- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyrauja daug mitų ir stereotipų, kas vairuoja geriau – vyrai, ar moterys. Kaip yra iš tiesų, LNK žurnalistė klausė vairavimo mokytojos Editos Vasaitienės. Beje, Edita netgi yra parašiusi knygą apie baimę vairuoti, visuomenės (ne)toleranciją vyresniems, lėtesniems, ne tokiems gabiems vairuotojams bei viltingas moterų mokymosi vairuoti istorijas.
– Kaip jūsų nusprendėte pasirinkti šią profesiją ir kiek metų jau dirbate vairavimo mokytoja?
– Pati vairuoju jau 35 metus, na, o jau bus 26-eri metai, kai mokau kitus vairuoti. Viską nulėmė aplinkybės, noras ir gebėjimas tuo pasinaudoti.
– Ar vyrai kilsteli antakius, kai pasakote savo profesiją? Kokių reakcijų sulaukiate, ar tai jau tiesiog įprasta?
– Žinote, prieš kokius 10–15 metų, tai labai kilnodavo tuos antakius išgirdę, o dabar įprato. Dabar laiko lygiaverte darbo partnere, kolega ir nepabrėžia lyties.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Vis dėlto dar gajus stereotipas, kad vyrai vairuoja geriau. Ar tenka su tuo susidurti, išgirsti komentarų?
– Susiduriu, tik dabar gal šiek tiek rečiau. Mane toks požiūris labai detonuoja, uždega, norisi iškart paneigti, kad taip nėra, nes nepriklauso nei nuo lyties, nei nuo amžiaus. Viską lemia asmeninės žmogaus savybės: gebėjimas greitai mokytis, susikoncentruoti, reakcija. Su vyresniais ir brandesniais žmonėmis man įdomiau dirbti. Viena vertus, jie supranta, kad kažko mokosi galbūt paskutinį kartą ir labai stengiasi. Nors galbūt gebėjimo tai daryti mažiau, bet atkakliai siekia tikslo, žino, ko nori. Aš labai džiaugiuosi tokiomis moterimis, kurios nebijo ko nors mokytis, pradėti ką nors naujo būdamos vyresnio amžiaus. Šiandien mane pavadino vairuojančių moterų ambasadore. Labai norėčiau, kad tokia būčiau ir tai nuo manęs priklausytų.
– Kokio vyriausio amžiaus mokinį teko išmokyti vairuoti?
– Jeigu iš moterų, tai vyriausia mano mokinė buvo 72 metų. Tiesa, pradėjo ji mokytis būdama 69-erių.
Vyriausia mano mokinė buvo 72 metų. Tiesa, pradėjo ji mokytis būdama 69-erių.
– Ar yra žmonių, kuriems geriau nevairuoti?
– Sunku vienareikšmiškai pasakyti. Jei anksčiau būčiau mušusis į krūtinę ir tvirtinusi, kad tikrai visi gali vairuoti, šiandien taip pasakyti negalėčiau. Visuomenė pradeda prarasti tam tikras savybes, kažkas su motorika atsitiko. Jei anksčiau užtekdavo kartą ar du pasakyti ir žmogus viską supranta, įsisavina informaciją, tai dabar ir penkių kartų mažai. Kita vertus, yra vairuotojų, šalia kurių nelabai norėtumėte sėdėti, bet jie kažkaip vairuoja, sau padeda buityje. Pasakysiu, kad dažniausiai avarijas padaro tie, kurie gerai vairuoja. Kaip ir skęsta tie, kurie puikiai plaukia. Sutrukdo, koją pakiša per didelis pasitikėjimas savimi ir automobiliu.
– Ko labiausiai žmonės mokydamiesi vairuoti bijo?
– Jei žinočiau atsakymą, labai greitai „išoperuočiau“ tą geną ir labai greitai išmokinčiau žmones vairuoti. Nors paklausus, jie patys nepasako, bet, manau, kad labiausiai bijo nesėkmės, kad jiems nepavyks išmokti vairuoti. Kai kurie net slepia nuo artimųjų, kad mokosi vairuoti, nes gėda, jei neišlaikys egzamino. Čia toks psichologinis faktorius. Dar dažnai bijo, kad gali apdaužyti, apgadinti automobilį, dideles distancijas laiko. Tuomet drąsinu, sakau, nejau manimi nepasitikite, juk aš ir esu tas saugiklis. Sako, kad pasitiki, bet vis tiek bijo.
– Turbūt jūsų darbe netrūksta ir kuriozinių situacijų? Gal yra tokių, kurių neužmiršite visą gyvenimą?
– Kartais taip įsijaučiu, kad užmirštu, jog kuras baigiasi. Kartą teko eiti porą kilometrų, kur kažką radome, kažko prisipylėme. Tai buvo labai neprofesionalu, bet, kita vertus, žmogiška. Be to, tas įvykis su mokine mus labai suartino, nes ji pamatė, kad – ne viena nevykėlė (juokiasi).
