- Pranešimas spaudai
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Alinantis 50 laipsnių karštis automobilyje, nenuspėjamos ir dažnai koją pakišančios oro sąlygos, daug fizinio pasiruošimo reikalaujantis krūvis – iššūkiai, kurie laukia kiekvieno lenktynių dalyvio. Prasidedant jubiliejinėms „Aurum 1006 km lenktynėms“, „Circle K miles Plus Racing Team“ komandos nariai atskleidžia pasiruošimo užkulisius ir įvardija sunkiausias akimirkas trasoje.
Ištvermės ir fizinio pasiruošimo svarba
Antrus metus „Circle K miles Plus Racing Team“ atstovaujantis lenktynininkas Justas Jonušis pasakoja, kad fizinis pasiruošimas lenktynėms tęsiasi visus metus. Sportininkas fizinę formą palaiko dalyvaudamas kartingo čempionatuose, taip pat į rutiną įtraukia dviračių sportą ir bėgimą.
„Daug žmonių galvoja, kad dalyvauti tokiose lenktynėse yra paprasta, tačiau iš tiesų tai reikalauja labai didelio fizinio pasiruošimo ir ištvermės. Važiuojant kaklą ir visus raumenis veikia išcentrinės jėgos, stabdžio pedalą be stiprintuvo paspausti yra ypatingai sunku, todėl pasiruošimas – būtinas, ne kiekvienas šią trasą galėtų įveikti“, – teigė J. Jonušis.
Tinkama mityba ir miegas – duetas sėkmingam pasirodymui
Daugiau nei 20 metų automobilių sportu užsiimantis komandos narys Simas Juodviršis priduria, kad ruošiantis lenktynėms būtina atsižvelgti į maisto pasirinkimą bei skirti laiko poilsiui.
„Miegas ir mityba – vieni svarbiausių faktorių, nuo kurių priklauso, kaip jausimės lenktynių metu. Jie lemia vairuotojų reakciją, fizinį atsistatymą bei ištvermę. Tačiau tam, kad būtum pasiruošęs, sveikos gyvensenos principais vadovautis reikia ne tik prieš lenktynių startą, o nuosekliai vykdant pusmečio planą“, – teigė S. Juodviršis.
Organizatorių nuotr.
Svarbu įveikti nerimą
Fizinis nuovargis, netikėtumai lenktynių trasoje, padarytos klaidos – keletas veiksnių, lemiančių susierzinimą ir jaudulį lenktynėse. „Circle K miles Plus Racing Team“ komandos nariai pabrėžia, kad pasiruošti lenktynėms reikia ne tik fiziškai, bet ir psichologiškai.
„Lenktynių metu labai svarbi ir psichologinė būklė. Galima pasidžiaugti, kad vis daugiau lenktynininkų dirba su sporto psichologais, padedančiais susikoncentruoti bei išlikti ramiems, ypač stresinėse situacijose, kurių lenktynėse neišvengsi. Kilus vidiniam nerimui ir stresui, svarbu suvokti savo emocijas ir jas suvaldyti. Profesionalūs sportininkai būtent tuo ir išsiskiria, jie gali išlikti ramūs tokiose situacijose. Man pačiam teko dirbti su sporto psichologu, esu dėkingas, kad gavau reikalingą pagalbą ir jaučiu, jog dabar emociškai esu kur kas geriau pasiruošęs. Kai tik užgęsta raudonas šviesoforas ir prasideda varžybos, visas mano jaudulys ir stresas dingsta, susikaupiu ir stengiuosi važiuoti kaip įmanoma geriau“, – atviravo J. Jonušis.
V. Makovskajos nuotr.
Po dvejų metų pertraukos į komandą sugrįžęs ekipažo narys Eimantas Navikauskas nerimą prieš lenktynes malšina būdamas vienumoje.
„Jaudulys prieš startą – normali organizmo reakcija, kurios nereikia bijoti. Nors su kiekvienomis lenktynėmis nerimo būna vis mažiau, tačiau jo vis tiek nepavyksta išvengti, nors tai būtų šimtosios lenktynės sportininko karjeroje. Susitelkti padeda ramybė, buvimas su savimi, kai mintys sukasi tik apie lenktynes“, – dalinosi E. Navikauskas.
