Brangūs bilietai neatbaidė parodos Liepojoje lankytojų Pereiti į pagrindinį turinį

Brangūs bilietai neatbaidė parodos Liepojoje lankytojų

2005-08-16 09:00

Brangūs bilietai neatbaidė parodos Liepojoje lankytojų

Su Klaipėda susigiminiavusiame mieste Liepojoje įvyko senovinių automobilių ir motociklų paroda. Įdomų renginį organizavo Liepojos antikvarinių automobilių klubas „Albatrosas“. Jame dalyvavo daugiau kaip 60 senovinių ir neįprastų automobilių bei motociklų savininkai iš įvairių Latvijos miestų. Daugelis jų priklauso Latvijos antikvarinių automobilių klubui.

Demokratiška atranka

Parodos ypatumas – trečiojo dešimtmečio pabaigos-ketvirtojo dešimtmečio pradžios technikos gausa. Tokių automobilių buvo penki. Tai – 1932 metų kabrioletas „Paccard“, trys įvairių modifikacijų „Ford A“ - 1929 metų „daktaro kupė“, 1928 metų limuzinas, 1930 metų sedanas. Buvo ir retas 1940 metų „Ford Vairogs“. (Lietuvos senovinių automobilių klubuose vyrauja kito laikotarpio – ketvirtojo dešimtmečio pabaigos – mašinos.)

Liepojos parodoje buvo demonstruojama apie 40 automobilių ir 25 motociklai bei motoroleriai. Nustebino pa-rodos rengėjų demokratiškumas – mielai buvo priimami ne tik antikvariniai, senesni kaip 70 metų automobiliai, brangūs, senesni kaip 40 metų limuzinai, bet ir folksvageno vabalai, kupriukai zaporožiečiai ZAZ 965, septintojo dešimtmečio karinė technika „Volkswagen Iltis“ ir „Jeep Willis“, milicijos GAZ 69. Buvo pristatytos Maskvos ir Gorkio automobilių gamyklų mašinos: dvi čaikos, GAZ 13, trys visų trijų laidų sedanai GAZ 21, pobedos, 400, 403 ir 407 modelių moskvičiai. Netrūko ir septintojo-aštuntojo dešimtmečių mašinų. Nustebino tai, kad nebuvo prieškario mersedesų ir opelių.

Atkūrė retą mašiną

Po trejų metų restauracijos pirmą kartą buvo demonstruojamas automobilis, kurio nežino netgi daugelis Latvijos kolekcininkų. Tai – 1928 metų „Selve“. Šios markės mašinos 1925-1930 metais buvo gaminamos Hamelno mieste Vokietijoje.

„Tai reta markė, pagaminta vos 5 tūkst. mašinų, - sakė automobilio savininkas Kristas iš Ventspilio. - Kai 1998 metais ši mašina atsidūrė pas mane, buvo išlikę tik atskiros blogos būklės detalės: durelės, dalis variklio gaubto, variklis, dalis pavarų dėžės, abu tiltai. Restauravau pagal senovines nuotraukas, prieškario žurnalus.“

Renkasi tarybinius limuzinus

Publikos dėmesį patraukė ne tik prieškario automobiliai. Paprastam tarybiniam žmogui neprieinama prabanga dvelkia septynviečiai Gorkio automobilių gamyklos limuzinai. Kas antras parodos lankytojas norėjo pasėdėti ant galinės ministrų čaikos sėdynės.

„Tai jau trečioji mano atkurta „Čaika“, - sakė 1961 metų GAZ13 savininkas ir nedidelio Saldus miestelio senovinių automobilių klubo narys Eduardas. - Latvijoje buvo daug šių limuzinų, bet visi labai prastos būklės. Baigus „tarnybą“ ministerijose ir vyriausybėje, juos perduodavo įvairių miestų metrikacijos biurams, kur jie buvo negailestingai eksploatuojami vestuvėse. Viena mano restauruota čaika atsidūrė Rygos automobilių muziejuje.“

Paroda mokama

Kitas Liepojos parodos ypatumas – mokamas įėjimas į stadioną, kur senoviniai automobiliai suvažiavo po parado mieste. Stadione vyko mašinų ir motociklų varžybos, technikos ir jos savininkų pristatymas publikai. Latviai parodą pavertė pusantros valandos trukusiu šou su muzika, važinėjimu ratu. Liepojiečiai automobilius nemokamai matė tik parade. Tribūnose susirinko apie 350-400 žiūrovų. Bilietai į parodą buvo brangūs - apie 20 litų.

Liepojos klubo kvietimu į parodą atvyko ir klaipėdiečiai iš senovinių automobilių klubo „Diližanas“. Liepojiečius nustebino aukštas 1963 metų volgos iš Klaipėdos restauravimo lygis. Klaipėdiečių pasirodymą parodoje parėmė bendrovė „Vilniaus paukštynas“. Kita senovinės technikos paroda rugpjūčio 27 dieną įvyks Jūrmaloje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų