- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos vežėjai susiduria su nesąžininga konkurencija, kai atvykėliai iš trečiųjų šalių pažeidžia galiojančias taisykles ir įžūliai sukčiaudami per mūsų šalį gabena krovinius.
Nesąžininga konkurencija
Už siekį šią problemą iškelti į viešumą, bendrovei "Visla" teko brangiai sumokėti. Direktorius sulaukė grasinimų susidoroti, sudegintas ir įmonės automobilis.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" narys, bendrovės "Visla" vadovas Viktoras Monkevičius į viešumą iškėlė opią problemą, dėl kurios nukenčia ne tik mūsų šalies vežėjai, bet ir Lietuvos biudžetas. Vyras stebisi, kad atsakingos institucijos tokią situaciją toleruoja.
V.Monkevičius visoms šalies vežėjų bendrovėms išsiuntė raštą, kuriame išdėstė problemą, susijusią su trečiųjų šalių vežėjais. Jis pastebi, kad Rusijos, Kazachstano ir kitų šalių vežėjai neperka reikiamų leidimų ir mūsų šalies keliais važiuoja pažeisdami taisykles. Dažnai trečiųjų šalių vežėjai turi leidimus vežti nedalomą stambiagabaritį krovinį, tačiau realiai vežioja įvairius krovinius. Taip pat pasitaiko dokumentų klastojimo atvejų. Dėl šių priežasčių mūsų šalies vežėjai patiria didelių nuostolių.
"Tokie užsienio vežėjų veiksmai sukuria nesąžiningą konkurenciją ir daro nepataisomą žalą nacionaliniam vežėjui ir visos Lietuvos Respublikos biudžetui. Jie pas mus įvažiuoja, mato, kad niekas nekontroliuoja, ir veža tuos krovinius taip, kaip nori", – apie Rusijos ir Kazachstano vežėjų daromą žalą "Kauno dienai" pasakojo V.Monkevičius.
Jis įsitikinęs, jei pasikeistų įstatymų bazė ir leidimų išdavimo sistema atidžiau kontroliuotų situaciją, būtų galima užtikrinti normalias darbo sąlygas Lietuvos vežėjams ir neprarasti pinigų, kurie turėtų keliautų į šalies biudžetą.
Grasinimų lavina
Siekdamas įrodyti, kad šie pažeidimai nėra pavieniai, o klastojami kelionės leidimai yra didelė vežėjų problema, bendrovės "Visla" vadovas pradėjo fiksuoti pažeidimus, kvietė pareigūnus, kad užsienio vežėjams būtų surašyti pažeidimų protokolai.
Tačiau supykdė nelegalius veiksmus atliekančius užsienio vežėjus, todėl V.Monkevičius sulaukė grasinimų, kad su juo bus susidorota.
Pašnekovas pasakojo, kad rugpjūtį Vilniuje, V.A.Graičiūno g. 38 teritorijoje, užfiksavo Kazachstano vežėją, kuris neturėjo leidimo važiuoti Lietuvoje. Jį pastebėję vairuotojai pradėjo fotografuoti, o paskui ir grasinti.
"Man pasakė, kad nusiųs medžiagą savo draugams, ir prasidės karas. Bus blogai ir Lietuvoje, ir Kazachstane. Pradėjo vardyti informaciją apie mane ir mano įmonę. Sakė, kad visus suseks, kad žino, kokius automobilius turime. Tada po maždaug 10 min. priėjo dar vienas azijietiškos išvaizdos vyras ir agresyviai, rusiškai kalbėdamas pradėjo klausti, kodėl aš užrašau numerius ir informuoju muitinę bei policiją. Jis grasino man sakydamas, kad mane likviduos ir aš paspringsiu krauju", – pasakojo V.Monkevičius.
Nuostolių tikrai bus daugiau nei 10 tūkst. eurų.
Pasak "Vislos" vadovo, tada abu užsieniečiai pasišalino, o jis iškvietė policijos pareigūnus. Tiesa, pasak jo, atvykę pareigūnai nedėjo daug pastangų nei ieškodami vyro, kuris jam grasino, nei vairuotojo, kurio krovinys neatitiko reikalavimų ir pažeidė taisykles. Neradus vairuotojo, nebuvo surašytas ir protokolas. Pasak V.Monkevičiaus, policija apėjo teritorijoje veikiančias įmones, bet Kazachstano vairuotojo nerado.
"Paprašiau, kad policininkai nueitų iki apsaugos posto ir neleistų sunkvežimiui išvažiuoti, o jį sulaikytų. Pareigūnai atkirto, kad niekam neįsakinės, jog reikia kažką sulaikyti", – pridūrė pašnekovas.
Stebina abejingumas
Po poros dienų Šalčininkų pasienio poste "Vislos" vadovas pamatė tą patį iš Kazachstano atvykusį vilkiką ir vairuotoją, kuris jam grasino. Paskambinęs bendruoju pagalbos telefonu, apie tai pranešė užsimindamas, kad yra pradėta byla, nes šis vairuotojas jam grasino.
