- Lukas Blekaitis, ELTA, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo praėjusių metų balandžio mėginanti gauti teisę gabenti krovinius geležinkeliu Lietuvos teritorijoje bendrovė „LGC Cargo“ priėmė sprendimą kreiptis į Europos Komisiją (EK), kuriai pateikė skundą.
Kaip skelbia Lietuvos geležinkelių įmonių asociacija (LGĮA), Lietuvos geležinkelio paslaugų bendrovė „LGC Cargo“ 2017 m. pabaigoje gavo licenciją gabenti krovinius Lietuvoje - įmonė planavo vežti krovinius iš NVS į ES šalis, taip pat vykdyti vietinius vežimus Lietuvoje.
Vis dėlto bendrovei vykdyti šią veiklą Susisiekimo ministerijai pavaldi Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) leidimo nesuteikė.
„Mūsų nuomone, tokiais Susisiekimo ministerijos ir jai pavaldžių institucijų veiksmais yra ribojama konkurencija. Kadangi jau tiek laiko viena bendrovė negali imtis krovinių gabenimo veiklos Lietuvoje, nors tai nėra draudžiama ar ribojama įstatymais, esame priversti prašyti pagalbos EK“, - teigė LGĮA direktorius Tomas Keršis.
Bendrovė EK apskundė 4 Lietuvos institucijas: Susisiekimo ministeriją, jai pavaldžią Lietuvos transporto saugos administraciją, geležinkelių infrastruktūros valdytoją „Lietuvos geležinkelius“, rinkos reguliuotoją Ryšių reguliavimo tarnybą.
Pagrindinė skundo esmė, kad buvo 8 mėnesius vilkinamos derybos su infrastruktūros valdytoju.
„Pagrindinė skundo esmė, kad buvo 8 mėnesius vilkinamos derybos su infrastruktūros valdytoju. Iš kitos pusės, Transporto saugos administracijos veiksmai ir perdėti, nepagrįsti reikalavimai lėmė, kad įmonei „LGC Cargo“ nebuvo suteikti infrastruktūros pajėgumai“, - žurnalistams sakė T. Keršis.
Jo teigimu, bendrovė nuolat teikė skundus Ryšių reguliavimo tarnybai, tačiau jie esą buvo nagrinėjami vangiai.
„Eilėje Lietuvos teisės aktų jau yra numatyta, kad visada prioritetą turi įmonė, kuri veža daugiau. Kadangi turime Lietuvoje monopolį, visą laiką daugiau veš „Lietuvos geležinkeliai“. Skundžiame ir Ryšių reguliavimo tarnybos abejingumą. Jai pateikti skundai nuo rugpjūčio mėnesio yra labai vangiai nagrinėjami. Paskutinis skundo punktas - „Lietuvos geležinkelių“ naudojamas kryžminis subsidijavimas. Pajamomis, kurias gauna iš tranzito, jie gali dotuoti kitus pervežimus, o kiti vežėjai tokių sąlygų neturi“, - teigė T. Keršis.
Pasak jo, susidaro įspūdis, kad naujokams galima gabenti krovinius tik ten, kur jų iš viso nėra, - Valstybės kontrolės ataskaitoje pažymima, kad 39 proc. „Lietuvos geležinkelių“ užsakytų geležinkelių infrastruktūros pajėgumų nepanaudojama.
„Rinkoje nėra konkurencijos, todėl infrastruktūra panaudojama neefektyviai. (...) Visi pajėgumai Klaipėdos ir kitomis pagrindinėmis kryptimis oficialiai paskelbti perpildytais, pirmenybę turi tas, kas veža daugiau. Kitaip tariant, valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“, - įsitikinęs T. Keršis.
T. Keršio teigimu, sutartis su „Lietuvos geležinkeliais“ dėl naudojimosi viešąja geležinkelių infrastruktūra pasirašyta gruodį.
ELTA kreipėsi dėl komentaro į Susisiekimo ministeriją, tačiau jo dar nesulaukė.
Atsiriboja nuo teiginių apie paramą
Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonės „LGC Cargo“ stebėtojų tarybos pirmininkui, buvusiam Latvijos susisiekimo ministrui Ainarui Šleseriui pareiškus, kad Lietuvos premjeras yra vienintelis politikas Lietuvoje, remiantis „LGC Cargo“ pastangas gauti leidimą vežti krovinius per Lietuvą, Saulius Skvernelis kategoriškai atsiribojo nuo tokio pareiškimo.
„Premjeras kategoriškai atsiriboja nuo tokių teiginių. Nei jis turėjo kokių nors kontaktų su šia įmone ar jos vadovybe, nei tuo labiau siuntė kažkokius teigiamus signalus“, – BNS sakė premjero atstovas spaudai Tomas Beržinskas.
A. Šleseris ketvirtadienį spaudos konferencijoje Vilniuje pareiškė, kad S. Skvernelis yra vienintelis politikas Lietuvoje, remiantis „LGC Cargo“.
„Skvernelis yra vienintelis, kuris mus remia. Ir jis tikrai nori pokyčių šioje situacijoje ir mes taip pat remsime jo pastangas“, – teigė A. Šleseris.
BNS surinkti duomenys rodo, kad „LGC Cargo“ per savo akcininkę Latvijoje „Baltic Transit Service“ yra susijusi su „Rusijos geležinkeliais“ (RŽD).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas22
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
„Amber Grid“ vadovas: GIPL detalių keitimas gali užtrukti mažiausiai metus2
Rinkos reguliuotojui įpareigojus dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias galimai rusiškas jungiamąsias detales, sumontuotas Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL), pasak bendrovės v...
-
D. Matijošaitis apie „Vičiūnų“ pasitraukimą iš Rusijos: akivaizdu, kad žaidėme ne savo žaidimą27
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ oficialiai patvirtino pardavusi Rusijos Kaliningrado srityje veikiantį fabriką ir dar 7-iose valstybėse ...
-
G. Nausėda apie parduotą „Vičiūnų grupės“ verslą Rusijoje: geriau vėliau negu niekada13
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdomai žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupei“ po dvejus metus trukusio proceso pardavus verslą Rusijoje, prezidentas Gitanas Nausėda sako, jog jis par...
-
VERT įpareigojo „Amber Grid“ pakeisti GIPL detales su rusiškomis žymėmis4
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) įpareigojo dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) galimai rusiškas jungiamąsias detales. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
„Vičiūnų grupė“ pardavė gamyklą Kaliningrade60
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieraus valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ Rusijos valdymo grupei „Gruppa Okean“ pardavė visą verslą Rusijoje &nda...
-
„Maxima“ kviečia dirbti: apmokome, suteikiamas transportas, apgyvendinimas bei nemokamas maitinimas9
Šalia Lentvario netrukus pradės veikti naujas „Maxima LT“ logistikos centras. Jo vadovas Modestas Virvilas jau renka savo komandą – jo kolegomis gali tapti ir patirties logistikoje neturintys kandidatai. ...
-
Svarbiausi faktai apie Lietuvoje gamyklą planuojančią statyti „Rheinmetall“2
Vokietijos gynybos pramonės milžinei „Rheinmetall“ planuojant Lietuvoje statyti 155 mm artilerijos amunicijos gamyklą, BNS pateikia pagrindinius faktus apie dar 19-ojo amžiaus pabaigoje įkurtą Vokietijos koncerną, kuris taptų vienu didžiau...