– Savo istoriją pasakojate ir savo knygoje. Koks buvo šios knygos tikslas?
– Supratau, kad aš galiu padėti tik toms, kurios atsisėdo šalia manęs. Bet žinojau, kad yra žmonių, kurių nepasieksiu, kurie galbūt niekada neateis iki manęs. Taigi pagrindinis tikslas buvo noras jas padrąsinti. Nieko geriau nesugalvojau, kaip apie tai pasakyti daug, garsiai ir visiems.
– Kokie su vairavimu susiję mitai jus erzina labiausiai?
– Didžiausias mitas, kad greitis tolygus profesionalumui. Taip nėra. Man atrodo, kad profesionalu tada, kai tu nežinai kelio, bet nepažeidi Kelių eismo taisyklių. Kai tu nesupranti užduoties, ir vis tiek viską padarai teisingai, sugebi iš anksto įvertinti situaciją. Va, čia man yra profesionalus vairuotojas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
PST iš draudikų reikalaus 5 mln. eurų dėl baudos patirtiems nuostoliams atlyginti
Statybos bendrovė Panevėžio statybos trestas (PST) per teismą reikalaus iš draudikų priteisti iki 5 mln. eurų išmoką, kuri padengtų dalį Konkurencijos tarybos 2017 metais skirtos baudos. ...
-
L. Gabrilavičiūtė tapo laikinąja „Lietuvos geležinkelių“ korporatyvinių reikalų direktorė2
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės korporatyvinių reikalų direktore laikinai paskirta bendrovės ryšių su visuomene vadovė Laura Gabrilavičiūtė, penktadienį pranešė LTG. ...
-
Teismas: milijoninės baudos „Gintarinei vaistinei“ ir „Limedikai“ galioja
Konkurencijos tarybos pernai gruodžio sprendimas už susitarimą dėl antkainių vaistinių tinklui „Gintarinė vaistinė“ ir ją valdančiai „Limedikai“ skirti atitinkamai 16,7 mln. ir 7,4 mln. eurų baudų lieka galioti, galutinai nu...
-
Keturių darbo dienų savaitė: kokie privalumai ir ką žmonės veikia ilgaisiais savaitgaliais?4
Ar norėtumėte jau ketvirtadienio vakarą pradėti planuoti savaitgalį? Keturių darbo dienų savaitė – jau nebe užsienio praktika, bet ir realybė Lietuvoje. Ir ne tik privačiame sektoriuje. Taip jau porą metų dirba Vilniaus šilumos tinkla...
-
„Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų8
Prekybos tinklas „Iki“ pradeda naują pokyčių etapą – vakar sostinės Šeškinės mikrorajone atidaryta visiškai naujo dizaino ir išdėstymo „Iki“ parduotuvė, brėžianti naujus standartus ateities pa...
-
Susisiekimo ministras: A. Belickaitė neturėjo dalyvauti „Lietuvos geležinkelių“ konkurse2
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad būdama „politiškai pažeidžiama“ Agnė Belickaitė apskritai neturėjo dalyvauti konkurse į „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės korporatyvinių reikalų direktorės pareigas. ...
-
Į skandalą patekusi A. Belickaitė traukiasi iš „Lietuvos geležinkelių“: šito jau yra per daug78
Po klausimų dėl galimo nepotizmo nauja „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės korporatyvinių reikalų direktore paskirta Agne Belickaite ketvirtadienį pranešė, kad traukiasi iš pareigų. ...
-
A. Belickaitė: LTG laikėsi visų procedūrų, bus laukiama VTEK išaiškinimo4
Nauja „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės korporatyvinių reikalų direktore paskirta Agne Belickaite teigė esanti įsitikinusi, jog ją įdarbindama įmonė laikėsi visų procedūrų, o sprendimai, anot jos, bus priimami po Vyriausiosios tar...
-
Gaisro nuniokotoje „Ekologistikoje“ – aplinkosaugininkų patikrinimas
Aplinkos apsaugos departamentas šiuo metu atlieka neplaninį ,,Ekologistikos“ patikrinimą dėl aplinkos apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų laikymosi. Pagrindinis aplinkosaugininkų tikslas – kad padangos, jų plė&scaro...
-
Daržininkystė pradedantiesiems: kaip užsiauginti derlių patiems?
Šviežio derliaus gėrybės ne vieną įkvepia įsirengti savo nuosavą daržą. O ir įsibėgėjantis pavasaris praneša apie artėjančius sodininkystės darbus. Be to, savų produktų auginimas gali tapti ne tik mėgstama laisvalaikio veikla, b...