- „Kauno dienos“, LTSA inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA).
Įvertino iššūkius
Valstybinio numerio ženklo būklė vertinama atliekant privalomąją techninę apžiūrą (TA).
Poreikis griežtinti dabar galiojančią tvarką ir reikalavimus kilo dėl netinkamo valstybinio numerio ženklų nuskaitymo: blogai pritvirtinus ženklą, simbolių ir skaičių reikšmės gali būti iškraipomos, pvz., 0 gali būti nuskaitomas kaip 8, vietoj skaičiaus 6 – skaičius 8, o vietoj raidės C – raidė O.
Siekiant išvengti nesusipratimų, planuota nuo 2025 m. vasario valstybinio numerio ženklų būklės vertinimą griežtinti ir galimai klaidinantį numerio tvirtinimą laikyti dideliu trūkumu. Tokiu atveju automobilis netektų galimybės dalyvauti viešajame eisme.
„Peržiūrėjome per dvejus metus sukauptą valstybinio numerio ženklų trūkumų statistiką, bendradarbiavome su techninės apžiūros asociacija „Transeksta“, Lietuvos policija ir „Regitra“. Įvertinę tiek automobilių savininkams, tiek šioms institucijoms kylančius iššūkius nusprendėme pokyčio neįgyvendinti – ženklo neatitiktis reikalavimams ir toliau bus vertinama kaip nedidelis trūkumas“, – sakė LTSA direktorius Genius Lukošius.
Kontrolės spragos
Sugriežtinimas atšaukiamas įvertinus, kad pokytis būtų palietęs didelę dalį automobilių savininkų ir nebūtų pasiektas norimas tikslas, dėl kurio jis ir buvo inicijuotas.
„Transeksta” duomenimis, nuo 2023 m. liepos iki 2024 m. birželio beveik 115 tūkst. transporto priemonių TA metu buvo nustatytas nedidelis trūkumas, kai tvirtinimo elementai ir / ar su jais susijusios kiaurymės buvo valstybinio numerio ženklo žymenų zonoje. Tai sudaro kiek daugiau nei 11 proc. visų TA atlikusių transporto priemonių.
Valstybinio numerio ženklų užrašams yra saugumo zona, kuri negali būti pažeista.
Praktika rodo, kad ne visi valstybinio numerio ženkle esantys pažeidimai turi įtakos jų atpažinimui automatinėmis kontrolės sistemomis.
„Pasitaiko atvejų, kai netinkamai tvirtinant numerį jo simboliai ar skaičiai buvo pažeisti, tačiau automatinės pažeidimų kontrolės sistemos jį nuskaito gerai. Privalomoji TA tikrai neišspręs piktybiškai siekiančių maskuoti ar iškraipyti valstybinio numerio ženklus vairuotojų problemos, nes tai galima padaryti ir išvažiavus iš TAC“, – teigė G. Lukošius.
Stebės situaciją
Ateityje bus drausminami tik tie vairuotojai, kurių transporto priemonių valstybinio numerio automatinės pažeidimų kontrolės sistemos nefiksuos arba fiksuos klaidingai.
Jei per TA kontrolierius užfiksuos, pavyzdžiui, akivaizdžiai piktybiškai ir siekiant suklaidinti į valstybinio numerio ženklą įsuktą varžtą, tai bus vertinama kaip didelis trūkumas.
LTSA ir toliau stebės situaciją. Jei piktnaudžiavimo atvejų daugės, kartu su socialiniais partneriais bus ieškoma sprendimo būdų, kaip tokias transporto priemones eliminuoti iš dalyvavimo viešajame eisme.
Ką reikėtų žinoti, tvirtinant transporto priemonių valstybinio numerio ženklus? Visų tipų ir formatų valstybinio numerio ženklų užrašams yra nustatyta saugumo zona, kuri negali būti pažeista (raidės ir skaičiai – aiškiai nuskaitomi, jokių sugadinimo ar įgręžimo žymių, varžtų).
Pasikeisti sugadintus ar pažeistus valstybinio numerio ženklus galima „Regitroje“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina2
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai3
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...