- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jaunam vairuotojui, ką tik gavus vairuotojo pažymėjimą ir nusipirkus automobilį, privalomasis civilinės atsakomybės draudimas gali tapti neįkandamu pirkiniu. Apie tai pokalbis su Lietuvos draudimo brokeriu rūmų prezidentu Arūnu Adomaičiu.
– Draudimo kainas ir rizikas vertina draudimo bendrovės. Mes visada rekomenduojame pasitikrinti draudėjams rinkoje, kokia situacija, įsivertinti visas galimybes ir tam galime mes, brokeriai, padėti, kad jie atrastų sau tinkamesnes, galbūt ne tokias drakoniškas kainas.
– Kodėl jaunas žmogus laikomas potencialiu nusižengėliu?
– Čia tinka aliuzija su sportininkais. Kol esi jaunas ir nepatyręs, niekas nepasiūlys nei geros sutarties, nei leis žaisti pagrindiniu laiku. Kai šiek tiek pažaidi, parodai savo lygį, kad esi tinkamas, tada atitinkamai gauni geresnę sutartį ir dėl tavęs prasideda konkurencija. Taip ir su jaunais vairuotojais, niekas nežino, kaip jie vairuos, o statistika rodo, kad jie labiau linkę pasirodyti, pasireikšti. Situacijų yra įvairių ir ne visada jiems palankių. Kai jie pakaupia savo draudimo istorijos, jų kainodara pradeda kisti.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kiek statistika rodo, kad nauji vairuotojai yra galimai pavojingesni už garbaus amžiaus vairuotojus?
– Prasukamų kilometrų skaičius rodo, kad garbaus amžiaus vairuotojai mažiau važiuoja nei jaunimas. Kitas svarbus aspektas – draudimas dengia žalą iki 5 mln. Ar paties įvardyta kaina ir gaunama apsauga rodo, kad tai brangu? Hipotetinis klausimas – kas apskritai brangu?
– Kodėl palikta galimybė jauniems vairuotojams apeiti sistemą?
– Net ir draudžiant kito asmens vardu, visada įvertinama, kas vairuos, koks mažiausias amžius bus ir stažas.
– Bet vis vien bus beveik dvigubai mažiau.
– Matyt, draudimo bendrovės yra įsivertinusios statistiką, kad perrašinėtojų ne tiek daug. Visi skaičiuoja, visi veda žalas.
– Ar sąžininga vairuotojų, kurie viską daro pagal taisykles, atžvilgiu?
– Jei visi viską darytų sąžiningai, neabejoju, kad ir jaunam vairuotojui kaina būtų žymiai geresnė, vien todėl, kad statistika parodytų, jog jaunimas santykinai važiuoja geriau ar blogiau. Dabar, kai rinkoje yra įvairių pavyzdžių, kainodara irgi labai įvairi.
– Ar brokeriai kalbasi tiek su viena, tiek su kita puse apie tai, kaip jauniems vairuotojams apdrausti automobilius?
– Jauniems vairuotojams apskritai nelengva. Stengiamės nuraminti, kad vienais metais gali būti brangiau, po įvykio gali dar brangiau būti. Taip pat stengiamės edukuoti, nes jei užrašysi automobilį kito asmens vardu, bet padarysi įvykį, abiem bus blogai. Rinkoje stebuklų nebūna, visi skaičiuoja ir vertina rizikas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kas pavergė Lietuvos automobilių pirkėjų širdis?1
Kodėl vienus automobilius pirkėjai išgraibsto vos pasirodžius skelbimui pardavimų portaluose ar atvažiavus į aikštelę, o kitiems laukti pirkėjo gali tekti ilgas savaites ar net mėnesius. Pažvelgus į Lietuvos gatvėmis riedančius ratuo...
-
Sukurtas inovatyvus įrenginys padės išvengti transporto susidūrimų su laukiniais gyvūnais
Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Žemės ūkio akademijos (ŽŪA) absolventai Darius Pratašius ir dr. Kristina Pratašienė su kolegomis sukūrė inovatyvų autonominį išmaniųjų technologijų įrenginį, padedantį išvengti tr...
-
Penkios žvaigždutės – ne už blizgučius4
Nepriklausoma saugumo įvertinimo programa („New Car Assessment Programme“ – NCAP) išbandė naujausią 2022-ųjų „Mercedes-Benz” T-klasę ir už visų kategorijų testus skyrė penkias žvaigždutes. ...
-
Padangų atliekoms tvarkyti – šimtai tūkstančių eurų
Savivaldybių administracijos, Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Valstybinių miškų urėdija jau gali teikti paraiškas finansavimui gauti naudotų padangų atliekoms tvarkyti. ...
-
Aštuoni būdai, kaip sutaupyti degalų6
Suomijoje atliktas tyrimas parodė, kad pakeitus vairavimo įpročius vairuotojai gali ne tik būti naudingi gamtai, bet ir savo piniginei. Tyrimo autoriai aiškina, kad pirmiausia vairuotojai važiuoja sau įprastu stiliumi, o kitą kartą – vadov...
-
Vienoje duomenų bazėje – visos elektromobilių įkrovimo stotelės1
Jau veikia valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) sukurta viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų operatorių ir jų valdomų prieigų registravimo sistema. Joje elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūrų valdy...
-
Tobulėjant automobilių apsaugos sistemoms, vagys irgi nesnaudžia: stebina jų išradingumas
Kone visi nauji automobiliai turi beraktę atrakinimo sistemą. Vadinasi, turėdamas automobilio raktelį kišenėje, prieini prie savo automobilio, pridedi ranką prie rankenos arba paspaudi ant rankenos esantį mygtuką – ir viskas – automo...
-
Paprastėja tvarka parduodantiems automobilius užsienio gyventojams
Nuo rugpjūčio 1-osios paprastėja tvarka parduodantiems automobilį užsienio gyventojui ar įmonei šalies teritorijoje. Kreiptis į „Regitrą“ ir deklaruoti automobilio nuosavybės pasikeitimą pakaks tik Lietuvos gyventojui. ...
-
Nesutinka, kad Lietuvoje per daug kelio ženklų: gero vairuotojo niekas neturėtų blaškyti14
Seimo narys Kęstutis Masiulis kreipėsi į Susisiekimo ministeriją su prašymu peržiūrėti kelio ženklų skaičių Lietuvoje, nes jis mano, kad mūsų šalyje jų yra per daug. Taip pat siūlo peržiūrėti kelio ženklų įrengimo taisykles. ...
-
Vairuotojų siaubas: kur netrukus pradės veikti dar 100 greičio matuoklių?32
Netrukus šalies keliuose pradės veikti dar 100 naujų įrenginių, kurie vairuotojų pažeidimus fiksuos 50-yje ruožų. Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovai teigė įsitikinę, kad tokią plėtrą vykdyti tikslinga. ...