Automobilių slydimo varžybų abėcėlė

Automobilių slydimo varžybų abėcėlė

2008-07-30 09:00
Automobilių slydimo varžybų abėcėlė
Automobilių slydimo varžybų abėcėlė / "Driftas" nuotr.

Automobilių slydimo varžybų entuziastai rengia parodomąjį turą "Drift All Stars Show"
Prieš maždaug trejus metus į Lietuvą automobilių slydimo varžybų (driftingo) idėją atvežę entuziastai imasi žygių norėdami populiarinti šią egzotišką lenktynių rūšį šalies pakraščiuose.

Automobilių slydimo čempionatą rengianti viešoji įstaiga "Driftas" pradėjo parodomąjį lenktynių turą po didžiuosius Lietuvos miestus. Meistriškumą čia rodys šeši geriausi šoninio slydimo meistrai. tai ką apie automobilių slydimo lenktynių ypatumus pasakojo vienas "Drifto" įkūrėjų Julius Denafas.

Varžybų istorija

Automobilių slydimo lenktynių idėja gimė praėjusio amžiaus aštuntojo dešimtmečio pabaigoje Japonijoje, rengiant nelegalias lenktynes kalnų keliukais. Pripažinta sporto šaka nutrūktgalviai pasivažinėjimai tapo tik paskutinį praėjusio amžiaus dešimtmetį.

2000-aisiais Japonijoje buvo surengtas pirmas automobilių slydimo čempionatas D1, kuriame startavo nemažai profesionalių sportininkų ir jaunų gatvės lenktynininkų. 2004-aisiais surengtos pirmos tarptautinės varžybos: Japonija prieš JAV, o po poros metų prasidėjo ir pirmas Europos čempionatas EDC. Lietuvoje pirmas automobilių šoninio slydimo čempionatas buvo surengtas 2006-aisiais. Jį laimėjo Andrius Miciūnas.

Lenktynių principai

Varžybos prasideda nuo kvalifikacinių važiavimų, kuriuose startuoja po vieną dalyvį. Jis trasą turi įveikti ne kuo greičiau, bet visą laiką stengiasi priversti automobilį slysti šonu. Teisėjai vertina slydimo kampą, trajektoriją (būtina slysti kuo arčiau tam tikrų trasoje pažymėtų taškų), greitį (laikas nėra svarbiausias vertinimo kriterijus, tačiau kuo didesniu greičiu slystama, tuo sudėtingiau valdyti mašiną, todėl už tai skiriam daugiau taškų).

Dar vienas vertinimo kriterijus - šou elementai - automobilio išvaizda, variklio garsas, ratų keliamų dūmų kiekis ir panašūs dalykai.

Po kvalifikacinio važiavimo rengiami poriniai važiavimai: trasoje važiuoja iš karto du automobiliai - vienas lekia, o kitas stengiasi pasivyti. Svarbu, kad besivejantis sugebėtų slysti kuo arčiau varžovo, jį spausti, tačiau nelenkti. Pirmasis, savo ruožtu, turi stengtis pabėgti nuo besivejančio. Vėliau varžovai keičiasi vietomis.

Teisėjai vertina abu dalyvius ir į tolesnį varžybų etapą patenka tiksliau ir efektyviau važiavęs sportininkas. Jei vairuotojams pasikeitus vietomis nugalėtojas nepaaiškėja, procedūra kartojama. Išskirtiniais atvejais rengiama "Sudden Death" rungtis, kai važiuojama, kol padaroma pirma klaida. Pirmas suklydęs pralaimi.

Trasos įrengimas

Tokios lenktynės gali būti organizuojamos įvairiose vietose: pradedant didesniais kartodromais ir prekybos centrų aikštelėmis, baigiant oro uostų pakilimo takais ar žiedinių lenktynių trasose. Svarbu, kad būtų pakankamai erdvės greitėjimo zonai (dalyviai įsibėgėja prieš pirmą posūkį), įskaitinei (vertinamas slydimas) ir lėtėjimo zonai. Visos jos turi būti saugiai atskirtos ir aiškiai pažymėtos.

Automobilių paruošimas

Slydimo lenktynėse dalyvauja automobiliai, turintys galinius varančiuosius ratus. Rengiantis varžyboms paprastai perdirbama automobilio važiuoklė, stengiamasi ją pažeminti ir padaryti standesnę. Taip pat keičiami priekinių ratų išvertimo kampai, kad jų sukibimas būtų kuo geresnis, o galiniai ratai lengviau slystų. Perdaromos pavarų dėžės, montuojamos keraminės sankabos, keliama variklių galia.

Automobilių slydimo lenktynių žinovai teigia, kad minimalus varžyboms parengtos mašinos variklio pajėgumas turėtų viršyti 250 AG. Paprastai šis rodiklis siekia 400-500 AG.

Prieš kiekvieną etapą dalyviai praeina griežtą techninę komisiją, todėl į trasą patenka tik techniškai tvarkingi automobiliai.

Mašinų apavas

Dažniausiai keičiama slydimo lenktynėse dalyvaujančio automobilio detalė be abejo yra padangos. Per varžybas dažnai sunaudojami 4 ar net 5 komplektai. Sportininkai renkasi kokybiškas, minkšto gumos mišinio padangas. Lietuvoje bene dažniausiai pirmenybė teikiama "Toyos" padangoms, nes jos turi gerų sukibimo savybių ir tolygiai dėvisi.

Greitis

Lietuvoje rengiamose slydimo lenktynėse profesionaliausi vairuotojai įsibėgėja iki 110-130 km/val. EDC Japonijos čempionatuose greitis siekia 160-170 km/val.

Statusas

Lietuvos automobilių sporto federacija slydimo lenktynių kol kas oficialiai nepripažino. O Latvijos automobilių sporto federacija į slydimo varžybas deleguoja netgi savo teisėją.
Renginių kalendorius

Po pirmo "Drift All Stars Show" pasirodymo Palangoje geriausių slydimo meistrų - A.Miciūno, Mindaugo Girčiaus, Timo Simniškos, Dariaus Balio ir Pauliaus Jacinos - rinktinė liepos 31-ąją gebėjimus rodys Panevėžyje, o rugpjūčio 3-ąją Marijampolėje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų