Reti automobiliai
Bordo mero “limuzinas” – Klaipėdoje
Šiomis dienomis neįprastų mašinų mėgėjas klaipėdietis įsigijo vieną novatoriškiausių Prancūzijos kompanijos “Citroen” modelių garsųjį DS serijos automobilį. Šios serijos (19 ir 21 modeliai) automobiliai pasižymi neįprastu įsimintinu dizainu, o svarbiausia – praėjusio amžiaus vidurio mastu, revoliucine pakaba.
Pirmasis šios serijos modelis “Citroen DS 19” pasirodė 1955 metais. Jame buvo pirmą kartą sumontuota hidropneumatinė pakaba, Paryžiaus automobilių salono lankytojus nustebinusi tuo, jog, įjungiant variklį, automobilis pastebimai “išaugdavo” (šią įdomią pakabos savybę dar galima pastebėti dabar eksploatuojamų “Citroen XM” modelyje). Automobiliai buvo komplektuojami benzininiais 2,1 l tūrio varikliais, išvystančiais 150 km per valandą greitį. Šios serijos mašinos buvo gaminamos labai ilgai – 20 metų (įvairios versijos, kelios modifikacijos). Tai galima paaiškinti tuo, kad vartotojams patiko ne tik nesenstanti mašinos išorė, bet ir puiki tolygi eiga.
Klaipėdietis “Citroen 21” įsigijo Vilniuje – prieš tai automobilis dvejus metus buvo eksploatuojamas Lietuvoje. 21-ojo modelio automobilis nuo įprasto 19-ojo modelio skiriasi chromuotų detalių gausa, brangesne salono apdaila. Juodas 1972 metais pagamintas automobilis priklausė Prancūzijos Bordo miesto merui (matyt, tuo galima paaiškinti jo spalvą). Automobilio viduje erdvu ir vairuotojui, ir keleiviams. 21-ojo modelio DS Prancūzijoje buvo reprezentacinis automobilis, juo važinėjo net aukščiausi vadovai, pavyzdžiui, prezidentas Šarlis de Golis. Prancūzijos pasipriešinimo didvyris generolas de Golis manė, kad šalies vadovams nepatriotiška važinėti vokiškais mersedesais.
Bordo mero automobilis neblogos būklės, tik reikia perdažyti kėbulą. Pasak mašinos savininko, važiuojant į Klaipėdą, automobilis greitkelyje lengvai išvystė 120 km per valandą greitį.
Naujausi komentarai