Kaip teisinasi vairuotojai, važinėjantys be vairuotojo pažymėjimo?

  • Teksto dydis:

Kai kurie lietuviai linkę ne tik pažeisti Kelių eismo taisykles (KET), bet ir atrasti tam pateisinamų priežasčių, rodo 2015 m. liepos mėn. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje užsakymu atliktas tyrimas. 25 proc. vairuojančių tyrimo dalyvių teigė per pastaruosius metus bent kartą vairavę automobilį be vairuotojo pažymėjimo, o 29 proc. visų apklaustųjų, randa argumentų, kaip tokį vairavimą pateisinti.

Tyrimo duomenimis, vairuoti automobilį be vairuotojo pažymėjimo dažniau teko vyrams – 18-35 m. amžiaus, mažesnių miestų, rajonų centrų gyventojams. Šiek tiek daugiau nei 1 proc. vairuotojų prisipažino, kad vairuoti be dokumentų yra tekę daug kartų. Nusižengti taisyklėms vieną kartą teko 9 proc., o daugiau nei vieną – 15 proc. vairuotojų.

„Nors iš pažiūros toks nusižengimas, kaip vairavimas pamiršus savo vairuotojo pažymėjimą namuose, atrodo labai mažas, tolerancija net menkiausių taisyklių nesilaikymui – tai pavojaus signalas. Jei vairuotojas pažeidinėja KET ir ilgainiui lieka nenubaustas ar nesudrausmintas, didėja tikimybė, kad jis darys ir reikšmingesnius pažeidimus: vairuos šiek tiek išgėręs ar neužsisegęs diržo, rizikuos važiuoti per sankryžą jau degant raudonam šviesoforo signalui. Norint to išvengti pirmiausia privalome laikytis be išimties visų taisyklių bei akcentuoti jų svarbą“, – teigia „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.

Automobilio vairavimą be vairuotojo pažymėjimo apklaustieji teisina įvairiai. 18 proc. respondentų laiko pateisinama priežastimi, jei tai nutinka labai retai dėl neapsižiūrėjimo ar ypatingose situacijose. Taip elgtis dažniau linkę vyrai, mažesnių miestų, rajonų centrų ir kaimo vietovių gyventojai. 11 proc. gyventojų kaip pateisinimą įvardina palankias aplinkybes ir pasitikėjimą savo vairavimo įgūdžiais. Atitinkamai 6 proc. ir 5 proc. respondentų nemato pavojaus, jeigu be dokumento vairuojama vietose, kur nėra intensyvaus eismo ir, jei vairuotojas moka gerai vairuoti.

„Mūsų draudimo bendrovei aktualu žinoti gyventojų vertybes bei požiūrį į atsakingą elgesį kelyje. Žinojimas padeda ne tik kurti atitinkamus draudimo sprendimus, bet ir atkreipti dėmesį į tam tikras socialines problemas. Todėl aktyviai stengiamės dalyvauti įvairiose su saugumu susijusiose akcijose ir šviesti visuomenę“, – teigia R. Bieliauskas.

Reprezentatyvų Lietuvos gyventojų tyrimą atliko rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Lietuvos miestuose, rajonuose ir kaimo vietovėse buvo apklausta 1006 respondentai, kurių amžius nuo 18 iki 75 metų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių