Naujasis "Honda Accord" sedano ir universalo kėbulais meta iššūkį jau pripažintiems verslo klasės D segmento varžovams. Solidžios išvaizdos automobilis gali pasigirti modernių saugos sistemų paketu, puikiomis dinaminėmis savybėmis ir "Euro 5" aplinkosaugos reikalavimus atitinkančiais varikliais.
Vėluojanti pamaina
Nuo 1976-ųjų, kai rinkose pasirodė pirmasis automobilis, pakrikštytas "Accordo" vardu, "Hondos" strategai naujos kartos modelius pristatydavo vidutiniškai kas ketverius metus. Išimtis buvo padaryta tik 2002-aisiais debiutavusiam 7-osios kartos "Accordui", kurio populiarumas sufleravo atidėti kartų kaitą vėlesniam laikui.
Galbūt todėl šį pavasarį automobilių parodose pristatytas 8-osios kartos "Accord" išore nedaug skiriasi nuo pirmtako. Naujokas yra kiek platesnis, žemesnis, sportiškesnis, keliantis daugiau teigiamų emocijų. Plačią tarpvėžę turinti mašina atrodo tarsi įsikibusi į kelią.
Dar akivaizdžiau nuo ankstesnės kartos "Accordo" pasikeitė modelis su universalo kėbulu. Jei senojo modelio konstruktoriams buvo svarbiau praktiškai gabenti krovinius, tai dabar jiems akivaizdžiai labiau rūpėjo bendras automobilio vaizdas.
Motorai taupesni
Ypač didelę pažangą "Hondos" inžinieriai padarė tobulindami "Accordo" jėgos agregatus. Trys su šiuo modeliu komplektuojami motorai pasižymi itin maža išmetamųjų dujų emisija ir yra vieni iš pirmųjų variklių, atitinkančių "Euro 5" aplinkosaugos normas, įsigaliosiančias 2009-ųjų rugsėjį. Įdomu, kad japonai sugebėjo patenkinti aplinkosaugos reikalavimus neaukodami automobilio dinamikos - varikliai tapo taupesni, o techninės charakteristikos pagerėjo.
Antrosios kartos dyzelinis variklis "i-CTDI" yra kompaktiškas, lengvas ir tylus. Jį kuriant naudota naujausia daugiataškė degalų įpurškimo technologija su pjezoelektriniais purkštukais, veiksmingesnė išmetamųjų dujų recirkuliacija ir dyzelino dalelių filtras, pastebimai sumažinantis smulkiųjų dalelių emisiją. Variklio galia padidėjo 10 AG (iki 150 AG). Maksimalus 350 Nm sukimo momentas pasiekiamas esant 2000 aps./min. Iki 100 km/val. automobilis su šiuo motoru įsibėgėja per 9,6 sekundės, o vidutinės degalų sąnaudos -5,6 l/100 km. CO2 kiekis išmetamosiose dujose - tik 148 g/km.
2,4 l darbinio tūrio variklio galia siekia 201 AG esant 7000 aps./min., o maksimalus 234 Nm sukimo momentas pasiekiamas esant 4500 aps./min. (ankstesnio modelio galia - 190 AG, sukimo momentas - 223 Nm). Pastebimai pagerėjusios techninės variklio charakteristikos prisideda ir taupant degalus. Vidutinės kuro sąnaudos - 8,8 l/100 km.
Mažiausiai pasikeitė 2,0 l "i-VTEC" variklis. Jo charakteristikos panašios į pirmtako - 156 AG esant 6300 aps./min., tačiau palyginti su ankstesnio "Accordo" sedano vidutinėmis degalų sąnaudomis (7,8 l/100 km), vidutinės naujojo modelio degalų sąnaudos sumažėjo iki 7,2 l/100 km.
Transmisija turi suflerį
Visi trys varikliai montuojami su 6 pavarų mechanine pavarų dėže, o su abiem benzininiais varikliais galima pasirinkti ir 5 laipsnių automatinę pavarų dėžę.
Modelių su mechanine pavarų dėže tachometro centre yra pavarų perjungimo indikatoriai. Tinkamiausiu metu įsižiebia indikatorius "UP" arba "DOWN", patariantis vairuotojui pakeisti pavarą. "Hondos" atlikti bandymai įrodė, kad vadovaujantis šiais indikatoriais degalų sąnaudos sumažėja 5 proc.
5 laipsnių automatinės pavarų dėžės svirtimi pasirinkus režimą "S", pavaras galima perjunginėti prie vairaračio esančiomis pavarų keitimo svirtelėmis. Naudotis šiuo mechanizmu patogu. Apskritai valdyti naująjį "Accordą" malonu - žemas svorio centras, platesnė tarpvėžė, visiškai nauja priekinė dviejų svirčių ir galinė daugiasvirtė pakaba su prie kelio dangos prisitaikančiais amortizatoriais leidžia vingiuota trasa judėti tokiu greičiu, koks sėdint kitame šeimyniniame automobilyje atrodytų nesaugus.
"Accord" tiksliai reaguoja į vairuotojo komandas, kėbulo pasvirimas posūkiuose sąlyginai mažas, jo elgesys nuspėjamas.
Kritikos nusipelno tik prastoka ratų arkų garso izoliacija - važiuojant prastesniu keliu pakabos dunksėjimas ir padangų švilpimas girdisi kur kas aiškiau, nei to norėtųsi.
Saugos sistemos
Kaip standartinė įranga visuose "Accordo" modeliuose montuojama VSA (automobilio stabilumo sistema) padeda vairuotojui neprarasti valdymo posūkiuose, greitėjant ar atliekant staigius manevrus, kiek reikia pristabdydama kairės arba dešinės pusės ratus ir sumažindama variklio galią.
Naujasis automobilis taip pat turi pažangią sistemą, valdančią bendrą VSA ir elektrinio vairo stiprintuvo darbą "Motion Adaptive EPS". Įveikiant posūkį ar stabdant slidžiame kelyje akimirksniu nustato automobilio slydimą, ir silpnais vairaračio impulsais "sufleruoja" vairuotojui į kurią pusę reikia pasukti vairą.
Sistemos įsikišimas beveik nejuntamas, todėl automobilį visada kontroliuoja vairuotojas. Šis pagalbinis vairo sistemos valdymas yra pakankamas, kad vairuotojas galėtų intuityviai sureaguoti ir jo veiksmų pakaktų išlaikyti automobilį stabilų ar sutrumpinti stabdymo kelią.
Su "Executive" komplektacijos modeliais siūloma automobilio išlaikymo eismo juostoje pagalbinė sistema (LKAS), su vaizdo kameromis ir vairo mechanizmu leidžianti judėti tarp žymėjimo linijų. Brangesniuose modeliuose taip pat montuojama prisitaikanti pastovaus greičio palaikymo sistema (ACC), kuri naudoja milimetrinių bangų radarą, padedantį išlaikyti pastovų ir saugų atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės.
"Accordų" šeimininkai taip pat gali užsisakyti susidūrimo prevencijos sistemą (CMBS), kontroliuojančią atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio. Iškilus rizikai susidurti, apie tai įspėja vairuotoją, o jei smūgis neišvengiamas, padeda sušvelninti jo pasekmes.
Naujojo "Accordo" kėbulas buvo projektuojamas naudojant technologiją "Advanced Compatibility Engineering (ACE)", užtikrinančią geresnę keleivių apsaugą susidūrus. Mašinos priekyje montuojamas daugiakampis pagrindinis rėmas suprojektuotas taip, kad kėbulas būtų apsaugotas nuo deformacijos. Smūgio jėga išsklaidoma po visą kėbulą ir nukreipiama nuo keleivių skyriaus. Tai ypatingai svarbu, kai kaktomuša susiduria skirtingų aukščių, masių ir rėmo konstrukcijų transporto priemonės.
Taip pat naujajame "Accorde" panaudota daug pėsčiųjų apsaugos konstrukcinių sprendimų jau pažįstamų iš kitų naujausių "Hondos" modelių. "Accord" komplektuojamas su per susidūrimą nulūžtančiais priekinio stiklo valytuvų šerdesais, energiją sugeriančiais priekinių sparnų tvirtinimo elementais ir variklio dangčio vyriais, bei tuščios erdvės tarp variklio ir kapoto sąskaita, paliekama daugiau vietos deformacijai.
Salone viešpatauja kokybė
Gerus įspūdžius paliko "Accordo" salono erdvės komponuotė ir apdailai naudojamos medžiagos. Priekinėse sėdynėse įsikūrę žmonės jaučiasi tarsi turėtų asmeninę erdvę.
Juodame su sidabro spalvos apdaila sportiniame trijų stipinų vairaratyje sumontuotas visas valdymo mygtukų komplektas, įskaitant garso, pastovaus greičio palaikymo ir mobiliojo telefono valdymo sistemų mygtukus.
Vairaratis reguliuojamas visomis keturiomis kryptimis ir, palyginti su ankstesniu "Accord", gali būti pakreipiamas 10 laipsnių didesniu kampu.
Naujausi komentarai