Vienos garsiausių pasaulyje automobilių dizaino dirbtuvių, Italijos bendrovės "Pininfarina" vadovas Andrea Pininfarina, praėjusį ketvirtadienį žuvo autoavarijoje. 51 metų vyrą, važiuojantį motoroleriu, vos už keleto kilometrų nuo firmos būstinės netoli Turino taranavo 78-erių pensininko vairuojamas automobilis.
A.Pininfarina buvo ilgamečio firmos vadovo Sergio Pininfarinos sūnus ir Battistos Pininfarino, 1930-aisiais įsteigusio šią įmonę Turine, anūkas. Pats jis buvo ne dizaineris, o vadybininkas, nuo 2001-ųjų ėjęs įmonės tarybos pirmininko pareigas. Legendiniai eskizai, kaip antai dabar Niujorko šiuolaikinio meno muziejuje demonstruojamas "Cisitalia", kelrodžiu tapęs "Lancia Florida" ar garsusis "Alfa Spider", atsirado ant šios garsios Turino įmonės braižymo lentų. Nė viena kita bendrovė pasaulyje nesukūrė daugiau kultinių dizaino darbų nei "Pininfarina".
Vadovo mirtis stiliaus kūrimo įmonę ištiko išties kritišku momentu. Rugpjūčio 1-ąją A.Pininfarina susitarė su kreditorių bankais, kaip bus atlygintos įmonės turimos 600 mln. eurų skolos. Numatyta 100 mln. padidinti kapitalą. Mirus bendrovės vadovui ir nutrūkus dinastijai šios srities žinovai linkę manyti, kad atsiras naujas investuotojas.
Tokį norą turėtų pareikšti Vincentas Bolloré, kuris su "Pininfarina" nuo 2010-ųjų ketino gaminti elektromobilį. Modelis visuomenei turėtų būti pristatytas Paryžiaus automobilių salone 2008-ųjų spalio pradžioje. Kasmet nuo "Pininfarinos" konvejerių turėtų nuvažiuoti 15 tūkst. automobilių. Be to, šia firma domisi ir Indijos gamintojai "Tata". Įkaitintas gandų, kas perims įmonę, "Pininfarinos" biržos kursas vadovo mirties dieną pakilo daugiau kaip 12 proc., o prieš biržos sesijos pabaigą netgi išimtas iš prekybos.
Naujausi komentarai