Retos markės
Ispanų darbštuolis atranda Lietuvos dirvonus
![]() |
„Santana“ išsaugojo „Land Rover“ bruožus. |
Net „visureigių žudikams“ (važinėjimo bekelėmis klubų nariams) menkai žinomas pas mus retos „Santana“ markės visureigis iš Ispanijos bando įsitvirtini Lietuvos visureigių rinkoje.
Prabėgomis žvilgtelėjus į „Santana“ atrodo, kad šį automobilį jau kartą matėte. Intuicija neapgauna, nes „Santana“ - licencijuota garsaus anglų visureigio „Land Rover Defender“ versija. Ispanai dar tolimais 1958-aisiais pradėjo gaminti angliškus visureigius (1948 metų pavyzdžio), kai diktatoriaus Franko kariuomenei skubiai prireikė tokių mašinų. Savo kūriniui ispanai sugalvojo paprastą pavadinimą – pagal Santa Anos miestą, kuriame veikė visureigių gamykla. Vėliau, 1967, 1977, 1982, 1994 ir 2002 metais, pasirodė atnaujintos ir visiškai naujos versijos.
Naujoji „Santana“ skiriasi nuo „Defender“, kainuoja pigiau nei protėvis (apie 80 tūkst. Lt), tačiau išlaiko „šeimos bruožus“. Nėra būdingų viršutinių langų. „Santana“ visureigiuose montuojami 125 AG „Iveco“ dyzeliai, atitinkantys „Euro-3“ normas. Mašinos turi mechaninę 5 pavarų dėžę, taip pat ir dviejų, ir keturių ratų pavarą. Bake telpa 100 l degalų. Salonas labai skiriasi nuo angliškosios versijos – mažai patogumų, spartietiškas paprastumas. Prietaisų skyde nėra priekyje sėdinčiam keleiviui skirtos rankenėlės, už kurios patogu laikytis važiuojant bekelėmis.
Tačiau tikram, „neparketiniam“, visureigiui su visais varomaisiais ratais komfortas nesvarbu. Mašina lengvai ištveria šoninį ir vertikalų pasvirimą, įveikia iki 45 laipsnių nuokalnes. Neblogai važiuoja per smėlį. Reikalai pablogėja važiuojant puria ir klampia žeme. Siauri 16 colių ratai su smulkiu protektoriaus piešiniu iškrėtė piktą pokštą – testuojant „Santana“ ne kartą klimpo molyje, todėl teko du kartus kviesti traktorių. Važinėti bekelėmis reikia didesnių ratų su stambesniu piešiniu. Varikliui galios pakanka, greitkelyje gali važiuoti iki 140 km per valandą greičiu. Mašina pakankamai manevringa, nors kartais tiesiame kelyje „mėto“ iš vieno šono į kitą. Kaip ir dera „Defender“ giminaičiui, „Santana“ kėbulas aliumininis, todėl mūsų klimato sąlygomis ši savybė – nepakeičiama.
Naujausi komentarai