Portalo sustainable-bus.com duomenimis, 2024-aisiais „Yutong“ pardavė Europos šalyse 1 092 elektrinius autobusus (2023 m. – 483 vnt.). „Yutong“ dalis rinkoje ūgtelėjo iki 14 proc.
Vokietijos gamintojui „Mercedes“ priklausė 11,8 proc. rinkos, Šiaurės Airijos „Wrightbus“ – 11,2 proc., italų „Iveco“ – 10,6 proc., lenkų „Solaris“ – 5,9 proc.
Pernai Europoje įregistruoti 918 vnt. „Mercedes“ elektrinių autobusų, 861 vnt. – „Wrightbus“, 821 vnt. – „Iveco“, 460 vnt. – „Solaris“.
Kukliausi rodikliai – kinų „Zonson“ (195 vnt.), ispanų „Irizar“ (263 vnt.), švedų „Volvo“ (272 vnt.).
Tačiau „Irizar“ autobusų registracijų pokytis, palyginti su 2023-iaisiais, teigiamas – net 24,6 proc., o neigiamas – MAN (–44,6 proc.), „Solaris“ (–36,6 proc.), BYD (–21,4 proc.), „Volvo“ (–21,2 proc.).
2020 m. Europos šalyse buvo 2 062 elektriniai autobusai, 2024 m. – 7 779 vnt.
2020 m. Europos šalyse buvo 2 062 elektriniai autobusai, 2021 m. – 3 282 vnt., 2022 m. – 4 152 vnt., 2023 m. – 6 354 vnt., 2024 m. – 7 779 vnt.
Pernai Lietuvos susisiekimo ministerija paskelbė numačiusi skirti dar 36 mln. eurų paramos 80 elektra ir vandeniliu varomiems naujiems autobusams įsigyti. Naujos transporto priemonės kursuos Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje.
Nuo 2021 m. Lietuvoje elektra varomų autobusų ir troleibusų padaugėjo nuo 435 vnt. iki beveik 550 vnt. 2024 m. lapkričio duomenimis, šalyje buvo 8 113 autobusų ir troleibusų, iš jų alternatyviais degalais: elektra, vandeniliu ir gamtinėmis dujomis – varomų – 971 vnt.
Naujausi komentarai