Atvykus policijos pareigūnams, buvo surašytas pažeidimų protokolas tik dėl vilkiko priekabos. V.Monkevičius stebėjosi, kad dėl grasinimų vežėjas net nebuvo apklaustas.
Pasak pašnekovo, tai nebuvo pirmas kartas, kai policijos pareigūnai netinkamai atliko savo pareigas. V.Monkevičius pasakojo, kad kartą buvo pareigūnus iškvietęs dėl tos pačios priežasties – užsienio vežėjas Lietuvos teritorijoje važiavo be reikalingų leidimų. Atvyko du policijos ekipažai, iš užsienio atvykusį vairuotoją sustabdė, tačiau tada kažkas jiems paskambino ir kitatautis buvo paleistas.
Lietuvos vežėjai skundžiasi, kad pareigūnai ne kartą tiesiog paleido leidimų neturinčius kolegas iš užsienio.
"Juk vilkikai užsuka į terminalus pakrauti krovinio, tačiau juose pažeidėjus praleidžia. Jie lyg kokia šventa karvė, kurios liesti negalima. Juk turėtų sulaikyti transporto priemonę, kol bus pašalinti neatitikimai, bet dažnai Kazachstano ar Rusijos vežėjus mūsų institucijos tiesiog paleidžia. Geriausiu atveju gal baudelę išrašo, o jie sau toliau nelegaliai dirba", – įvairių institucijų abejingumu stebėjosi V.Monkevičius.
Vyras pasakojo, kad grasinimai nesibaigė. Po kelių dienų nuo pirmojo grasinimo V.A.Graičiūno g. 38 teritorijoje, jis vėl sulaukė skambučio. V.Monkevičiui paskambino nepažįstamas asmuo. Šį kartą jokio rusiško akcento nebuvo girdėti, skambinęs vyras kalbėjo taisyklinga lietuvių kalba. Jis iš pradžių domėjosi, ar bendrovė "Visla" turi laisvų automobilių kroviniui į trečiąsias šalis. Daug kalbėjęs galiausiai pasakė, kad viską žino apie V.Monkevičių ir jį užmuš. Pašnekovas įtaria, kad tiek užsienio vežėjai, tiek skambinęs vyras dirba išvien ir galimai vieni kitus dangsto dėl daromų kelionės leidimų pažeidimų.
Supleškėjo automobilis
Tačiau grasinimai – ne vienintelė bėda, kurios V.Monkevičius sulaukė dėl siekio, kad trečiųjų šalių vežėjai Lietuvoje dirbtų sąžiningai ir sumokėtų visus reikiamus mokesčius. Spalio pabaigoje supleškėjo V.Monkevičiaus vadovaujamos įmonės "Visla" krovininis automobilis.
Gaisras įvyko Vilniaus rajone, Rukainių kaime, naktį iš spalio 21-osios į 22-ąją. Liepsnos visiškai sunaikino automobilį, tad bendrovė patyrė didelių nuostolių.
"Tai yra rimtas signalas, kad grasinimai yra rimti. Ne kartą man sakė, kad žino viską apie šeimą bei įmonę. Viską, kas susiję su manimi. Automobilis stovėjo aptvertoje įmonės teritorijoje. Kol kas nežinau tikslių nuostolių, reikia apskaičiuoti, nes mašinoje buvo ir pakrautas krovinys. Tikrai bus nuostolių daugiau nei 10 tūkst. eurų", – sakė nukentėjusios bendrovės vadovas.
Kol kas Priešgaisrinės gelbėjimo valdybos specialistai dar nenustatė tikrosios automobilio gaisro priežasties, tačiau V.Monkevičius neabejoja, kad tai – keršto išraiška ir dar vienas grasinimas nesikišti bei neviešinti kitų vežėjų nesąžiningo elgesio pavyzdžių.
Manoma, kad krovininis įmonės automobilis buvo padegtas iš keršto.
Tyrimo nepradeda
Pašnekovas stebėjosi, nors ir buvo pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl grasinimo nužudyti ar sutrikdyti žmogaus sveikatą, netrukus jis buvo nutrauktas. Pareigūnai motyvavo, kad esą nėra duomenų, įrodančių, jog vyrui tikrai buvo grasinama ir kilo reali grėsmė tiek jam, tiek jo šeimai.
V.Monkevičius piktinosi, kad, pajudinus tokį širšių lizdą, kuris kenkia ne tik Lietuvos vežėjams, bet ir atima pinigų iš Lietuvos biudžeto, teisėsauga stojo į galimų pažeidėjų pusę. Parašius skundą, kad Vilniaus apskrities policijos komisariate buvo nutrauktas ikiteisminis tyrimas, pavesta patikslinti visas aplinkybes. Tačiau ir antrą kartą buvo atsisakyta pradėti tyrimą.
