- Giedrius Gaidamavičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių prekybos verslo atstovai sutaria, kad elektromobilių paklausa Lietuvoje auga. Pasak jų, valstybės subsidijos skatina žmones persėsti į šias transporto priemones, tačiau vien jų nepakanka – būtina ir infrastruktūros plėtra.
Elektromobilių paklausa auga, populiaresni – nauji modeliai
Elektromobiliais prekiaujančios bendrovės „Deals on Wheels“ direktorius Laurynas Boguševičius teigė matantis didėjantį susidomėjimą elektromobiliais.
„Mums lengva pastebėti, kad tas susidomėjimas auga“, – BNS teigė jis.
Anot jo, elektromobilių gamyba kol kas viršija paklausą, tačiau augant susidomėjimui ateityje situacija keisis.
„Jeigu ir toliau judėsime ta linkme, tai greičiausiai elektromobiliai atsidurs toje pačioje situacijoje, kaip ir vidaus degimo varikliai, kur (...) pasiūla bus mažesnė nei paklausa“, – kalbėjo L. Boguševičius.
Jo teigimu, esant nedideliam naudotų elektromobilių skaičiui ir dar nesusiformavus jų rinkai, žmonės dažniau renkasi naujus elektromobilius.
„Yra tų naudotų elektromobilių, bet kol kas jie yra labai riboti, nes yra senesnio modelio (...), kurių nuvažiuojamas atstumas yra labai mažas. Turi būti labai specifinis klientas, kuris labai gerai žino, kad jam tiek tikrai užteks“, – aiškino L. Boguševičius.
Tuo metu Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinio direktoriaus pareigas laikinai einantis Tomas Grabauskas teigė ryškesnio elektromobilių paklausos pakilimo pastaruoju metu nematantis.
„Ne toks, kad išmuštų iš vėžių, šuolis... Kaip ir pirkdavo žmonės jau prieš pusmetį tuos elektromobilius, taip ir dabar perka“, – BNS sakė T. Grabauskas.
Jo teigimu, per COVID-19 pandemiją sutrikusios tiekimo grandinės lėmė visų modifikacijų transporto priemonių trūkumą rinkoje.
„Laiku nesuvažiuoja arba išvis neatvažiuoja tam automobiliui reikalingi komponentai. Žmogui ieškant ar elektrinio, ar vidaus degimo, ar bet kokio hibrido, visiškai ne automobilio modifikacija sprendžia, ar galima jį nusipirkti, ar ne – tiesiog, jų nėra“, – sakė T. Grabauskas.
Reikia ne tik subsidijų, bet ir išplėtotos infrastruktūros
Pernai subsidija už naują elektromobilį siekė 5 tūkst. eurų (1 tūkst. eurų daugiau nei 2020 metais), už naudotą – 2,5 tūkst. eurų (500 eurų daugiau). Subsidija yra fiksuota ir nepriklauso nuo elektromobilio įsigijimo kainos.
Kompensacijoms fiziniams asmenims iš Klimato kaitos programos Aplinkos ministerija iš pradžių skyrė 5 mln. eurų, o ketvirtadienį pranešė skirianti dar 1 mln. eurų.
Kaip BNS teigė aplinkos ministro patarėjas Marijus Gailius, programos lėšas numatoma paskirstyti per ketverius metus. Kokia jų dalis teks elektromobiliams, turėtų paaiškėti metų pabaigoje.
Elektromobiliais prekiaujančios bendrovės direktorius L. Boguševičius įsitikinęs, kad kompensacijos daro reikšmingą įtaką jų paklausos augimui.
Tuo metu T. Grabauskas mano, kad didesnį poveikį turi žmonių apsisprendimas pereiti prie kitokios modifikacijos transporto priemonės.
„Kad tik paskata žmones pastūmėjo link elektromobilių, aš drįstu abejoti, nes ta paskata buvo ganėtinai simbolinė. (...) Jeigu žmogus apsisprendė pirkti elektromobilį, jis jį ir pirks“, – įsitikinęs T. Grabauskas.
Anot jo, subsidija būtų efektyvesnė, jei ji siektų 6–6,5 tūkst. eurų. Asociacijos atstovas įsitikinęs, kad didžiausia problema yra ne itin išplėtota elektromobilių infrastruktūra, pavyzdžiui, per mažas krovimo stotelių tinklas.
