- Rugilė Augustaitytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis teigia, kad jau yra pradėti priešprojektiniai sprendimai dėl Lietuvos plento A14 Vilnius-Utena, kurį planuojama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. Anot jo, šis, vienintelis šalies magistralinis kelias su betono danga yra šalies gėda, ir darbus ministras sieks pradėti kuo anksčiau.
„Kelias yra tragedija ir nėra ko slėpti. Tai yra Lietuvos gėda ir per tiek metų mes nesugebame sutvarkyti plento, kuris yra esminis visam Šiaurės Lietuvos regionui“, – antradienį „Žinių radijui“ sakė M. Skuodis.
Pasak M. Skuodžio, darbus ministras siekia pradėti kuo greičiau, tačiau, jo teigimu, užtrunkama planuojant rekonstravimo darbų projektus bei rengiant kitus reikalingus dokumentus.
„Norėtųsi man asmeniškai greičiau, bet reikia priešprojektinių pasiūlymų, kad būtume tikri ir jie būtų pristatyti visuomenei. Kokio plento reikia, kiekvienas ten keliaujantis žmogus žino, bet mano atsakomybė yra, kad būtų įvertinta iš kaštų naudos pusės ir būtų priimti optimaliausi sprendimai“, – kalbėjo ministras.
Kelias yra tragedija ir nėra ko slėpti. Tai yra Lietuvos gėda ir per tiek metų mes nesugebame sutvarkyti plento, kuris yra esminis visam Šiaurės Lietuvos regionui.
M. Skuodžio teigimu, šiandien jau yra pradėti priešprojektiniai sprendimai ir kitų metų pradžioje turėtų būti skelbiami projektavimo darbai.
„Vakar aš asmeniškai pirmą kartą susitikau su paslaugų tiekėjais, kurie šiuo metu atlieka jau priešprojektinių sprendimų studiją, kad nustatytų, koks plentas turėtų būti“, – kalbėjo ministras.
„Iki kitų metų pirmo antro ketvirčio sankirtos mums nepriklausomi ekspertai turi pasakyti, kokio pločio turėtų būti kelias, kaip turėtų būti sujungti jungiamieji keliai. Kai tik turėsime atsakymus, iškart skelbsime projektavimo darbus visai atkarpai“, – pridūrė M. Skuodis.
Anot ministro, optimaliausias scenarijus, kad 2023 m. pirmoje pusėje būtų pradėti rangos darbai.
„Labai optimistinis scenarijus, 2023 m. pirmą pusę mes jau ten matysime vykdomus rangos darbus. Aš jau darysiu viską, kad taip ir būtų, nes tokių kelių Lietuvoje būti negali, čia jau yra ir eismo saugumo klausimas“,– pabrėžė ministras.
ELTA primena, kad Vilniaus-Utenos plento, kurio bendras ilgis 95,6 km, rekonstruota tik pirmieji 21,5 km. Paskirsčius darbus penkiais etapais, per artimiausius metus planuojama rekonstruoti likusius 74,1 km. Kaip teigia ministerija, rekonstravimo darbai gali kainuoti nuo 150 mln. iki 189 mln. eurų, priklausimai nuo pasirinktos kelio rekonstrukcijos.
Magistralė Vilnius–Utena yra viena pagrindinių šalies transporto arterijų, vedančių iš sostinės į aplinkines savivaldybes. Kelias A14 Vilnius–Utena – vienas problemiškiausių Lietuvoje. Tai bene vienintelis kelias su cementbetonio danga, kuri yra susidėvėjusi, deformuota ir kelia pavojų eismo saugai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą2
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...