„Linavos“ viceprezidentas: jei lenkai tai padartys, Lietuvos logistikos verslas gali žlugti

„Linavos“ viceprezidentas: jei lenkai tai padartys, Lietuvos logistikos verslas gali žlugti

2025-11-14 13:31

Lenkijai kitą savaitę žadant atidaryti du pasienio punktus su Baltarusija, nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ vienas vadovų sako, kad tai gali smarkiai paveikti Lietuvos vežėjų verslą. Pasak Olego Tarasovo, neradus būdo atstatyti jo konkurencinį pranašumą Lietuvos logistika bus sužlugdyta.

„Linavos“ viceprezidentas: jei lenkai tai padartys, Lietuvos logistikos verslas gali žlugti
„Linavos“ viceprezidentas: jei lenkai tai padartys, Lietuvos logistikos verslas gali žlugti / S. Lisausko / BNS nuot.

„Jeigu mes dabar nesugalvosime mechanizmo, kaip susidariusiomis sąlygomis (Baltarusijai neišleidžiant Lietuvos vilkikų – BNS) atkurti konkurencinį mūsų pranašumą (prieš Lenkijos vežėjus – BNS), tai apie logistiką Lietuvoje galima pamiršti“, – BNS penktadienį sakė „Linavos“ viceprezidentas.

„Nuolatos kalbėjome apie tokį galimą Lenkijos sprendimą (...). Lietuvos logistika bus panaikinta su tokiais sprendimais, kurie buvo (priimti Lietuvos valdžios – BNS)“, – pridūrė O. Tarasovas.

Anot jo, Lenkija atidarydama pasienio punktus padidins sienos pralaidumą ir visas krovinių srautas važiuos per ją, todėl sumažės poreikis prekes gabenti per Lietuvą ar Latviją.

„(Iki sienos laikino uždarymo – BNS) mūsų du postai praleisdavo po 120 krovininių automobilių per parą, Latvijos vienas postas kažkur irgi 120 automobilių per parą. O Lenkijos vienas postas praleisdavo apie 1 tūkst. vilkikų per parą“, – aiškino O. Tarasovas

„Mes dar nežinome, koks bus Lenkijos postų pralaidumas, bet eismas labai sparčiai vyktų per Lenkiją ir automatiškai kyla klausimas, kam Baltijos šalių postai bus iš viso reikalingi?“ – klausė „Linavos“ atstovas.

Anot jo, krovinių srautas Lietuvoje jau labai sumažėjo, o Lenkijai atidarius sieną jos vežėjai perims Lietuvos įmonių aptarnautų krovinių gabenimą į Baltarusiją ar kitas šalis.

O. Tarasovo teigimu, Lietuvos vilkikai negalės grįžti namo per Lenkijos pasienį: „Nėra galimybės, visi vilkikai stovėjo, kaip ir stovi, areštuotos visos mašinos (...), beveik visos suvažiavo į tas aikšteles stovėjimo.“

„Už stovėjimo aikštelės, kol kas nereikalauja (mokėti – BNS) (...), paskui bus paskaičiuota, kiek dienų prastovėjo, bus išstatyta sąskaita ir bus liepta sumokėti“, – pridūrė O. Tarasovas.

Baltarusijos valstybinė naujienų agentūra „Belta“ penktadienį skelbia, kad visi Lietuvos sunkvežimiai jau perkelti į tam skirtas aikšteles: 154 – prie Kamenyj Log, 193 – prie Benekainių, 379 – prie Kotlovkos, 454 – prie Berestavicos ir 63 – prie Smorgono.

Anot „Beltos“, jie ten liks, kol Lietuva atnaujins įprastą eismą per Medininkų ir Šalčininkų pasienio kontrolės punktus.

Autoritarinis prezidentas Aleksandras Lukašenka pirmadienį nurodė, kad už kiekvieną stovintį Lietuvos sunkvežimį bus imamas 120 eurų mokestis už dieną, o nesumokėjus mašinos bus konfiskuotos.

Reaguodama į civilinei aviacijai kylančią grėsmę, Vyriausybė su tam tikromis išimtimis mėnesiui uždarė sieną su Baltarusija. Šis sprendimas galioja iki lapkričio 30-osios, po to Ministrų kabinetas spręs dėl uždarymo pratęsimo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
jgfd

Lenkai šaunuoliai. Galu gale jie nesusipykę su protu- juk transportas turi per kažkur tai važiuoti, nes veža prekes į ES šalis. Ar lenkai dabar turi pradėti vaikščioti nuogi ir likti be maisto, jei lietuviai bepročiai? Jei lietuviai užimanė uždaryti sieną, tai jie savanoriškai atsisakė transporto verslo. Nu jie idiotai ir tiek žinių. O paprastiems lietuviams tai LABAI GERAI, nes labai sumažės oro tarša. O kad keletas lietuvių neteks darbo nieko baisaus. Tose furų įmonėse dirbo beveik vien baltarusiai, tai jie pereis pas lenkus, koks jiems skirtumas. Žinoma, Lietuvoje galbūt viskas pabrangs, bet ne baisu. Apsipirkism Lenkijoje.
3
0
Rikis

Ačiū dievui, jei lenkai tai padarys. AČIŪ LENKAMS. Oro tarša Lietuvoje sumažės 70 proc. Pasibaigs tie baisūs kamščiai. Na o mūsų valdžia gausko norėjusi- ženklų biudžeto palonėjimą. Bet juk tai įprasti mūsų valdžios veiksmai, kas čia naujo? Sužlugdė viską, ką tik galėjo Lietuvoje sužlugyti. Dar buvo likęs pervežimo verslas- pribaigė ir tą.
2
0
pilietis

Lietuvoj valdžia i paprastus žmones nežiuri: sugalvojo- oro uosta uždare, nors nebuvo butinybes, bet užtai jau yra pretekstas- uždaryt siena. Bet neperžiuret mokesčiu ir akcizu politikos. Tik kelt kelt kelt
3
0
Visi komentarai (9)

Daugiau naujienų