- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastaraisiais metais tėvai Lietuvoje vis aktyviau stengiasi apsaugoti automobilyje vežamus vaikus. 44 proc. Lietuvos vairuotojų, vežančių vaikus, teigia, kad juos prisega specialiose kėdutėse; prieš dvejus metus šis skaičius siekė 40 proc.
Kita vertus, likusi dalis apklaustų vairuotojų – daugiau negu pusė – vis dar renkasi mažiau patikimus ar reikalavimų neatitinkančius vaikų vežimo būdus.
Tai parodė draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ užsakymu periodiškai atliekama automobilius vairuojančių tėvų apklausa.
„Duomenys rodo, kad šalies vairuotojai, veždami vaikus, tampa vis atsakingesni. Per kelerius metus ūgtelėjo ne tik specialias kėdutes turinčių, bet ir jose prisegtus vaikus vežančių tėvų skaičius. Šie rodikliai ir sugriežtintos taisyklės leidžia teigti, kad vaikai mūsų šalyje vežami saugiau. Tiesa, atsakingų vairuotojų nėra tiek daug, kaip norėtųsi, didelė dalis jų ir toliau rizikuoja savo vaikų sveikata ir gyvybe“, – teigia draudimo bendrovės generalinis direktorius Marius Jundulas.
Pasak jo, vairuotojų, vežančių vaikus ne pagal reikalavimus, skaičius šalyje visgi stabiliai mažėja. Ant galinės sėdynės esančiu diržu prisegtų vaikų automobiliuose per kelerius metus sumažėjo nuo 29 iki 26 proc., o suaugusiųjų laikomų neprisegtų vaikų – nuo 17 proc. iki 15 proc.
Beveik neliko vaikų, kurie važiuoja visiškai neprisegti – paskutinė apklausa liudija, kad tik 2 proc. tėvų vaikus vežasi taip nesaugiai.
Anot M. Jundulo, tėvai, kurie tiki, jog automobilyje vežamą vaiką laikyti ant kelių yra saugu, apgauna save ir labai rizikuoja. Jis mano, kad nemažą įtaką vaikų saugumui automobilyje turi senieji Lietuvos vairuotojų įpročiai – ilgus dešimtmečius mažamečiai buvo vežami neprisegti. Apklausa rodo, kad ant galinės sėdynės automobilyje sumontuotu diržu prisegtus vaikus dažniau veža vyresnės kartos – 46-55 m. žmonės. Tarp 36-45 m. amžiaus atstovų daugiau teigiančių, kad automobilyje vaikus laiko kas nors iš suaugusiųjų. Tiesa, ant galinės sėdynės neprisegtą vaiką vežti dažniau rizikuoja jauni, t. y. 18-25, metų tėvai.
Specialioje kėdutėje prisegtą vaiką dažniau veža 18-45 m. gyventojai, aukščiausio išsimokslinimo atstovai, didžiausias pajamas turintys ir didmiesčių gyventojai.
„PZU Lietuva“ užsakymu visuomenės nuomonės tyrimą atliko „Spinter tyrimai“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele29
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu8
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką3
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Savininko deklaravimo kodas – su spragomis: tu pasakysi, kad automobilį pats atsivežei į Lietuvą
Valdžios teigimu, įvedus savininko deklaravimo kodą (SDK), sumažėjo šešėlinė automobilių prekyba, padidėjo į biudžetą surenkamų lėšų kiekis, padaugėjo verslą registravusių automobilių pardavėjų, pasakojama LNK reporta...
-
Transporto agentūra: Lietuvos keliuose sumažėjo „juodųjų dėmių“ – jose žuvo 12 žmonių
Lietuvos valstybiniuose keliuose sumažėjo dideliu avaringumu pasižyminčių vadinamųjų „juodųjų dėmių“, šiose vietose per pastaruosius ketverius metus žuvo 12 žmonių, skelbia Transporto kompetencijų agentūra (TKA). ...
-
Atnaujintą „Nemuno žiedo“ trasą išmėginę motociklininkai liko nustebę7
Tradicinių „Gazo terapijų“ ir priešsezoninių treniruočių metu, atnaujintus Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos posūkius išmėginę sportininkai neslėpė nuostabos ir džiaugsmo, kad iki pirmųjų šio sezono l...
-
Ką reikia žinoti apgadinus automobilį?
Nutinka eismo įvykis, transporto priemonė nemažai apgadinama. Žinoma, tai ateityje gali sumažinti mašinos vertę, bandant ją parduoti. Ko gali tikėtis nukentėjęs žmogus, be to, kad draudimo įmonė suremontuos automobilį, LNK reportaže pasak...
-
Apie svetimų parkavimo vietų užėmimą: nemalonu, jei pasistatytų ir išvyktų į trijų mėnesių kelionę
Seime siūloma bausti privačias automobilio vietas neleistinai užėmusius vairuotojus. Pataisų rengėjai sako, kad tokių nuobaudų gyventojai prašo jau seniai, o policija tikina, kad nauji įstatymai padės išvengti daugybės konfliktų. ...
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą11
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis1
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...