- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visi vairuotojai įpareigoti savo transporto priemones apdrausti privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu (PCAD), tačiau dažnas, norėdamas jaustis dar ramiau, renkasi ir kasko.
Išmokų – milijonai eurų
Kasko draudimas gali apsaugoti nuo itin didelių išlaidų tais atvejais, kai dėl avarijos kaltas pats vairuotojas, automobiliui nukentėjus nuo gamtos stichijų ar kelyje susidūrus su laukiniais gyvūnais.
Draudimo bendrovės ERGO transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, nepaisant automobiliuose diegiamų pažangiausių saugumo technologijų, dėl kasko žalų kreipiasi vis daugiau klientų.
ERGO duomenimis, 2022 m. šio draudimo žaloms išmokėti skirta per 19,4 mln. eurų, pernai prireikė beveik 23,5 mln. eurų, o šiemet jau išmokėta ir rezervuota beveik 17,7 mln. eurų.
Dažniausiai atlyginamos per avarijas padarytos kasko žalos. Daugiatūkstantiniai nuostoliai patiriami tiek dėl nemažai kainuojančių krovininių, tiek dėl lengvųjų transporto priemonių vairuotojų kaltės.
Pernai net per 130 tūkst. eurų siekiančią žalą patyrė vairuotojas, kai dėl ant kelio buvusio smėlio nesuvaldė lengvojo automobilio ir nuvažiavo į griovį.
Šiemet apie 45 tūkst. eurų vairuotojui kainavo priverstinis posūkis į šalikelę ir dėl to gerokai apgadintas automobilis, nes būtų neišvengęs kliūties magistralėje.
Grėsmė iš miškų
Anot R. Bieliausko, dažnai kliūtimi kelyje tampa ir laukiniai gyvūnai, kurie itin aktyvūs rudenį.
Didžiausia žala dėl įskelto priekinio stiklo siekė net 8,7 tūkst. eurų.
„Vien pernai užfiksuota per 700 susidūrimų su laukiniais gyvūnais nulemtų žalų, šiemet – vos 100 mažiau. Didelė tikimybė, kad 2024-ieji pagal šį rodiklį bus rekordiniai. Didėja ir žalų dydžiai. Vien šiemet per du incidentus, kai buvo bandoma išvengti į kelią išbėgusių laukinių gyvūnų, patirta bendra žala siekė maždaug 100 tūkst. eurų“, – sakė ERGO atstovas.
Kasko apsidraudę asmenys dažnai kreipiasi ir dėl apgadintų automobilio veidrodėlių, žibintų, stiklų. Vien pernai tokių žalų buvo per 5,1 tūkst., šiemet tikriausiai bus dar daugiau.
Daugumą atvejų nulemia kelyje į transporto priemonę pataikę akmenukai, o žalos, kai kartu su stiklu reikia keisti ir reguliuoti sensorius, kainuoja tūkstančius eurų. Didžiausia žala dėl įskelto priekinio stiklo siekė net 8,7 tūkst. eurų.
Nukenčia ne vien kelyje
Kartais automobiliai nukenčia net nevažiuodami.
2022 m. dėl krušos, lietaus ir kitų gamtos stichijų sukeltų transporto priemonių apgadinimo buvo kreiptasi 281 kartą, o žaloms padengti skirti 443 tūkst. eurų.
Pernai tokių žalų buvo kone dvigubai daugiau – net 498, o bendra išmokėta ir rezervuota kasko žalų suma siekė beveik 777 tūkst. eurų.
Šiemet vien liepą Lietuvą niokojusi audra buvo susijusi su 81 transporto priemonių žala. Joms išmokėti skirta virš 140 tūkst. eurų.
2022 m. užfiksuotos šešios automobilių vagystės, pernai – devynios. Iki 13 tūkst. eurų paaugo ir vidutinė žala. Dažnai vagiamos ir automobilių detalės, ypač veidrodėliai, žibintai.
Rečiausiai kasko apdraustos transporto priemonės nukenčia nuo gaisrų, bet išmokos vidutiniškai būna didžiausios.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...