- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Pasitelkę naujausias technologijas, pateiksime Europos rinkai moderniausią produktą“, – užtikrino bendrovės „Astra LT“ generalinis direktorius Vaidas Liesionis.
Pranašumų – net keli
Alytuje įsikūrusios „Astra LT“ inžinieriai sukonstravo naujos kartos maisto produktams skirtą autocisterną-puspriekabę, kuria galima gabenti įvairius skysčius ir kitus gaminius.
Pasaulinėje rinkoje tokia cisterna kainuoja 75–95 tūkst. eurų, o lietuviškoji geriausius Europoje gaminamus analogus lenkia mažesniu svoriu (lengvesnė 400 kg), didesne šilumine varža, kokybe ir mažesne kaina.
Pasak „Astra LT“ vadovo, technikos mokslų daktaro V.Liesionio, planuojama cisternos svorį sumažinti dar apie 100 kg, tad bendras jos svoris sieks iki 6 t (daugumos Europos gamintojų tokios pat komplektacijos ir paskirties gaminiai sveria apie 6,5 t).
Su alytiškių sukurta cisterna vežėjas gali gabenti 500 kg sunkesnį krovinį ir per metus papildomai sukaupti apie 4 tūkst. eurų. Be to, vilkikas, traukdamas lengvesnę puspriekabę, naudos mažiau degalų, mažiau terš aplinką.
Pažangi technologija
„Astra LT“ sukonstruotą cisterną galima eksploatuoti be papildomo šaldymo ar šildymo įrenginio.
Kitas svarbus „Astra LT“ gaminio pranašumas – šilumos koeficientas: pasak V.Liesionio, jis net 30 proc. didesnis.
Tad daugeliu atvejų autocisterną bus galima eksploatuoti be papildomo šaldymo ar šildymo įrenginio. Dėl to dar labiau sumažėja sąstato svoris, kaina ir degalų sąnaudos.
Ypatinga ir cisternos vidaus suvirinimo kokybė. Dauguma gamintojų palieka mechaniškai neapdorotas suvirinimo siūles, jų nenušlifuoja ir nepoliruoja. Dėl to vežėjams sudėtinga švariai išplauti cisterną, po plovimo lieka gabentų produktų likučių. Yra duomenų, kad, pavyzdžiui, konjaką iš Prancūzijos pervežus į Lietuvą pasikeičia jo savybės būtent dėl netobulai išplautų cisternų.
Alytiškiai naudoja savitą automatizuotą suvirinimo ir novatorišką siūlių išlyginimo, šlifavimo, poliravimo technologiją, dėl to jų autocisternas bus labai lengva išplauti.
Serijinė gamyba – kitąmet
„Autocisternos yra brangios ir ilgai naudojamos, – sakė V.Liesionis. – Vidutiniškai jos eksploatuojamos apie 20 metų, tad turi būti labai kokybiškos, lengvos, visada švarios ir nerūdijančios. Konkuruosime ne kaina, o kokybe ir techninėmis savybėmis“.
Alytiškių cisternos bus montuojamos ant lenkiškų „Wielton“ važiuoklių, kurios specialiai su Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkais kruopščiai optimizuotos dėl svorio mažinimo. „Wielton“ pagamino specialią – lengvesnę – važiuoklę.
Pirmą „Astra LT“ sąstatą jau išmėgino Lietuvos vežėjai – su kroviniais nuvažiavo per 10 tūkst. km.
Serijinę gamybą „Astra LT“ planuoja pradėti 2023-iaisiais ir kasmet pateikti rinkai bent po 50 cisternų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kinija automobilių eksportą pirmąjį pusmetį padidino beveik trečdaliu2
Kinija per pirmąjį pusmetį eksportavo 2,79 mln. automobilių – 30,5 proc. daugiau nei prieš metus, skelbia agentūra „Xinhua“, remdamasi Kinijos automobilių gamintojų asociacijos (CAAM) duomenimis. ...
-
Degalai Lietuvoje per savaitę pabrango, Latvijoje – tik dyzelinas, Estijoje – tik benzinas
Mažmeninės degalų kainos Lietuvoje per pastarąją savaitę kiek pakilo, Latvijoje pabrango tik dyzelinas, Estijoje – tik benzinas, o dyzelinas kiek atpigo, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione &bdq...
-
Seimas nepritarė automobilių techninės apžiūros sistemos reformai6
Seimas nepritarė įstatymų pataisoms, siūlančioms liberalizuoti automobilių techninės apžiūros sistemą ir išplėsti šių paslaugų teikėjų ratą. ...
-
Seime – vienas žingsnis iki „e-tolling“ sistemos starto nukėlimo pusmečiui1
Ketvirtadienį Seimas po svarstymo pritarė Susisiekimo ministerijos inicijuotam siūlymui pakeisti įstatyme nustatytą elektroninės kelių rinkliavos paslaugų („e-tolling“) teikimo pradžios datą. ...
-
BMW elektromobilių pardavimus pirmąjį pusmetį padidino trečdaliu2
Vokietijos prabangių automobilių gamintoja „Bayerische Motoren Werke“ (BMW) pranešė jų elektra varomų per pirmąjį pusmetį realizavusi 34,1 proc. daugiau nei prieš metus – 179,6 tūkstančio. ...
-
Automobilio „Regitroje“ niekaip neįregistruojanti šeima: tapome situacijos įkaitais35
Nusipirkus automobilį gali tekti ilgai laukti, kol pavyks jį užregistruoti „Regitroje“, nes tiek gyva, tiek internetinė eilė – nedžiuginanti. Kaune užregistruoti automobilį panorę rokiškiečiai gali likti be nieko, mat juos sp...
-
LEA: šiais metais Lietuvoje kas dešimtas įsigytas naujas lengvasis automobilis – elektrinis3
Lietuvos energetikos agentūros (LEA) duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį kas dešimtas naujų automobilių pirkėjas rinkosi elektromobilį. ...
-
Keliautojų maršrute – ypatingi muziejai
Pernai startavęs kasdienis geležinkelio maršrutas Vilnius–Ryga dar labiau išplėtė keliautojų galimybes, sujungdamas ne tik Baltijos šalių sostines, bet ir du unikalius transporto technikos muziejus. ...
-
Pokyčių svarstyklės – tvarumo ir elektromobilių naudai3
Visuomenė vis aktyviau renkasi draugiškesnes aplinkai transporto priemones. Daugiau elektrinių automobilių – ne tik namų ūkių garažuose, įmonės taip pat pradėjo kurti elektromobilių parkus. ...
-
Vasaros kaitra – ne tik vairuotojo, bet ir automobilio priešas2
Atslinkus vasaros kaitrai vis dažniau imame dairytis pajūrio ar paežerės pusėn. Ilgėjantys kelionių atstumai karštomis dienomis kelia papildomų apkrovų automobiliui. Kaip prižiūrėti transporto priemonę, kad išvykos nesibaigtų geroka...