš šalutinio kelio važiuojančio motociklininko“, – sako V. Grašys.
K. Jurevičius džiaugiasi nauja tendencija, kai motociklininkai tampa vis drausmingesni ir į motociklą žiūri kaip į transporto priemonę, su kuria keliauja ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų.
Tikriausiai kelią ar gatvę įsivaizduojame kaip kovos areną, kurioje turime varžytis, kuris pravažiuos pirmas ar praleis kitą.
Viena geriausių priemonių, mažinančių motociklininkų greitį, K. Jurevičius vadina vairuotojo pažymėjimo atėmimą – jei maksimalus leistinas greitis viršijamas 30 kilometrų per valandą arba daugiau, vairuotojas praranda pažymėjimą. Tai labai didelis saugiklis, dėl kurio motociklininkai labiau kreipia dėmesį ir į leistiną važiavimo greitį.
V. Grašys nemano, kad reikėtų kovoti su nedrausmingais vairuotojais. Pasak jo, derėtų sutarti, kad eismo saugumas privalo rūpėti visiems eismo dalyviams: motociklininkams, dviratininkams, automobilių vairuotojams. Anot pareigūno, eismo sąlygos priklauso nuo požiūrio į saugumą ir atsakomybės.
Ugdyti nuo mažens
„Trūksta dalyvavimo eisme kultūros. Sunku pasakyti, kodėl taip yra. Tikriausiai kelią ar gatvę įsivaizduojame kaip kovos areną, kurioje turime varžytis, kuris pravažiuos pirmas ar praleis kitą. Reikia skatinti atsakingą ir kultūringą dalyvavimą eisme, ne tik pagarbos demonstravimą, bet ir suvokimą, kad gerbdami vienas kitą apsaugosime ir save“, – pasakoja V. Grašys.
K. Jurevičius pasakoja, kad atsakingą dalyvavimą eisme derėtų skatinti rodant pavyzdį kitiems. Anot instruktoriaus, jaunuoliai mokosi iš savo artimųjų, jie stebi, kaip elgiasi tėvai: ar jie kultūringi, ar šaukia ant kitų. Jis teigia, kad visų pirma reikėtų rodyti pavyzdį savo vidiniame rate.
V. Grašys pritaria tokioms mintims ir teigia, jog didžiausia problema yra kultūros ir pagarbos vienas kitam stoka. Pareigūnas įsitikinęs, kad už saugų eismą atsakomybę derėtų prisiimti nepriklausomai nuo to, ar vairuojame motociklą, automobilį, ar einame pėsčiomis.
E. Genio/LRT nuotr.
„Vairavimo kultūra keičiasi. Vis dėlto apie saugų eismą turėtume kalbėti ne tik su atvykusiu į vairavimo kursus, o nuo mažens – dar lankydamas darželį, mokyklą, vaikas turėtų būti supažindinamas su kultūra keliuose. Jaunuoliams derėtų mokytis iš tėvų pavyzdžio, taip ugdysime kultūringą eismo dalyvį“, – kalba V. Grašys.
K. Jurevičius pastebi, kad motociklininkai tampa draugiškesni, jų kultūra keičiasi ir automobilių vairuotojai pradeda juos toleruoti.
„Žinoma, nemanau, kad galima pakeisti tuos, kurie važinėja beprotišku greičiu, jiems reikia adrenalino. Tokius vairuotojus aš vadinu „benzingalviais“. Reikėtų skatinti specialių trasų naudojimą lenktynėms, ten vairuotojai gali išlieti savo pyktį, pasisemti adrenalino ir ramiai grįžti namo“, – ragina K. Jurevičius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai8
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas2
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius1
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...
-
Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją1
Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių de&s...
-
Lietuviškas paradoksas: uždarbiai – geri, bet mechanikų trūksta6
Lietuva pagal kelių transportu gabenamus krovinius užima trečią vietą Europoje. Tokį srautą pervežančią sunkiasvorę techniką reikia nuolat prižiūrėti ir remontuoti. Tad kodėl mūsų šalyje smarkiai stinga kvalifikuotų sunkvežimių mech...