Pateiktuose Vilniaus apskrities pareigūnų raštuose matyti, kad ikiteisminis tyrimas nutrauktas, nes esą nebuvo pateikta įrodymų, jog vyrui buvo grasinta. V.Monkevičiaus darytuose vaizdo įrašuose nėra užfiksuoti nepažįstamų asmenų grasinimo žodžių. O tie įrašai, kuriuos darė galbūt grasinę užsienio vežėjai, tyrėjams nebuvo pateikti. Taip pat nurodyta, kad nėra duomenų, jog V.Monkevičiaus atvaizdas ar įmonės duomenys būtų kam nors platinti ir taip būtų siekiama susidoroti.
Bedrovės "Visla" vadovas tikino, kad ir šį sprendimą skųs. Šiuo metu aiškinamasi, kokiomis aplinkybėmis sudegė įmonės transportas. Dėl šio įvykio ikiteisminį tyrimą pradėję Vilniaus rajono pareigūnai.
Vyras tikino, kad sieks, jog abu įvykiai – tiek grasinimas susidoroti, tiek automobilio gaisras, būtų pripažinti kaip susiję ir sujungti į vieną bylą.
"Reikia viską sujungti, nes grasina ne tik man. Jie sako, kad visi, kurie jiems trukdo dirbti, turės atsakyti. Kitiems Lietuvos vežėjams sakiau, kad taip pat rašytų pareiškimus, bet jie bijo", – tikino V.Monkevičius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Foxpay“ vadovas S. Galatiltis: Lietuvos banko sprendimas nebuvo netikėtas
Teisėsaugos akiratyje atsidūrusios ir licencijos netekusios finansinių technologijų įmonės „Foxpay“ vadovas Saulius Galatiltis sako, jog Lietuvos banko (LB) sprendimas atimti įmonės licenciją nebuvo netikėtas. ...
-
Lietuvos bankas panaikino „Foxpay“ licenciją1
Lietuvos bankas (LB) už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikino teisėsaugos akiratyje atsidūrusios Ievos Trinkūnaitės valdomos finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, penktadienį paskelbė bankas. ...
-
Savivaldybė leido atnaujinti dalį gatvių šalia būsimo Vingio „Akropolio“
Šalia planuojamo naujo prekybos ir pramogų centro „Akropolis Vingis“ Vilniuje bus atnaujintos ir įrengtos naujos gatvės. ...
-
Šiandienio medicinos darbuotojo portretas: išskyrė 5 įgūdžius, reikalingus sveikatos priežiūros spec
Darbuotojams, norintiems sėkmingai įsitvirtinti darbo rinkoje, neretai tik profesinių žinių jau nepakanka. Tai rodo ir pernai Pasaulio ekonomikos forumo išskirti dešimt darbuotojams reikalingiausių įgūdžių, tarp kurių reikšming...
-
Į Sosnovecą vilioja ir architektūra, ir sportas
Dažnai Lenkija siejama daugiausia su vieta, kur vykstama apsipirkti. Tačiau šioje šalyje yra labai daug vietų, kurias verta aplankyti dėl visiškai kitų priežasčių. Vienas tokių paslėptų perlų yra Sosnovecas (Sosnowiec) – ...
-
Prestižinės UNESCO premijos „Moterims moksle“ laureatė: mokslas tuo ir žavus – jis pilnas netikėtumų4
Lapkričio 12 d. Vilniuje, Lietuvos mokslų akademijos (LMA) Didžiojoje konferencijų salėje įteikti diplomai UNESCO Baltijos šalių stipendijų konkurso „Moterims moksle“ laureatėms. ...
-
Verslo mentorystė: kaip noro tobulėti ir patirties sąjunga padeda verslams augti?1
Plėtojant verslą neišvengiamai kyla daugybė iššūkių. Juos įveikti gerokai lengviau turint patirtimi ir patarimais pasidalinti galinčius mentorius. Tai viena iš jau dešimtmetį gyvuojančios ir daugiau nei 150 mentori...
-
„Ignitis renewables“ pristatė jūrinio vėjo parko galimybes Lietuvos laivų savininkams2
Tarptautinės žaliosios energetikos bendrovės „Ignitis renewables“ vystomas jūrinio vėjo elektrinių parko projektas „Curonian Nord“ aplink save buria plačią verslų ekosistemą. Per Klaipėdoje surengtą susitikimą su laivų sav...
-
„LTG Link“ atskleidė, kada atnaujins traukinių maršrutą tarp Vilniaus ir Daugpilio1
Baigus geležinkelio remonto darbus Latvijoje kitą pavasarį gali būti atnaujintas keleivinių traukinių maršrutas tarp Vilniaus ir Daugpilio, skelbia keleivių vežimo geležinkeliais bendrovė „LTG Link“. ...
-
M. Švaikauskas: leidus tiesti tinklus šalia kelių, už jų iškėlimą neturėtų mokėti valstybė1
Valstybinius kelius valdančiai įmonei „Via Lietuva“ dėl įstrigusio „Teltonikos“ lustų gamyklos Vilniuje projekto pasiūlius leisti strateginiams valstybės projektams inžinerinius tinklus tiesti kelių apsaugos zonoje, bendrovės ...