J. Jonušis priduria, kad prieš lenktynes labai svarbu sužadinti savo centrinę nervų sistemą.
„Prieš startą dažnai darome įvairius reakcijos pratimus. Pavyzdžiui, mėtome guminį kamuoliuką ir stengiamės pagauti jį, atšokantį nuo žemės, arba turime kuo greičiau paspausti užsidegusią lemputę. Tai keli paprasti pratimai, padedantys suaktyvinti centrinę nervų sistemą, kuri lemia greitą reakciją“, – pasakojo lenktynininkas.
Automobilyje – kaip pirtyje
Komandos nariai atskleidžia, kad vienas labiausiai varginančių veiksnių lenktynėse – alinantis karštis automobilio salone. Jeigu lauke tvieskia ryški saulė ir temperatūra perkopia 30 laipsnių Celsijaus, automobilyje termometro stulpeliai gali pakilti iki 50–60 laipsnių. Toks karštis tampa itin sunkiu iššūkiu, su kuriuo reikia susidoroti tiek fiziškai, tiek psichologiškai.
„Važiuojame kaip pirtyje ir dar esame apsirengę dviem sluoksniais drabužių. Tokiomis sąlygomis kiekvienas turime vairuoti daugiau nei valandą laiko. Tai iš tiesų labai sunku, daug prakaituojame, gerdami vandenį bandome išvengti dehidratacijos“, – pasakojo J. Jonušis.
V. Makovskajos nuotr.
Koją pakiša oro sąlygos
Komandos narių teigimu, kitas iššūkis lenktynių trasoje – permainingos oro sąlygos. Tinkama strategija ir operatyviai priimti teisingi sprendimai lemia varžybų sėkmę.
„Nesklandumus ir nežinomybę dažniausiai lemia oras. Besikeičiant oro sąlygoms, turime priimti sprendimus dėl automobilio padangų. Praėjusiais metais būtent šis momentas mums ir pakišo koją. Buvome vieni lenktynių lyderių, tačiau sugaišome laiko keisdami padangas, pritaikytas lietui, o krituliai netrukus baigėsi. Tikimės, kad šiemet oras bus mūsų sąjungininkas“, – šypsojosi S. Juodviršis.
Nesikoncentruokite tik į rezultatą, bet mėgaukitės pačiu procesu, tuomet rezultatą pavyks pasiekti savaime.
Patarimai pirmajam startui
Paklausus, ko lenktynininkai galėtų palinkėti dalyviams, kuriems šis „Aurum 1006 km lenktynių“ startas bus pirmasis, E. Navikauskas akcentuoja, kad svarbiausia – ne titulas, o pats procesas, kuriuo reikia mėgautis. „Nesikoncentruokite tik į rezultatą, bet mėgaukitės pačiu procesu, tuomet rezultatą pavyks pasiekti savaime“, – sakė lenktynininkas.
Ekipažo kolega J. Jonušis pataria: „Vienas svarbiausių dalykų – nebandyti verstis per galvą. Nesistenkite iškart lygiuotis į patyrusius sportininkus, tobulėkite po truputį. Kai nesi komforto zonoje ir darai kažką, kas tave gąsdina, tikėtina, kad padarysi daugiau klaidų.“
S. Juodviršis priduria: „Nebijokite paklausti patarimo. Komandos nariai gali pasidalinti vertinga informacija, kuri padės priimti tinkamus sprendimus lenktynių trasoje. Sėkmei be galo svarbus komandinis darbas“, – teigė lenktynininkas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių28
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...
-
Būsimiems vairuotojams – egzaminavimo pokyčiai2
„Regitra“ pusę metų neleis registruotis vairavimo egzaminui asmenims, per metus penkis kartus laikyti užsiregistravusiems, tačiau neatvykusiems. ...
-
Specialistų išvada: maršrutas pasiteisino6
Keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ duomenimis, nuo 2023 m. gruodžio 27-osios traukiniais tarp Vilniaus ir Rygos važiavo beveik 62 tūkst. keleivių. ...