- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Institucijos pastebi, kad Vilniuje daugėja vairuotojų, kurie neteisėtai stato savo automobilius neįgaliųjų vietose – suklastoję korteles, skirtas neįgaliesiems. Jau pradėti arba artimiausiu metu bus pradėti keturi ikiteisminiai tyrimai dėl šio nusikaltimo, praneša LNK.
Apie tai plačiau pakomentavo Lina Juknevičienė, JUDU klientų patirties vadovė.
– Kokių tendencijų pastebite? Kaip sukčiauja žmonės? Padirba neįgaliųjų pažymėjimus?
– Pastaruoju metu mūsų kontrolieriai, vykdydami savo darbines funkcijas, pastebi padaugėjimą įtarimą keliančių asmenų su negalia automobilių statymo kortelių. Turime pasidarę tokią integraciją – duomenų mainus su Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnyba ir automatiniu būdu, suvedę numerį, galime patikrinti, ar kortelė yra legali ar nelegali. Tai tikrai neretas atvejis. Įdomumo dėlei pradėjome fiksuoti savo sistemoje, kiek tokių atvejų yra, tai nuo gegužės užfiksavome 60 atvejų, kai yra arba kopijuotos kortelės, arba jau negaliojančios dėl vienų ar kitų priežasčių.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Nuo gegužės – net 60 atvejų. Ar anksčiau buvo fiksuotas toks mastas, ar jis išaugo būtent šiuo metu? Gal tai nauja problema?
– Na, įtarimų yra, kad tai – sena praktika ir tikrai ne per vieną dieną pradėta naudotis nelegaliomis kortelėmis. Tačiau nuo praeito rudens tikrai pastebėjome suaktyvėjimą. Todėl, kaip sakiau, nusprendėme įdomumo dėlei pas save fiksuoti ir pasižiūrėti, kiek tokių atvejų pastebime atsitiktinai, tiesiog vykdydami savo darbines funkcijas.
– Kaip atskirti, kad kortelė netikra?
– Matosi akivaizdžiai, ir krašteliai, ir spalva neatitinka, nes kopijuotų kortelių spalvos tikrai skiriasi nuo legalių. Kadangi kontrolieriai dirba ne vienus metus, jų akis įgudusi ir pastebi tokius atvejus.
Dėl šių pažeidimų policija jau pradėjo ikiteisminių tyrimų. Apie tai daugiau papasakojo Rolandas Šepetys, Vilniaus apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Valdymo skyriaus viršininkas.
– Ar jau vykdomi policijos reidai, siekiant demaskuoti tokius apsimetėlius?
– Daugiausia mums padeda savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ (JUDU) darbuotojai, kurių pareiga fiksuoti ir stebėti vietinę rinkliavą ir kaip žmonės ją moka. Jų padedami jau nustatėme ne vieną atvejį. Šiuo metu yra keturi konkretūs atvejai, dėl kurių jau pradėti ikiteisminiai tyrimai arba jau surinkta medžiaga ir artimiausiu metu bus pradėti ikiteisminiai tyrimai.
– Kas laukia nusižengusių žmonių? Kokie padariniai?
– Pagal Lietuvos Respublikos Baudžiamojo kodekso 300 straipsnio 1-ąją dalį tai yra dokumento klastojimas arba disponavimas suklastotu dokumentu. Kaip ir minėjau, yra pradedamas ikiteisminis tyrimas. Bus atliekama daug veiksmų, šiuo metu yra stebima vaizdo kameromis Vilniaus mieste, taip pat suklastoti pažymėjimai yra paimti, perduoti Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybai, iš kurios turėsime gauti atsakymą, ar dokumentai yra legalūs ir ar teisėtai jais naudojamasi.
– Sakėte, jau buvo keturi atvejai. Kaip elgiasi žmonės, kai juos demaskuojate? Ar pripažįsta savo kaltę, ar neigia?
– Žmonės tikrai yra išmanūs ir turi lakią fantaziją. Vieni sako, kad pajuokavo, kiti – kad draugas davė. Šiuo atveju įstatyminė bazė yra netobula ir, manyčiau, ją reikėtų keisti.
– Ar tai opi problema? Ar šių atvejų dabar padaugėjo ar buvo ir anksčiau?
– Turime informacijos iš Vilniaus miesto savivaldybės, kad ši problema pirmą kartą pasirodė maždaug prieš pusmetį, vadinasi, ji didėja, daugėja tokių atvejų, nes kainos yra nemažos, (už stovėjimą) Vilniaus centre mokėti nori ne kiekvienas. Pagal tai, kiek pagauname klastotojų, manau, problema yra opi.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...