„Mes galime parduoti ir paremti daug elektromobilių, bet jeigu jų nebus, kur krauti (...), tai žmonės tą elektrinį automobilį padės į kampą (...) Valstybė juda į tą pusę, bet tas traukinys toks lėtas“, – teigė T. Grabauskas.
Aplinkos ministerijos duomenimis, elektrinių lengvųjų automobilių Lietuvoje kasmet daugėja: 2015 metų pabaigoje jų buvo 164, 2020 metais – 2496, 2021 metais – 2502.
Aplinkos projektų valdymo agentūros duomenimis, pernai fiziniai asmenys elektromobilių subsidijoms pateikė du kartus daugiau prašymų – 1353 (2020 metais – 650). Juridiniai asmenys pateikė 2,7 karto daugiau prašymų – 180 (67).
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Moksleiviai varžėsi saugaus eismo konkurse1
Kovo 18 dieną Marijampolės rajono Sasnavos pagrindinėje mokykloje vyko tradicinis jaunųjų dviratininkų saugaus eismo konkursas „Autokontaktas 2023“. Jame be Sasnavos moksleivių varžėsi dvi komandos iš Latvijos. ...
-
To dar nėra buvę: vairavimo egzaminą iš pirmo karto išlaiko vos penktadalis bandančiųjų62
Žmonės skundžiasi, jog išlaikyti vairavimo egzaminą tampa vis sunkiau. Tenka bandyti po kelis, o kartais ir po keliasdešimt kartų. „Regitra“ neslepia – šiuo metu tik maždaug penktadalis laikančiųjų vairavimo egza...
-
Autobusas – keleiviams ir jų automobiliams4
Prancūzijos startuolis „Symone“ planuoja jau kitąmet pademonstruoti dviaukštį autobusą, kuriuo keleiviai galėtų gabenti ir savo automobilius ar motociklus. ...
-
Pareigūnai dronais žadina vairuotojus5
Nyderlandų aplinkos ir transporto inspekcijos (ILT) pareigūnai pradėjo naudoti bepiločius orlaivius (dronus), kad patikrintų, kaip vilkikų vairuotojai laikosi 45 valandų pertraukos reikalavimų. ...
-
Naudotų automobilių pirkėjai – vis atsargesni, klastotojai – išmanesni9
Naudotų automobilių rinkoje paplitusi praktika – klastoti ridą. Pirkėjai – vis atsargesni, tačiau transporto priemonių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „CarVertical“ tyrimas rodo: vis dar labai didelė rizika įsigyti &b...
-
Daugiau naujų automobilių pirko ne vien lietuviai2
Naujų automobilių rinkos pulsas: Lietuvoje, Estijoje, Lenkijoje, Vokietijoje – pozityvi vasario mėnesio pardavimo statistika. ...
-
Karas keliuose: norisi muštis – padarykite pritūpimų14
Šią savaitę malšinti konflikto, kilusio vieno prekybos centro prieigose, lėkė net penki Kauno policijos ekipažai. Laimei, signalas apie inkasatoriaus užpuolimą nepasitvirtino, o sumaišties priežastimi tapo elementarus dviejų vyr...
-
Ar daugiau neišvysime su Rusija susijusių automobilių numerių?11
Prieš kelerius metus atlikėjas Stano smagiai prisijuokė gavęs automobilio numerius su trimis raidėmis KRV. Ko gero, ne kartą esate pastebėję gatvėmis riedantį automobilį su šypseną keliančiu raidžių trumpiniu. Tačiau vieni numeriai...
-
Lietuva užsimojo panaikinti benzinu ar dyzelinu varomus autobusus18
Europos Komisija (EK) įsitikinusi, kad 2030 m. visas Europos viešasis transportas tausos gamtą. Lietuva to siekia iki 2029 m., praneša LNK. ...
-
Dingti per 40 sekundžių – nedora misija įmanoma?1
Grupė ilgapirščių JAV perspjovė kino filmo „Dingti per 60 sekundžių“ herojus – prabangius automobilius nugvelbė dar greičiau. ...