- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Brangstant degalams vairuotojai vis dažniau dairosi į elektrą varomus automobilius. Elektromobiliai puiki transporto priemonė žiūrint ir toliau į ateitį, kai bus nebegaminamos degalais varomos transporto priemonės. Tačiau ir elektromobilių vairuotojai susiduria su problemomis. Apie tai LNK pokalbis su kauniečiu Roku Lagunavičiumi.
– Kiek laiko važiuojate elektromobiliu ir kokia jūsų patirtis?
– Jau bus daugiau kaip septyneri metai. Pirmąjį automobilį nusipirkau 2015 m. Patirtis smagi. Kol kas tikrai nesiruošiu keisti į kitais degalais varomą automobilį. Nebent kažkas privers – ekonominė situacija, nerasiu, ką pirkti, ir pan.
– Kodėl nusprendėte pirkti būtent elektromobilį?
– Du niuansai. Pirma – pigus kilometras. Apsimoka ekonomiškai, bent kai pirkau 2015 m. Kita – norėjau koja kojon žengti su technologijomis. Nusipirkęs supratau, kad tai ir smagus automobilis.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Kokia dabar situacija – ar pigu, ar apsimoka? Ar esate palyginęs kilometro kainą su degalais varomais automobiliais?
– Dabar situacija liūdnoka. Elektra pabrango tikrai daug. Tai paveikia kilometro kainą. Man išeina 5 eurai 100 km – gana daug, palyginti kaip buvau pripratęs.
– Kokie dabar didžiausi iššūkiai ir problemos važinėjant elektromobiliais?
– Viešojo įkrovimo stotelės. Jų tinklas gana tankus, bet jos po vieną. Jeigu ji sugedusi arba ilga eilė – papuoli į bėdą. Įkrauti elektromobilį labiausiai apsimoka, kai baterija yra labiausiai išsikrovusi. Vadinasi, jei atvažiuosiu su beveik išsikrovusia baterija ir stotelė neveiks, kitos jau nepasieksiu.
– Ar yra pakankamai stotelių Lietuvoje, ar tekę kažkur užgesti?
– Užgesti netekę, nes pasiskaičiuoji ir pripranti, kad reikia turėti planą B. Didžiausia problema, kad jos po vieną. Susiplanavęs maršrutą negali pasitikėti.
– Kiek ilgiausiai esate laukęs eilėje?
Aišku, galima naudotis saulės elektrinėmis, pigesne elektra, daugiau krautis nemokamose viešose stotelėse.
– Apie pusantros valandos. Bet tai išimtiniais atvejais, atostogų metu, kai didesnis užimtumas ir visi susigrūda vienoje stotelėje. Geriau lėčiau važiuoti, nei stovėti stotelėje.
– Ar po septynerių metų patirties norėtumėte pakeisti į dyzelinį automobilį?
– Vis dar ne. Esu šalininkas elektromobilių. Niekam nekeliu bėdų dėl išmetamųjų dujų ar papildomo triukšmo. Taip pat nėra pavarų dėžės, smagus sukimo momentas. Tai smagus miesto automobilis.
– Kai viskas brangsta, ar vis dar apsimoka vairuoti elektromobilį?
– Žiūrint į tolimąją ateitį – tikrai apsimokės. Šiuo metu situacija liūdnoka. Sąnaudos dabar panašios kaip su ekonomišku dujomis varomu automobiliu kraunantis namie. Aišku, galima naudotis saulės elektrinėmis, pigesne elektra, daugiau krautis nemokamose viešose stotelėse.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?20
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...