- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Finansinių sunkumų kamuojamos bendrovės „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL) bankrotas neišvengiamas, pareiškė pagrindinės įmonės akcininkės „Lietuvos geležinkelių“ vadovas. Stasys Dailydka sako, jog ketvirtadienį su didžiausiu įmonės kreditoriumi SEB banku sutarta LJL laivams ir jų įguloms skirti 1,2 mln. eurų, kad jie galėtų saugiai atplaukti į Europos uostus.
Finansinių sunkumų kamuojamos bendrovės „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL) bankrotas neišvengiamas, pareiškė pagrindinės įmonės akcininkės „Lietuvos geležinkelių“ vadovas. Stasys Dailydka sako, jog ketvirtadienį su didžiausiu įmonės kreditoriumi SEB banku sutarta LJL laivams ir jų įguloms skirti 1,2 mln. eurų, kad jie galėtų saugiai atplaukti į Europos uostus.
„Vakar (ketvirtadienį - BNS) pasirašėm sutartį su SEB banku, įmonei skirsime 1,2 mln, eurų, įskaitant „Lietuvos geležinkelių“ praėjusią savaitę jau skirtus 150 tūkst. eurų. Iš bendros sumos mūsų dalis bus 40 procentų, o SEB banko, kuriam užstatyti keturi laivai - 60 proc. Pinigai bus skirti tik gyvybiniam laivų palaikymui“, - BNS sakė S.Dailydka.
„SEB tikslas - ištraukti savo laivus, o mūsų tikslas - jūreiviai, laivai, jų funkcionavimas, kad žmonės nebūtų įkaitais. Tai yra pigiausias variantas užbaigti procesą“, - pridūrė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.
S.Dailydka pabrėžė, kad susitarimas su SEB banku dėl bendro finansavimo nereiškia, jog nebus skelbiamas įmonės bankrotas. Anot jo, LJL vadovas turėtų nešti į teismą ieškinį dėl bankroto bylos iš karto po to, kai laivas „Voruta“ išplauks iš Pusiaujo Gvinėjos uosto Batos. Tai, pasak jo, gali įvykti jau penktadienį.
LJL vadovas Sigitas Dobilinskas BNS nekomentavo nei derybų su SEB baigties, nei būsimų savo veiksmų.
Anot S.Dailydkos, gelbėti LJL reikėtų milžiniškų pinigų, o jūrų krovinių pervežimo versle šuo metu nėra geriausi laikai. Vis dėlto didžiausios LJL akcininkės vadovas tikisi ateityje atgauti įmonės paskolintus pinigus - apie 3,1 mln. eurų.
„Mes turime užstatytą laivą („Venta“, kuri užstatyta geležinkeliams ir Smiltynės perkėlai - BNS) - galime jį ir nupirkti aukcione, jei jo kaina būtų maža, po to išnuomoti ir naudoti kurį laiką, dėl to problemų mums nebus - kažkokius pinigus jis generuotų, padengtume kaštus, o vėliau parduotume (...). Galvoju, kad galiausiai patirsime nuostolių kažkiek, o gal ir uždirbsime kažkiek. Darysime, kad taip būtų“, - BNS kalbėjo „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.
Jo teigimu, „Ventos“ rinkos kaina pernai buvo 5,6 mln. eurų, o ir kiti laivai „neblogi“.
S.Dailydka teigė esantis patenkintas pasiektu susitarimu su SEB banku : „Mums tai naudinga, nes bankas prisideda - tai yra teigiamas dalykas. Praėjusį kartą - rugpjūtį - mes vieni gelbėjome laivininkystę, nes kitu atveju trys laivai būtų parduoti iš plaktuko (aukcione - BNS). Tuomet juos ištraukėme“.
Dėl skolų yra areštuoti du iš penkių LJL laivų - „Voruta“ ir „Raguva“, išmetęs inkarą prie Ispanijos krantų Šiaurės Afrikos Seutos uoste. Laivas „Romuva“ yra netoli Kretos krantų, dar du laivai - „Venta“ ir „Deltuva“ - Klaipėdoje. Visi laivai, išskyrus „Ventą“, užstatyti SEB bankui.
LJL vadovas praėjusią savaitę jau antrą kartą per pastaruosius mėnesius inicijavo bankroto bylą įmonei, tačiau ieškinį po dienos atsiėmė, motyvuojant, esą SEB pateikė pasiūlymą dėl LJL finansinės situacijos sprendimo.
SEB liepą suteikė LJL 650 tūkst. JAV dolerių (580 tūkst. eurų) trumpalaikę paskolą, už kurią laivų įguloms buvo nupirkta maisto, kuro ir kitų būtiniausių dalykų. Tačiau tuomet pinigų neužteko išpirkti už skolas areštuotus laivus, todėl dar 2,8 mln. eurų rugpjūtį LJL paskolino „Lietuvos geležinkeliai“.
SEB bankas rugpjūtį dar 9 mėnesiams - iki kitų metų balandžio - atidėjo LJL beveik 15 mln. eurų paskolų grąžinimo terminą. Tai leido stabdyti LJL bankroto procedūras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl SEB banko jungimosi sureagavo ir Šimkus, ir Šimonytė
Lietuvos centrinis bankas (LB) turės įvertinti vieno didžiausių Lietuvoje Švedijos kapitalo SEB banko ketinimą sujungti į vieną tris Baltijos šalyse veikiančius bankus su pagrindine būstine Taline bei išduoti tam leidimą, sako LB...
-
Paluckas dėl SEB banko ketinimų: galbūt mes turime ir botagėlį, ir morką
Vienam didžiausių šalyje Švedijos kapitalo SEB bankui ketinant sujungti į vieną tris Baltijos šalyse veikiančius bankus su pagrindine būstine Taline, Lietuvos Vyriausybė dar „bandys pakovoti“, kad bankas liktų Vilniuje,...
-
Ekspertai: SEB sprendimą lėmė bankų „šokdinimas“
Vienam didžiausių Lietuvoje Švedijos kapitalo SEB bankui ketinant sujungti į vieną tris Baltijos šalyse veikiančius bankus su pagrindine būstine Taline, banko Lietuvoje vadovė Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė sako, kad toks sprendimas priim...
-
Raseiniškė per vieną „Teleloto“ žaidimą laimėjo ir automobilį, ir Didžiojo prizo dalį
Tiems, kuriems dar liko vietos po eglute, bet jau trūksta idėjų galvoje, verta atkreipti dėmesį į universalią, kiekvienam tinkančią dovaną – loterijos bilietą. Nauda dviguba – ir pramoga, ir galimybė artimąjį, draugą ar kolegą prad...
-
„Kauno teniso mokykla“ sėkmingai baigia įgyvendinti projektą
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ sėkmingai baigia įgyvendinti projektą bendrai finansuojamą valstybės biudžeto lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto m...
-
„Mano BŪSTAS“ ir vėl išpildė kalėdines vaikų svajones
Artėjant gražiausioms metų šventėms, „Mano BŪSTO“ darbuotojai jau antrus metus iš eilės prisideda prie to, kad šventinis laikotarpis taptų stebuklingas sudėtingomis socialinėmis sąlygomis augantiems vaikams. ...
-
Kauno mokslo premijos laureatė prof. V. Lesauskaitė: netikėtumai moksle skatina klausti3
„Žmogaus organizmas – labai sudėtinga ir protinga, save reguliuojanti sistema. Svarbu žvelgti į visumą ir šioje sistemoje stengtis atrasti ir suprasti tarpusavio ryšius“, – sako Lietuvos sveikatos mokslų universiteto...
-
Magišką žiemos mišką „Megoje“ sukūręs Petruškevičius: kaskart kurdamas dekorą – kuriu atmosferą4
Kaip papuošti didžiulę viešą erdvę, kad ji įkvėptų šventinę dvasią ir tuo pat metu išsiskirtų? Floristas ir dekoratorius Mantas Petruškevičius, garsėjantis savo unikaliais sprendimais, šiais metais prekybos...
-
„Magnum“ verslo centro sprendimas: požeminė aikštelė ir miestui bei jo svečiams6
„Magnum“ verslo centras, įvertinęs, kad apylinkėse nuolat sudėtinga pastatyti automobilį, nusprendė miestiečių patogumui atverti savo požemines stovėjimo aikšteles kasdien nuo 18 val. vakaro iki 7 val. ryto, o savaitgaliais &...
-
Lietuviški autobusai stumiami į akligatvį?15
Planai per metus pagaminti 365 lietuviškus elektrinius autobusus komplikuojasi. Pažangaus projekto vystytojai įtaria, kad prieš juos veikiama piktavališkai. ...