Retro
Klaipėdiečius jūreivius Kubos sostinėje stebino kontrastai
Grįžti prie „Retro“ rubrikos, kurioje kalbama apie praeities automobilius ir žmones, privertė įdomios klaipėdiečio Jurijaus Gamilovskio asmeninio archyvo nuotraukos. Jos padarytos Kuboje daugiau kaip prieš 30 metų, tačiau, pasak neseniai saloje besilankiusių žmonių, šalies automobilių parkas nuo tų laikų nedaug pasikeitė.
Kubos automobilių parko pagrindą sudaro šeštojo dešimtmečio amerikietiškos ir septintojo bei aštuntojo dešimtmečių tarybinės mašinos. „Ten labai drėgnas klimatas, - prisimena J. Gamilovskis, saloje gyvenęs pusantrų metų. - Automobiliai turėjo seniai supūti. Tačiau, kad ir kaip stebėtina, amerikietiškos mašinos puikiai išsilaikė.“
J. Gamilovskiui saloje teko vieną šalia kito matyti “GAZ 21” („Volga“ su elnio figūrėle ant variklio dangčio) ir panašius tos pačios „rokenrolų epochos“ amerikietiškus automobilius. Volga puikiai derėjo prie amerikietiškų kreiserių.
Kubos vairuotojams labai trūksta atsarginių dalių. Tačiau, kaip sakoma, vargas – geriausias mokytojas: kokiame nors 8 cilindrų kadilake sumontuotas žigulių ar moskvičiaus generatorius arba starteris. Dabar, kai Kuboje ėmė vystytis turizmas, kai šalis tapo atviresnė tiems patiems amerikiečiams, senoviniai automobiliai pradėjo antrą gyvenimą. Mašinos veteranės vežioja turistus, vestuvininkus. Senų automobilių Kuboje neapsimoka išlaikyti dar ir todėl, kad saloje brangus benzinas - litras beveik vienas JAV doleris. Kai kurios mašinos neblogai restauruotos – dažniausiai tos, kurios naudojamos turizmo versle.
Naujausi komentarai