Jauniems vairuotojams draudimas bus neįkandamas?

  • Teksto dydis:

Jaunam vairuotojui, ką tik gavus vairuotojo pažymėjimą ir nusipirkus automobilį, privalomasis civilinės atsakomybės draudimas gali tapti neįkandamu pirkiniu. Apie tai pokalbis su Lietuvos draudimo brokeriu rūmų prezidentu Arūnu Adomaičiu.

– Draudimo kainas ir rizikas vertina draudimo bendrovės. Mes visada rekomenduojame pasitikrinti draudėjams rinkoje, kokia situacija, įsivertinti visas galimybes ir tam galime mes, brokeriai, padėti, kad jie atrastų sau tinkamesnes, galbūt ne tokias drakoniškas kainas.

– Kodėl jaunas žmogus laikomas potencialiu nusižengėliu?

– Čia tinka aliuzija su sportininkais. Kol esi jaunas ir nepatyręs, niekas nepasiūlys nei geros sutarties, nei leis žaisti pagrindiniu laiku. Kai šiek tiek pažaidi, parodai savo lygį, kad esi tinkamas, tada atitinkamai gauni geresnę sutartį ir dėl tavęs prasideda konkurencija. Taip ir su jaunais vairuotojais, niekas nežino, kaip jie vairuos, o statistika rodo, kad jie labiau linkę pasirodyti, pasireikšti. Situacijų yra įvairių ir ne visada jiems palankių. Kai jie pakaupia savo draudimo istorijos, jų kainodara pradeda kisti.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

– Kiek statistika rodo, kad nauji vairuotojai yra galimai pavojingesni už garbaus amžiaus vairuotojus?

– Prasukamų kilometrų skaičius rodo, kad garbaus amžiaus vairuotojai mažiau važiuoja nei jaunimas. Kitas svarbus aspektas – draudimas dengia žalą iki 5 mln. Ar paties įvardyta kaina ir gaunama apsauga rodo, kad tai brangu? Hipotetinis klausimas – kas apskritai brangu?

– Kodėl palikta galimybė jauniems vairuotojams apeiti sistemą?

– Net ir draudžiant kito asmens vardu, visada įvertinama, kas vairuos, koks mažiausias amžius bus ir stažas.

– Bet vis vien bus beveik dvigubai mažiau.

– Matyt, draudimo bendrovės yra įsivertinusios statistiką, kad perrašinėtojų ne tiek daug. Visi skaičiuoja, visi veda žalas.

– Ar sąžininga vairuotojų, kurie viską daro pagal taisykles, atžvilgiu?

– Jei visi viską darytų sąžiningai, neabejoju, kad ir jaunam vairuotojui kaina būtų žymiai geresnė, vien todėl, kad statistika parodytų, jog jaunimas santykinai važiuoja geriau ar blogiau. Dabar, kai rinkoje yra įvairių pavyzdžių, kainodara irgi labai įvairi.

– Ar brokeriai kalbasi tiek su viena, tiek su kita puse apie tai, kaip jauniems vairuotojams apdrausti automobilius?

– Jauniems vairuotojams apskritai nelengva. Stengiamės nuraminti, kad vienais metais gali būti brangiau, po įvykio gali dar brangiau būti. Taip pat stengiamės edukuoti, nes jei užrašysi automobilį kito asmens vardu, bet padarysi įvykį, abiem bus blogai. Rinkoje stebuklų nebūna, visi skaičiuoja ir vertina rizikas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ali

Ali portretas
Nieko baisaus, jei teisias vairuoti nusiperka tai ir draudima nusipirks

S.S.S.

S.S.S. portretas
na su jaunimu viskas aišku. Bet kodėl 40 metų vairavimo stažą turinčiam asmeniui draudimas lygiai toks pat kaip ir jaunuoliui, vien dėl to, kad jis savo vardu neturėjo transporto priemonės, nes važinėjo visą gyvenimą su įmonės transportu? Taip nutiko mano tėvui, kai išėjęs į pensiją nusipirko pirmą mašiną savo vardu. Jam draudimas pasiūlė beveik 400 eurų, teko persirašyti mašiną savo vardu ir draudimas iškart 70 eurų. Nuo kada nuosavybė automobilio yra aukščiau vairavimo stažo.

jeigu dvigubai mažiau

jeigu dvigubai mažiau portretas
tai reiškia daugiau. Mažiau būtų perpus.
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių